טיבי: "לא קל לשכוח את מה שקרה לי בעונה שעברה"

איתן טיבי
איתן טיבי | אודי ציטיאט

בלם מכבי ת"א כבש צמד ב-0:3 על חדרה ונזכר בישיבה הממושכת ביציע ועל הספסל: "חיה פצועה היא הכי מסוכנת". חשש שניקוליץ' לקראת ניתוח נוסף, איביץ': "מי שרוצה לעזוב, שיגיד"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב התגברה אמש (שבת) על עוד משוכה לא פשוטה, כשניצחה 0:3 את הפועל חדרה ושמרה על פער של ארבע נקודות בראש הטבלה. הצהובים הגיעו למשחק באצטדיון בנתניה, לאחר שמכבי חיפה ניצחה וצימקה את הפער לנקודה אחת, אך הצליחו לעמוד בלחץ והגדילו כאמור את הפער בחזרה.

אחרי ארבעה משחקי ליגה רצופים, בהם שמרה הקבוצה על הרכב זהה, החליט המאמן ולדימיר איביץ', לעשות שני שינויים ב-11 הפותחים והעדיף הפעם את דור מיכה וצ'יקו אופואדו על פני אבי ריקן ואיתי שכטר. אופואדו כבש אמנם את השער הראשון, אך הירבה לאבד כדורים והציג יכולת פושרת, דבר שעשוי להחזיר את שכטר להרכב הפותח כבר במשחק הבא נגד מ.ס.אשדוד, בשבת הקרובה בבלומפילד (19:35, ישיר בספורט4).

מי שהיה ללא ספק כוכב המשחק הוא הבלם איתן טיבי, שלצד משחק טוב נוסף בהגנה, גם הוסיף צמד שערים נדיר, בנגיחה בדקות הסיום. בעיניי רבים במועדון, טיבי הוא מועמד לגיטימי לתואר שחקן העונה, זאת לאחר שהפך לאחד הבאנקרים של איביץ' בהרכב ובעיקר לאור היכולת הגבוהה שהוא מפגין מתחילת העונה. הבלם מחזיק אמנם בחוזה לעונה הבאה, אך הוא נמצא גבוה ברשימת השחקנים שבמועדון מתכננים להאריך את החוזים שלהם, יחד עם אייל גולסה, דן גלזר ואנדרה ג'ראלדש, שצפויים לחתום בקרוב על חוזה חדש ומשודרג.

"זו הרגשה מדהימה לכבוש צמד שערים ואין מאושר ממני" אמר טיבי בסיום המשחק, לאחר שכבש את שער הליגה הראשון שלו מאז נובמבר 2014. "בחצי השני שיחקנו קצת פחות טוב, הם הגיעו לכמה מצבים וסיכנו אותנו ואני שמח שכבשתי את שני השערים האלה, כי הם עזרו מאוד לקבוצה והדבר החשוב ביותר זה שלקחנו את שלוש הנקודות".


יותר מחצש שנים משער הליגה האחרון, טיבי עם לא פחות מצמד (אודי ציטיאט)

אין ספק שהסיפור של טיבי העונה הוא אחד הקאמבקים הכי גדולים של שחקן בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות, בעיקר אחרי העונה שעברה, שבה הוא נמחק לגמרי מהסגל של איביץ' ובילה ביציע את מרבית הזמן: "אמרתי כבר שאני מאמין בעצמי, ואני מקווה שהעונה הזו תימשך ככה, כי יש לנו עוד לא מעט משחקים ויש לנו בסופו של דבר, יעד גדול שידוע לכולם ואני מקווה שנשיג את היעד. יש בחיים דברים שהם לא בשליטתך והעונה שעברה היתה משהו שלא בשליטתי. אני יודע שבמה שאני יכול לשלוט עליו, אני אעשה את הכל כדי לעשות את הכי טוב ואני שמח שכיום אני משחק ונהנה מהדבר שאני הכי אוהב לעשות, יש לי עוד לא מעט יעדים ואני מקווה להגשים אותם".

טיבי נשאל האם העונה הזו היא פיצוי עבורו על העונה שעברה והשיב: "אין ספק שהעונה הזו היא קסומה עבורי, אבל קשה לשכוח את מה שהיה בשנה שעברה, זה לא דבר שהוא קל. מה שקרה בעונה שעברה נחרט בלב ואומרים שחיה פצועה היא החיה הכי מסוכנת וככה אני רואה את הדבר הזה".

הבלם התייחס לידיעות שנפוצו על עזיבה אפשרית של חברו להגנה, ז'איר אמאדור ואמר: "אני מאמין שז'איר יישאר. זו תחושת הבטן שלי, אבל יש במכבי תל אביב, כמו שראיתם בשנה שעברה, שחקנים טובים, כמו שחר פיבן ושרן ייני שהם בלמים מצויינים, וגם ז'איר כמובן ואני באמת מאמין שהוא יישאר. בסופו של דבר זו החלטה של מועדון ואני האחרון שמחליט על כך".

לסיום נשאל טיבי על תנועת היד שעשה לכיוון הקהל אחרי שהבקיע את השער הראשון והסביר: "אל תשכחו אותי כל כך מהר, אני עדין פה".


"עדיין פה". איתן טיבי חוגג (אודי ציטיאט)

"כמובן שאני שמח כשאחד הבלמים כובש ואני שמח עבור איתן שעובד קשה מאוד, ומוכיח שהוא יכול להיות מסוכן גם בחלק הקדמי", אמר המאמן איביץ' בסיום המשחק, "גם במשחק הראשון נגד חדרה, זה יכול היה להסתיים עם שלושה שערים ואפילו יותר, אבל החמצנו ודברים כאלה קורים בכדורגל. הפעם כבשנו שער מוקדם והחמצנו עוד מצבים נוספים. שלטנו במשחק עד סופו, למרות שאיבדנו קצת בטחון בחלק מסויים בחצי השני, אבל צריך לזכור שהיו תנאי מזג אוויר קשים לשתי הקבוצות ואני חושב שלא התאמנו את עצמנו מספי מהר לתנאי המגרש המהירים ואיבדנו כדורים פשוטים. בסופו של דבר זה נגמר ב-0:3 והיינו ראויים לניצחון הזה".

כמו בארבעת המשחקים הקודמים, גם הפעם מצאו עצמם כמעט אותם שחקנים, דוגמת אלירן עטר, מתן חוזז, ניק בלקמן, מאור קנדיל, רוסלן ברסקי ושחר פיבן, שוב מחוץ לסגל ונראה שלפחות חלקם, יצאו לחלוטין מהרוטציה. במכבי מתקשים בשלב הזה לעשות שינויים בסגל, שכן נכון לעכשיו אף אחד משחקני הקבוצה, לא ממהר לעזוב למרות הצעות רבות מקבוצות אחרות בליגה.

"אם יש שחקנים שירצו לעזוב", הוסיף איביץ', "הם יצטרכו לבוא אליי ולהגיד לי את זה ונצטרך למצוא להם פתרון. אם נצטרך להיפרד משחקן כזה או אחר, זה חלק מהחיים בכדורגל. מחר מישהו במועדון יכול לבוא גם אליי ולהגיד לי שלום ולהתראות ואז מה? כולנו מקצוענים וזה חלק מהכדורגל. אנחנו בין הקבוצות היחידות בארץ ששיתפו כבר 22-23 שחקנים ואין כאן אף אחד שלא קיבל הזדמנות לשחק".


משחק נוסף ביציע. עטר אמש בנתניה (אודי ציטיאט)

דור פרץ נמצא בשלבים סופיים של הליך השיקום שלו ולמעשה עורך אימונים כמעט מלאים עם הקבוצה, וגם הוא צפוי להצטרף בקרוב מאוד חזרה לסגל, דבר שיגדיל עוד יותר את התחרות על מקום ב-18 הראשונים בכל משחק.

במועדון גוברות ההערכות, שהקשר הסרבי אורוש ניקוליץ', שסובל מפציעה בברכו, ככל הנראה לא יצליח להתגבר על הפציעה ללא ניתוח נוסף ואם כך אכן יקרה, הוא ייעדר לפחות שלושה חודשים נוספים. מאז הגיע למועדון, לפני למעלה משנה, שיחק ניקוליץ' במשך 17 דקות בלבד ואת מרבית הזמן, בילה בחוץ בשל פציעות.

"אנחנו עוד מקווים שנראה אותו משחק עוד העונה, אבל מה שקורה איתו מהיום הראשון שהוא הגיע, זה פשוט לא נורמלי", אמר איביץ' בהתייחסו לקשר הסרבי הפצוע, "אפשר לומר שמדובר בביש מזל גדול מאוד, קודם כל עבור השחקן, שנמצא כבר למעלה משנה מחוץ למגרש. הבאנו אותו לכאן כדי שיעזור לנו, ואני בטוח שהוא עוד יראה לנו את האיכויות שלו, כשהוא יחזור. אנחנו מדברים איתו בכל יום, קרובים אליו ותומכים בו מאוד, אנחנו רוצים שהוא כבר יחזור להיות איתנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי