משוואה עם שני אפסים: בית"ר עשתה הגנה, מכבי ת"א השתעממה

יונתן כהן, דיוגו ורדסקה
יונתן כהן, דיוגו ורדסקה | מאור אלקסלסי

שבוע אחרי 3:4 במשחק העונה, הקבוצה של איביץ' הגיעה נטולת אנרגיות, שבעה ופחות עצבנית מול יריבה שהיא לא סופרת ואולי נפרדת מהכוכב. עמיקם מסכם רדיוס שלא הרתיע בסמי עופר

(גודל טקסט)

1. הסיבה שהמשחק אתמול (שני) בסמי עופר נראה כמו החבר הצולע של המשחק בשבוע שעבר באותו מקום, היא שבמשחק ההוא היה הרבה יותר ממה שאנחנו רגילים. מה שהיה אתמול היה נורמלי.

ועדיין, היתה שם קבוצה ששיחקה פה ושם, ואתמול היא היתה "פחות" כמעט בכל אספקט. היא רצה פחות מהר, היא יצאה להתקפות מעבר פחות טוב, התנועה שלה ללא כדור היתה פחות יעילה, והריכוז של שחקני ההכרעה היה פחות טוב. ומה שהכי חשוב, ובעצם מסביר הכל, היו לה פחות אנרגיות. פחות בכל דבר. נדמה שלמשחק אתמול מכבי הגיעה שבעה, או פחות עצבנית מכפי שהגיעה נגד מכבי חיפה. בית"ר לא קוראת עליה תיגר, מכבי לא באמת סופרת אותה, זה הרי נגמר 0:4 בטדי, ואם צריך לומר את האמת, בית"ר גם לא עשתה מאמץ מופגן לשחק איתה בכלים הרגילים שלה. היא פשוט ניסתה לנטרל אותה, לא יותר.

מכבי באה למשחק מול קבוצה שהתגוננה, שהיתה ללא גדי קינדה ושלומי אזולאי, וציפתה אולי לראות משחק הרפתקני שייתן לה שטחים, אבל זה לא קרה. גם החילופים והשיפור בהזרמת האנרגיה לא הצליח להפריח את מכבי. אפילו יונתן כהן, שבימים האחרונים התחיל לענות לשם "ערן", לא הצליח להצדיק את ההשוואות, לא שם שום כדור ברשת וגם לא באמת היה קרוב אליה, למרות התחושה המקננת שהשתרשה כאן, שהוא קורץ מהחומר שגומר משחקים כאלה. בקיצור, אתם השתעממתם? נדמה שמכבי השתעממה יותר. היריבה לא אתגרה אותה, היא התחפשה לנס ציונה.


כבר התחיל לענות לשם "ערן", אבל זה היה מוקדם מדי. כהן (מאור אלקסלסי))

2. גדי קינדה לא שיחק אתמול ואין כמעט אתר שלא מסר את אותו נוסח הדלפה, ולפיו בבית"ר חושדים כי גדי קינדה התחמק מהמשחק כדי לא לסכן את גופו, נפשו וגם את עצביו של סוכנו, בדרכו הארוכה והפתלתלה לאירופה. קינדה עוד לא למד לשחק בקבוצה גדולה, וכבר אחרי חצי עונה הוא בדרך לאירופה? העיקר שמישהו יגזור קופון.

בית"ר צריכה לבדוק את הנושא. יש מערך רפואי בקבוצה, לשחקן יש פה, ולמועדון צריך להיות כבוד עצמי. אם נכונה השמועה שהופצה, גדי קינדה לא יכול לשחק בבית"ר ירושלים, ואם לא במשחקים הבאים, אז בכלל. נכון, אחרי הפציעה של מיכאל אוחנה, קינדה היה קרש הצלה, אבל נקודות ומיקומים הם רק תמצית הדרך, והדרך חשובה יותר. אין מקום למתחמקים במועדון גדול. ואם זה לא נכון, אז כדאי לבדוק את הבחור ביסודיות, כי צריך באמת פציעה חמורה כדי לפספס משחק כל כך חשוב כמו אתמול.


רק פציעה חמורה צריכה להשבית שחקן בערב כזה (מאור אלקסלסי)

3. המשחק אמש היה בשקט יכול למלא את בלומפילד, לו נערך בבלומפילד, אבל בית הדין המשמעתי אילץ את מכבי ת"א לארח בסמי עופר, שם נותר שליש אצטדיון מיותם. אם רצה בית הדין להעניש אוהדים סוררים שהדליקו אבוקות ויחד איתם כיסאות ביציע, אז שיידע שהוא העניש דווקא אוהדים שנתנו דוגמה לאזרחות טובה, והם גם אלה שנעדרו מהמשחק. השרופים והשורפים יגיעו לכל מקום, מה גם שאם בית"ר הייתה נענשת בעונש רדיוס והייתה צריכה לארח את מכבי ת"א בסמי עופר, אצלה האצטדיון היה מלא…

מנהיגי הלובי להסרת עונש הרדיוס מתקנון המשמעת קיבלו אתמול מתנה: אקזמפלר אותנטי לעונש לא יצירתי, לא אפקטיבי ובעיקר לא אטרקטיבי. אבל הם לא צריכים להשתכנע, הם צריכים לשכנע, ונדמה שהקטטה לפני המשחק, בחניות, לא באמת תרמה לאלה שמתנגדים לענישה קולקטיבית. מסתבר שכל האו-אה סביב ענישת אוהדים פרטנית לא באמת מרתיעה אותם להיקלע לקטטות שנובעות בעיקר משעמום.

גם הרצון להראות סדרות חינוך מוצלחות קורסות לנוכח ההתנהגות אתמול של פרדי פלומיין. תהיה אשר תהיה הסיבה שפלומיין עלה ליציע להתעמת עם אוהד או אוהדים, זו לא דוגמה שאיתה אפשר לנופף לקהל, או לבית הדין.


לא דוגמה לנופף איתה לבית הדין. פלומיין (מאור אלקסלסי)

4. ויהי ערב, ויהי בוקר, 4 הפרש בפסגה. התקוות המחודשות של אוהדי מכבי חיפה, קצת מזכירות את התקווה של נבחרת ישראל לעלות בתום הפלייאוף ליורו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי