בלבול: "ליו יוסיף איזון לסגל. מחפשים קשר". התפתחות בעסקת האשק

מרקו בלבול
מרקו בלבול | עומרי שטיין

המאמן ערך מסיבת עיתונאים בצל החתמת המגן והמשחק נגד בני יהודה: "מכבי חיפה צריכה שיהיו לה שני שחקנים באותה רמה בכל עמדה". אוססונה הודיעה רשמית על שחרורו של המגן

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

בצל החתמת המגן החדש, ליו קסטייאנו, מכבי חיפה ערכה הבוקר (חמישי) את מסיבת העיתונאים המסורתית לפני המשחק נגד בני יהודה במסגרת המחזור ה-20 בליגת העל. הירוקים יקוו להישאר קרובים למוליכת הטבלה, מכבי תל אביב, ומאמן הקבוצה דיבר על המצב בסגל ועל היריבה לפני המשחק.

מיד לאחר מסיבת העיתונאים, הקבוצה ערכה אימון בוקר ובו נטל חלק גם קסטייאנו, שזכה לקבלת פנים חמה מהשחקנים ומהצוות. בשעות הערב פרסמה אוססונה הודעה רשמית ובה נכתב כי המגן והמועדון הגיעו לסיכום על עזיבתו.

כל זאת לאחר שפורסם כי קבוצתו בספרד טרם שחררה אותו, למרות ההודעה הרשמית מכבי חיפה כי הוא הצטרף לסגל הקבוצה. במהלך גם לאחר צירופו הספרדי, בכרמל רוצים לצרף קשר נוסף ובין המועמדים הצ'כי של ספרטה פראג – מרטין האשק. 


קסטייאנו באימון הבכורה בירוק (מכבי חיפה)

האחרון אומנם נחשב לאחד השחקנים הטובים של פראג מתחילת העונה אבל עשוי לעבור לכרמל כבר במועד ההעברות הקרוב. במכבי חיפה מתכוונים להעלות את ההצעה שלהם למיליון יורו ויציעו לצ'כים אחוזים על מכירתו העתידית של השחקן.

תחילה סירבו בפראג לשחרר את השחקן בכל תוקף, אבל לספורט1 נודע כי בימים האחרונים, האשק הביע עניין רב להגיע לישראל ורצונו של השחקן עשוי ל לקדם את
המעבר. בחיפה הבהירו הבוקר כי בשלב זה אין כל סיכום או משא ומתן מתקדם בין המועדונים.

מלבד האשק, ג'ו קוזמינסקי נחת בישראל לאחר שסיכם את תנאיו בשורות הירוקים. השוער צפוי לעבור בדיקות רפואיות ולאחר מכן יחתום רשמית עד סוף העונה עם אופציה גם לעונה הבאה.


בלבול ואלברמן עם המגן החדש (מכבי חיפה)

על החתמת המגן הימני, אמר מרקו בלבול: "קודם כל אני שמח מאוד שליו חתם, אין ספק שהוא הוסיף לנו איזון לסגל,  שחקן יציב ואיכותי עם ניסיון בליגה הספרדית. הוא טוב גם בהגנה וגם בהתקפה, אני שמח מאוד. כרגע אין שום שחקן נוסף, אנחנו מחפשים עוד מישהו בקישור כדי להתחזק, כשיהיה מישהו נודיע".

הסיבה להחתמתו: "היה חשוב לנו, ואמרתי את זה, ואני אומר את זה לאורך כל הדרך, שמכבי חיפה צריכה שיהיו לה שני שחקנים באותה רמה בכל עמדה, כדי שהאיכות והרמה תישמר, זה בדיוק מה שהוא עושה. הוא יכול לשחק בכמה עמדות, לכן אני חושב שההחתמה הזאת טובה מאוד למכבי חיפה".

 
ההבדל בינו לבין פוקס ואיטורה: "בכדורגל אין הבטחות לשום דבר, בקבוצה כמו מכבי חיפה יש תחרות גדולה וסגל גדול, כל אחד צריך להוכיח את עצמו במשחקים ובאימונים שהוא צריך להיות בהרכב. מי שיוכיח ישחק, חשוב מאוד שבמכבי חיפה יהיה סגל רחב וגדול עם אפשרויות לגוון בשיטות, ואיתו אני יכול לעשות את זה. אני שמח שהוא הגיע".


ליו קסטייאנו בחדר ההלבשה: "שחקן יציב ואיכותי עם ניסיון בליגה הספרדית" (מכבי חיפה האתר הרשמי)

החתמת השוער פוגעת במחלקת הנוער? "התשובה הכי טובה היא לראות כמה שחקנים במחלקת הנוער משחקים היום בסגל. אתמול התאמנו תשעה שחקנים ממחלקת הנוער, הרבה מאוד שחקנים מכפר גלים משחקים בהרכב, תמיד הדרך פתוחה בפניהם כדי לתפוס מקום בסגל. מי שיוכיח את עצמו יהיה פה".

לכל שחקן בסגל יש מחליף? "זאת המטרה שלי, אתם רואים ששחקני ספסל עושים את העבודה שלהם. רמי גרשון ורז מאיר נפצעו, בעונה ארוכה יש כל מיני תרחישים והרבה אינטנסיביות, אנחנו רוצים להיות מוכנים לכל תרחיש".

התפקוד של המגן: "הוא יכול לשחק בצד ימין, וגם בלם שלישי וגם בשמאל. הוא כמו רז מאיר שיכול לשחק בכמה עמדות, הוא מאוד ורסטילי".

המצב הבריאותי של השחקנים בסגל: "הנתונים מראים שהקבוצה רצה משחק אחרי משחק והם בכושר טוב. זה מראה שהצוות עושה עבודה מדהימה מבחינה פיזיולוגית. אני לא מכיר קבוצה שאין בה פציעות, תראה לי אחת כזאת. ברור שיש עומסים, אבל השחקנים מראים שהם יכולים לעמוד בזה, הם מקריבים את הגוף שלהם, בשבוע שעבר שיחקנו 3 משחקים בשבוע, הם הראו שהם יכולים לעשות את זה".
 


דולב חזיזה: "עונה ארוכה, רוצים להיות מוכנים לכל תרחיש" (דני מרון)

היעדר הרוטציה בסגל: "מתחילת העונה עשינו תוכנית לכל הדרך, אנחנו יודעים מה אנחנו עושים בכל יום, כל דבר שאני עושה אנחנו מנתחים פה. יש לי צוות אנליסטים ופיזיולוגים רחב שהחתמתי בתחילת העונה, מהיום ככה קיבלנו החלטות ונעשה הכל כדי שזה יישאר ככה עד סוף השנה. אנחנו עושים את המקסימום שלנו כדי לשמור עליהם רעננים, חשוב לשמור על קצב מאוד גבוה ועל אינטנסיביות, כי ככה אנחנו מכריעים את המשחקים כמו שראיתם, במחצית השנייה. בכל קבוצה יש פציעות, אבל נעשה הכל כדי לשמור על כולם בכושר הזה עד סוף העונה".

ירדן שועה: "כולם כשירים, מתאמנים כרגיל ומרגישים טובים. ירדן הבקיע שערים חשובים נגד אום אל פאחם ובליגה, דולב נכנס מהספסל ובישל שני שערים, יאניק ועוואד כבשו נגד מכבי תל אביב. יש לנו סגל רחב, הם צריכים להוכיח באימונים שהמקום שלהם בהרכב ולעשות את העבודה שלהם".

המורל של שחקני הספסל: "אלה שקמים מהספסל החשיבות שלהם מאוד גדול, כי הם בדרך כלל אלה שמסיימים את המשחק. הם עוזרים לנו להכריע משחקים, החשיבות שלהם ענקית. אני שמח מאוד שהם עושים את העבודה שלהם ויוצרים כאב ראש בריא, מי שמוכיח את עצמו בסופו של דבר נכנס להרכב".

 

ירדן שועה: "מי שמוכיח את עצמו בסוף תופס מקום בהרכב" (מאור אלקסלסי)

בני יהודה: "הם ניצחו 0:1 את כפר סבא, אבל זה לא חשוב אחרי מה הם מגיעים. תמיד המשחקים נגד בני יהודה קשים, יש להם שחקנים איכותיים מאוד ומסוכנים בחלק ההתקפי, כמו שאמרתי, תמיד קשה נגדם, קל וחומר אצלהם בבית. אנחנו נצטרך להיזהר מהתקפות המעבר שלהם, שהם קטלניות, ונעשה הכל כדי לנצח את המשחק".

בהמשך היום הירוקים הודיעו כי הקשר טימוטי מוזי מקבוצת הנוער האריך את חוזהו בשלוש שנים עם אופציה לשנתיים נוספות. מנכ"ל המועדון אסף בן דב אמר: "אנחנו ממשיכים לחשוב קדימה עם עוד החתמה של שחקן בית צעיר, בתקווה שבוגרי מחלקת הנוער יהוו בסיס לשלד המקצועי של הקבוצה בעתיד. טימוטי נער נפלא ואני מאחל לו המון בהצלחה". טימוטי המרוגש, שהגיע למעמד החתימה עם אימו, אמר לאתר הרשמי: "שמח ונרגש לחתום ולהישאר בבית החם והאוהב שלי. אני מודה מאוד על האמון הגדול שנותנים בי פה במועדון ומקווה להחזיר במגרש של הגדולים".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי