כפפות הזהב: ג'וש כהן ודניאל טננבאום מוכנים לפסגת הקריירה שלהם

ג'וש כהן, דניאל טננבאום
יואב ג'ראפי | ספורט1

מי האמין שהשוערים שהחלו את העונה על הספסל יהפכו לטובים בליגה ויקבלו הזדמנות להכריע את משחק העונה הערב בין מכבי חיפה ומכבי ת"א. על דרכם הארוכה והמפותלת והתערבות הגורל

(גודל טקסט)

בפינה הקרובה, עם הכפפות הצהובות, דניאל מילר טננבאום מברזיל. בן 25, יליד ריו דה ז'נרו, גובהו: 1.91 מטר. מנגד, בפינה הרחוקה, בכפפות הירוקות, ג'וש כהן מארצות הברית. בן 27, גובה 1.85, משקל 79 ק"ג. כך אולי היו מציגים אותם על זירת האגרוף רגע לפני הקרב הגדול ביניהם. הערב (20:15), באצטדיון סמי עופר המאוכלס על כל 30,780 מקומות הישיבה שלו, יהיו כהן וטננבאום חלק מקבוצת כדורגל, אבל למען האמת חלק משמעותי מאוד ויש בכוחו של כל אחד מהם להיות הדומיננטי בקביעת התוצאה הסופית.

הם גדלו במקומות שונים זה מזה, קיבלו יסודות מאנשי מקצוע בעלי ידע אחר, אבל הדבר המשותף לשניהם, ואולי המדהים שהרי מדובר בשני השוערים הטובים ביותר בליגת הבורסה לניירות ערך, הוא בכך ששניהם הגיעו למכבי חיפה ומכבי ת"א כשוערי משנה ואפילו בחלומות הוורודים ביותר שלהם לא ראו את עצמם מגינים על השער ומלבישים על הידיים כפפות ב"משחק העונה" של הכדורגל הישראלי.

ג'וש כהן הגיע לכרמל כמחליפו של גיא חיימוב. לאחר שחיימוב ספג שלושה שערים במחזור הפתיחה מול הפועל רעננה, כבר נשמעו לחשושים שקשרו את שמו עם האפודה הראשונה, אבל מאמן השוערים של מכבי חיפה גיורא אנטמ,  צידד בחיימוב שאכן גילה שיפור ניכר בהמשך ושמר על רשת נקייה בדרבי ואחר כך במשחק נגד עירוני קריית שמונה.


דניאל טננבאום. משוער משנה ועד לשיא במדי האלופה (אריאל שלום)

ואז, במחזור רביעי, הגיע המפגש מול מכבי ת"א בבלומפילד. הלחשושים כבר פסקו, את השם ג'וש כהן כבר לא הזכירו, אבל את הגורל לא מזמנים מראש, הוא פשוט בא ולכהן זה קרה בדיוק במשחק החשוב ביותר של מכבי חיפה, בבלומפילד נגד מכבי ת"א. חיימוב נפצע בדקה ה-39 אחרי שספג שער עצמי מהאוסטרלי טרנט סייסבורי, כהן הוזעק אל בין הקורות, לא ספג בזמן שנותר, שכנע שהוא בהחלט מסוגל להגן על השער וכעבור ארבעה ימים נתן עוד הצגה בניצחון הבית על מכבי נתניה 0:3 והתקרב לאפודה בצורה ממשית.

בדיוק סבוב שלם, מאז הופעת הבכורה של כהן מול מכבי ת"א, הוא חוזר הערב לעימות בדיוק מול אותה קבוצה וסוגר מעגל. הפעם הוא מגיע למפגש הגדול כשוער הראשון של סגנית המוליכה. עם כרטיס ביקור של עשרה משחקים וחצי בהם ספג שישה שערים בלבד. אגב, חיימוב, לשם השוואה, ספג חמישה שערים בחמישה וחצי משחקים.

גם טננבאום נשאר לעונה נוספת אצל האלופה על תקן שוער המשנה. אנדראס גיאניוטיס הגיע בהעברה חופשית מאולימפיאקוס פיראוס היוונית כשוער הבכיר למרות ששיחק לאורך כל העונה שעברה רק שבעה משחקים. פציעה מנעה ממנו לפתוח את העונה, וכשהוא החלים ממנה טננבאום כבר היה באנקר אצל איביץ'. שמר על רשת נקייה, שיחק בביטחון רב, הרגיע את חבריו ושבר שיא אחר שיא לא רק בזירה המקומית, אלא בזירה העולמית. המאזן של טננבאום הוא שער חובה בודד ב-16 מחזורים. סיכוייו של גיאניוטיס לחזור לעמדת השוער הבכיר הם עוד פחותים מאלה של חיימוב במכבי חיפה.

גיא חיימוב נפצע. התערבות הגורל (דני מרון)

נכון ששוערים בגילם כבר עברו דבר או שניים בקריירת המשחק, אבל עבור ג'וש כהן ודניאל טננבאום 90 הדקות הערב יהיו נקודת השיא בקריירה שלהם. כהן בן ה-27 אמנם שיחק בליגה האמריקנית, אבל מעולם לא בליגת ה-MLS. הוא שיחק בסקרמנטו, שיחק בפיניקס ובאורנג' קאונטי, כולן מליגת USC, והגיע למכבי חיפה בהמלצת דקל קינן ששיתף איתו פעולה בסקרמנטו. טננבאום בן ה-25 אמנם היה רשום בפלמנגו הברזילאית, והדגש הוא על "רשום" כי לאורך כל התקופה שם שיחק משחק אחד במלואו ועוד 32 דקות במשחק אחר. גם הצהובים לא ספרו אותו עד שלהי העונה שעברה בה קיבל קרדיט בחמישה המשחקים האחרונים של העונה במקומו של פרדראג ראייקוביץ'.

עובדתית, בחלוקה לדקות משחק לעומת ספיגת השערים, טננבאום וכהן הם השוערים הטובים ביותר העונה. הערב הם יצטרכו להוכיח זאת, בפעם הראשונה שהם יישחקו מול כמות צופים כמו שתהיה בסמי עופר וזה לא יהיה קל מצד אחד מול מלך שערי הליגה ניקיטה רוקאביצה, ומהעבר השני מול צ'יקו אופאדו, איתי שכטר, עומר אצילי, וכל אחד אחר שיבחר איביץ' למשחק המשמעותי ביותר של הליגה הסדירה.

אין ספק שהם תלויים בחברי ההגנה שלהם וכאן יש לטננבאום יתרון על פני כהן. אנדרה ג'רלדאש וז'איר אמאדור הפורטוגלים, איתן טיבי ואנריק סאבוריט הספרדי נראים קו אחורי יעיל יותר מארנסט מאבוקה הקמרוני, טרנט סיינסבורי האוסטרלי, עופרי ארד וסאן מנחם. יחד עם זאת צריך לזכור, וזה נתון חשוב, שאותה הגנת ברזל של מכבי ת"א תפגוש את ההתקפה התכליתית ביותר בליגה, זו שכבשה 34 שערים העונה – למעלה משניים בממוצע למשחק.

ג'וש כהן. הגיע בהמלצתו של דקל קינן (מאור אלקסלסי)

איך שלא תסתכלו על המפגש הערב, סביר מאוד להניח שהשוער שהצטיין מבין השניים יוסיף לעצמו המון נקודות זכות בדרך לבחירת שוער השנה, וזה יהיה מוזר מאוד ואף הזוי ששוער שהתחיל את העונה כשוער מחליף יסיים אותה עם תואר השוער הטוב ביותר בכדורגל הישראלי לעונת 2019/20.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי