אבוקסיס: "אין צורך בתהפוכות, חייבים להילחם על מקום באירופה"

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | לירון מולדובן

מחליפו של בכר דיבר לראשונה כמאמן ב"ש: "שינוי או שניים בעמדות המתאימות ישדרגו את כל הקבוצה ויעזרו להילחם על תארים. ברקת: "גם המאמן הטוב בעולם לא יכול להצליח לעד"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

רק לפני שלושה ימים יוסי אבוקסיס ספג הפסד כואב לנס ציונה כמאמנה של בני יהודה, אבל בשבת הקרובה המאמן יקווה לסיים את השבוע הסוער שעבר עליו עם ניצחון בכורה על הקווים של קבוצתו החדשה, הפועל באר שבע. היום (חמישי) המאמן הוצג במסיבת עיתונאים בבירת הנגב לקראת המשחק נגד הפועל רעננה (שידור ישיר בספורט4 החל מ-17:10).

"אני רוצה להתחיל דווקא בלהודות לבני יהודה על שנתיים וחצי מדהימות", פתח אבוקסיס את דבריו, "לבעלים, להנהלה ולקהל הטוב שיש חלק גדול מאוד ממנו שתמך בקבוצה. לא היה ברור מאליו שאעזוב באמצע העונה וברק אברמוב הבין שזה הזמן שלי לעזוב".

לאחר מכן, המאמן הביע הערכה בפני הנהלת קבוצתו החדשה: אני רוצה להודות לאלונה, אסי וכל משפחת באר שבע על האמון שנותנים בי. חובת ההוכחה היא עליי ואני יודע שהגעתי למועדון גדול. אתמול, כשנכנסתי למתחם, הבנתי כמה הוא גדול וכמה כוח יש לו, לפעמים מבחוץ אתה לא רואה את זה. את כל האנשים שעובדים קשה ואת ההשקעה שיש כאן. זה עוד יותר גרם לי להבין לאן הגעתי. אני מגיע לכאן מאוד רעב, ברצון גדול להצליח ומכאן חובת ההוכחה עליי ועל השחקנים. כשדיברתי איתם אמרתי משפט אחד: להיות בבאר שבע זה לא מובן מאליו, כי כשרואים מה קורה בחוץ מבינים כמה המועדון הזה חזק. יש לנו את התנאים להצליח ואני מקווה שנעשה את זה".


"כשנכנסתי למתחם, הבנתי כמה המועדון הזה גדול". אבוקסיס (לירון מולדובן)

המאמן הבהיר כיצד הוא מצפה שהקבוצה תיראה תחתיו: "אני חושב שהפועל באר שבע תמיד הייתה חזקה ויוזמת, אבל שיהיה ברור לכולם – גם כאן שחקנים יצטרכו להיות מחויבים למשחק ההגנה. אני קורא את כל הדברים מסביב שאומרים עליי כמאמן. בכל העולם, בקבוצות הכי גדולות משלבים הגנה מחויבת וחזקה, הקבוצות הטובות סופגות הכי פחות. צריך להיות מאוזנים הגנתית והתקפית".

מה הוא יודע מראש שצריך לשפר: "כאחד שרואה את כל המשחקים בליגה, מן הסתם ראיתי המון משחקים של באר שבע. כשבאתי ידעתי שצריך לשפר עמדות מסוימות ואנחנו מדברים על זה. לא צריך יותר מדי תהפוכות, שינוי או שניים במקומות המתאימים ישדרגו את כל הקבוצה".

האם יהיה נכון להצהיר כבר עכשיו על שאיפה לתארים: "לגבי העונה, נכון שזה יותר קשה מבחינת אליפות, אבל הקבוצה הזו צריכה להילחם על מקום באירופה וזה מה שנעשה. לגבי העתיד, הסגל טוב ויש בו שחקנים איכותיים. לפעמים שחקן או שניים ברמה במקומות הנכונים, יכולים להביא את הקבוצה להתמודדות על תארים בשנה הבאה".

אבוקסיס ואלונה ברקת. התוצאות יאפשרו להם להמשיך לחייך? (לירון מולדובן)
אבוקסיס ואלונה ברקת. התוצאות יאפשרו לבעלים להמשיך לחייך? (לירון מולדובן)

נכנס לנעליים גדולות: "חייב להגיד שמה שברק בכר עשה פה מדהים. הוא מאמן שאני מאוד מעריך ואוהב. נכון שהשנה וחצי האחרונות היו טובות אבל כשמגיעים לקבוצה חדשה, לא משנה מה עשו קודם – צריך להביא תוצאות. כשיש את כל התנאים לעשות את זה, צריך להילחם על זה ולא משנה מה היה בעבר. עוד לא דיברתי עם ברק, אבל יש בינינו הערכה הדדית גדולה מאוד. אני לא בקשר עם הרבה מאמנים, אבל איתו כן. אני חושב שהוא בן אדם מדהים וכמובן שמה שהוא עשה פה ייכנס להיסטוריה של המועדון".

השינוי שעבר עליו מאז הפעם האחרונה בה אימן מועדון גדול: "שבע שנים עברו מאז. כמו ששחקן מתקדם, גם מאמן מתקדם ולומד מטעויות כל הזמן מה כן לעשות ומה לא לעשות. מאמין שבמקום כזה, כשיש לך אפשרויות וגב של אצטדיון ומועדון שכאלה, אפשר להצליח וזה מה שאני מתכוון לעשות".


"גם המאמן הטוב ביותר לא יכול להצליח לעד". ברקת (לירון מולדובן)

עוד לפני שאבוקסיס דיבר, הבעלים אלונה ברקת העבירה מסר לאוהדים: "הסירו דאגה מלבכם, הפועל באר שבע מועדון חזק ויישאר כזה. גם אני לא רווה נחת מאיך שאנחנו נראים בשנים האחרונות אבל החיים מלאים בעליות וירידות ואחרי כל ירידה מגיעה עלייה ואני אדאג שכך יהיה. באשר לחילופי המאמנים, כמה מועדונים אתם מכירים שבהם כיהנו שני מאמנים בשבע וחצי שנים ושניהם הקפיצו את הקבוצה משמעותית? ברק הביא אותנו להישגים בלתי נשכחים, אבל ב-2020 גם המאמן הטוב ביותר לא יכול להצליח לעד. ברק הבין את זה ואני מקווה שגם אתם. אנחנו מתכננים לערוך לו טקס פרידה, זה מגיע לו ולנו ואני משוכנעת שהוא ישגשג בכל מקום אליו ילך ומאחלת לו הצלחה מכל לבי. זה תהליך, מועדון כדורגל מקצועני חייב לדעת להתקדם וכך עשינו. מיד פעלנו להביא את המאמן המתאים ביותר, שהוכיח בשנים האחרונות מה הוא יודע לעשות ואני משכנעת שהוא יוביל אותנו להישגים. אני מודה ליוסי ולברק אברמוב שהסכים לשחרר אותו באצילות".

ברק בכר. באר שבע מתכננת לו טקס פרידה (לירון מולדובן)
ברק בכר. באר שבע מתכננת לו טקס פרידה (לירון מולדובן)

מיגל ויטור, שהופיע גם הוא במסיבת העיתונאים, התייחס לתקרית שאירעה באימון שלשום, בה זרק כדור על צלם: "אתם מכירים אותם ארבע שנים, אני מכבד את כולם על המגרש ומחוצה לו. אבל בסיטואציה הזו נהגו כלפינו בחוסר כבוד, כי האימון היה אמור להיות סגור לתקשורת ולא אמורים לצלם בו. אולי לא הייתי צריך לנהוג כך, אבל אלו לא רגעים קלים עבורנו עכשיו וזה מה שקרה".

הבלם הוסיף: "אנחנו מודים לברק. איתו הייתה לנו קבוצה מדהימה והגענו להישגים מדהימים בארץ ובאירופה. בכדורגל יש החלטות לא קלות, עכשיו יש מאמן חדש, אנחנו מקבלים את פניו בברכה ועובדים קשה כדי להצליח שוב. זו הדרך היחידה לחזור לימים הטובים, לעבוד קשה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי