אוסאסונה הודיעה: "ליו לא שוחרר ולא קיבל אישור לנהל מו"מ עם מכבי חיפה"

ליו קסטייאנו שומר על רודריגו מריאל מדריד
ליו קסטייאנו שומר על רודריגו מריאל מדריד | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

הירוקים כבר הציגו את שחקן הרכש, אך קבוצתו טוענת שהוא לא יכול לעזוב: "אם זה יקרה, אנחנו נודיע". וגם: ממכבי ת"א ועד הריצה לאליפות, אלה הסיבות שבזכותן הוא יגיע בכרמל

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה הודיעה אתמול (רביעי) רשמית על החתמתו של המגן ליו קסטייאנו, כאשר השחקן בן ה-30 חתם עד לסיום העונה עם אופציה לעונה הבאה, אבל הלילה (בין רביעי לחמישי) הגיעה הודעה מפתיעה: אוסאסונה, קבוצתו הקודמת של המגן, הודיעה שהוא לא שוחרר ועל כן העסקה, לפחות בשלב זה, אינה מאושרת על ידה.

כבר ביום שלישי פורסמו בספרד דיווחים על כך שליו הגיע עם אוסאסונה להסכמה על התרת חוזהו, בחר לעבור לישראל ויחתום תוך 24 שעות, מה שאכן קרה והוא אף כבר הוצג במדים הירוקים, אלא שבלילה נחשפה לפרטים אוסאסונה – שמיהרה להצהיר שטרם הותר חוזהו, כך שהוא לא יכול בשלב זה לעזוב.

"למרות ההודעה על ליו באתר של מכבי חיפה, אוסאסונה רוצה להבהיר שהשחקן עדיין שייך למועדון ולא קיבל אישור לנהל מו"מ עם הקבוצה הישראלית. אם הוא יעזוב, אנחנו נודיע על כך", מסרה אוסאסונה באופן רשמי באמצעות חשבון הטוויטר. 

במכבי חיפה אמרו בתגובה: "השחקן צפוי לחתום על הסכם השחרור שלו באוסאסונה. מדובר בעניין בירוקרטי שצפוי להיפתר בקרוב מאוד".

עד שיסתדר הנושא מול אוסאסונה והשחקן יורשה להתחיל לקחת חלק באופן רשמי, מה שכאמור במכבי חיפה לא מודאגים ממנו, במועדון מספרים על סיפוק הגדול במציאת והחתמת ליו. אם אוהדים רבים תהו מדוע מכבי חיפה צריכה מגן, מתחת לפני השטח נראה כי הצוות המקצועי והניהולי של המועדון קיבלו החלטה מעניינת בכל הקשור לרכש החדש.

למעשה, בחיפה דובר לפני מספר חודשים על חיזוק אפשרי במרכז השדה ובחלק ההתקפי. עם זאת, פציעתו הקשה של רז מאיר, שסיים את העונה, הובילה לכך שבצוות החלו לחשוב גם על חיזוק בחלק האחורי. תחילה דובר על החתמת מגן ישראלי צעיר שיכול למלא את החלל, אבל לאחר לא מעט הצעות, הן מהליגה הלאומית והן מליגת העל, החליט המאמן מרקו בלבול לחפש דווקא שחקן זר.

בשיחות מקצועיות בתוך המועדון מהכרמל דובר בעיקר על כך שבחלק השני של העונה ישנו צורך להביא גם שחקנים בעלי ניסיון, כאלו שיכולים להוות כוח משמעותי במשחקים המכריעים, ולאור הסגל הצעיר של הירוקים הדרישה לצוות הסקאוטינג הייתה למצוא שחקן וותיק ורב גוני בחלק האחורי, שיכול לשחק גם כמגן ימני, גם כמגן שמאלי ובסיטואציה מסוימת גם כבלם.


מרקו בלבול (מאור אלקסלסי)

"קבוצה שרוצה לזכות באליפות צריכה שחקנים בעלי ניסיון", אמר גורם במועדון. מעבר לכך, במכבי חיפה כיוונו גם לעבר יתרונות משמעותיים של המוליכה, מכבי תל אביב, אצלה משחקים בהרכב שני מגנים זרים – אנדרה ז'ראלדש ואנריק סבוריט. לאחר מספר אופציות שעלו על הפרק הוחלט ללכת על קסטייאנו שהרשים את בלבול והצוות שלו. גם העובדה שהוא יצטרף כשחקן חופשי תרמה להגעתו.

ליו נחת בישראל כבר ביום שלישי וערך סיור בעיר חיפה ובמתקן האימונים בכפר גלים, ולאחר שהתרשם נתן אור ירוק להפוך לשחקן מכבי חיפה. במקביל לחתימתו של הספרדי, הקבוצה ממשיכה את הכנותיה לקראת המשחק מול בני יהודה ביום שני בתקווה שכל השחקנים הפצועים (עופרי ארד, סאן מנחם ודולב חזיזה) יעמדו לרשותו של בלבול בהתמודדות הלא פשוטה מול הקבוצה של אלישע לוי בבלומפילד.


ליו קסטייאנו (האתר הרשמי של מכבי חיפה). יצליח במדים הירוקים?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי