Sport1 Banner

"המשא ומתן המהיר אי פעם": כך הגיע אלישע לוי לבני יהודה

אלישע לוי
אלישע לוי | עדי אבישי

הניסיון שנתן לו יתרון על פני מועמדים אחרים, פגישת הבזק עם אברמוב ונמני, נכונות הבעלים לצרף חיזוק משמעותי והאתגר הגדול שלפניו - להוציא את העגל מהבוץ. מאחורי הקלעים. בנוסף: איילון אלימלך חתם ויגיע בקיץ

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

לאחר שסיכם אמש (רביעי) לעונה וחצי בבני יהודה, אלישע לוי חתם היום על חוזהו והוצג רשמית במסיבת עיתונאים שקיימה הקבוצה לקראת משחקו הראשון של המאמן החדש ביום ראשון נגד הפועל תל אביב בבלומפילד (20:00, שידור ישיר בספורט1).

כבר בערב יום שלישי האחרון, כאשר היה ברור שיוסי אבוקסיס יעזוב את המועדון לטובת הפועל באר שבע, שוחחו הבעלים ברק אברמוב, יו"ר המועדון יוסי כהן והמנכ"ל כפיר אדרי והחלו לדון באופציות לתפקיד המאמן. המבחן שעמד בפניהם לא היה גדול והשמות שהובילו כבר מההתחלה היו אלה של שי ברדה, עוזרו של סלובודאן דראפיץ' במכבי נתניה, אורי גוטמן ואלישע לוי. בבני יהודה רצו שהמינוי יקרה במהירות כדי שלמאמן החדש יהיו לפחות שלושה אימונים להכין את הקבוצה למפגש עם האדומים.

מספר גורמים ניסו לשכנע את אברמוב שהדבר הכי טוב לקבוצה בעידן שאחרי אבוקסיס יהיה להביא מאמן צעיר, רעב, כזה שירצה להוכיח את עצמו ויביא אנרגיות והתלהבות כדי להעיר את המערכת המקצועית הדי מנומנמת של המועדון.

ברק אברמוב. לא הקשיב ליועצים (אריאל שלום)
ברק אברמוב. לא הקשיב ליועצים (אריאל שלום)

אברמוב, מצדו, לא היה בטוח שזו ההחלטה הנכונה. הוא ידע שארבעה הפסדי ליגה בחמשת המשחקים האחרונים, לצד מחאת האוהדים שהולכת ומחריפה, ייצרו המון לחץ בשכונת התקווה ואולי מה שצריך זה דווקא מישהו עם ניסיון, אחד שכבר אימן במועדונים גדולים והתמודד עם מצבי לחץ ומשברים.

הבעלים התלבט עם הסובבים אותו ובינתיים החלו המאמצים להחתמת מחליפו של אבוקסיס, שללא ספק השאיר נעליים גדולות למלא. אתמול בבוקר נעשתה פנייה לבעלי מכבי נתניה אייל סגל בניסיון לקבל את ברדה, אבל סגל סירב בתוקף וגם ברדה עצמו העדיף להישאר בתפקידו הנוכחי. המאמן הראשון שאברמוב נפגש איתו היה מסאי דגו, שהגיע לפגישה במשרדו של הבעלים בליווי סוכנו אבי נמני. אברמוב התרשם מדגו ומתכנית העבודה שלו, אך לא היה שלם עם המאמן הצעיר שעדיין לא צבר מספיק קילומטראז' בליגת העל.

מיד לאחר מכן הגיע תורו של אורי גוטמן, אותו אברמוב מכיר היטב מהימים בהם שימש כעוזרו של אבוקסיס בקבוצה. היתרון של גוטמן הפך בסופו של דבר לחיסרון, כיוון שההיכרות שלו עם המועדון, הצוות המקצועי והשחקנים, הרתיעו את הבעלים שחשש מכך שגוטמן יהיה מזוהה מדי עם אבוקסיס והמצב יישאר כפי שהיה.

היתרון הפך לחיסרון. אורי גוטמן (מאור אלקסלסי)
היתרון הפך לחיסרון. אורי גוטמן (מאור אלקסלסי)

אברמוב לקח לעצמו מספר שעות להתלבט ולקראת השעה 18:00, כפי שפורסם לראשונה בספורט1, יצר קשר עם נמני וביקש לבדוק האם אפשר לארגן פגישה מיידית עם אלישע לוי. אברמוב החליט ללכת על מאמן ותיק, כזה שכבר ראה ועשה הכל בכדורגל הישראלי, כדי שהוא יהיה זה שיוציא את העגלה הזהובה מהתקופה הרעה אליה נקלעה.

כעבור חצי שעה כבר ישבו השלושה בביתו של לוי, שמתגורר קרוב מאוד לאזור מגוריהם של נמני ואברמוב, ותוך פחות משעה סיכמו הצדדים על תנאי העסקתו של המאמן, שיקבל כ-40 אלף ש"ח לחודש בחוזה לשנה וחצי. "זה היה המשא ומתן המהיר אי פעם. שני הצדדים הסכימו על כל סעיף ולא הייתה שום מחלוקת בדרך לסגירת החוזה", אמר גורם המעורה בפרטים.


"שני הצדדים הסכימו על כל סעיף". אלישע לוי יצליח להוציא את העגלה מהבוץ? (דני מרון)

בפגישה עדכן הבעלים את המאמן החדש לגבי העברתו של איסמעילה סורו לסלטיק, שצפויה להיחתם רשמית בימים הקרובים, והביע את רצונו לצרף לפחות ארבעה שחקני חיזוק חדשים. שמם של ניק בלקמן ומתן חוזז ממכבי תל אביב הוזכרו כמועמדים ובשכונת התקווה ימתינו לראות מי ישוחרר בקרוב גם ממכבי חיפה ומהפועל באר שבע. גם החתמת שני זרים חדשים על הפרק – קשר אחורי שיחליף את סורו וחלוץ. לוי יהיה זה שיבחר ביומיים הקרובים את עוזר המאמן שיעבוד לצדו, כאשר מאמן השוער יעקב אסייג ומאמן הכושר אבנר עיני יישארו בתפקידם. במקביל לחתימתו של לוי, אגב, עזב את הקבוצה עוזר המאמן נמרוד קוסטיקה. "אנו רוצים להודות לנמרוד ולאחל לו בהצלחה בהמשך הדרך", נמסר מהמועדון.

האתגר שעומד בפני לוי לא פשוט. בני יהודה התרגלה להיות בצמרת בשנים היתרונות וכעת, עם עזיבתו של אבוקסיס ומכירתו של סורו, יצטרך המאמן החדש לגייס את כל כישוריו כדי להצעיד את הכתומים קדימה. מצד אחד, בני יהודה במרחק נקודה בלבד מהמקום החמישי והשישי, אך במועדון ישנם מי שפוזלים דווקא לכיוון הקו האדום והסתבכות בתחתית, ממנה רחוקה הקבוצה שבע נקודות, כך שכולם במערכת מבינים שהדברים צריכים להשתנות ומהר.

בתוך כך, מחזיקת הגביע הודיעה היום (חמישי) על החתמתו של איילון אלימלך (25), שיחזק את ההתקפה של הכתומים בעונה הבאה. שחקן ההתקפה של הפועל איכסל מליגה א', שכבש העונה עשרה שערים בכל המסגרות, חתם היום על חוזה לשלוש שנים ויצטרף בקיץ. בנוסף, הקשר הניגרי ברונו איבה, ששיחק בעבר בבית"ר ירושלים ובהפועל עכו, ייבחן בקבוצה בימים הקרובים.

איילון אלימלך. יצטרף בקיץ (בני יהודה, רשמי)
 

עוד באותו נושא: אלישע לוי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי