"הילד שלי לא בסגל, ואת חזיזה, עם 39 חום, מביאים במונית למגרש"

ירדן שועה , מרקו בלבול
ירדן שועה , מרקו בלבול | אריאל שלום

אחרי עוד תקרית בין בלבול ושועה, אביו מוטי יצא להתקפה: "הבן שלי אשם 70% ומרקו 30". וגם: הפגישה החשאית בין קצב לשחר, ההצעה המפתה של חוגג וההתערבות של זהבי

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

שיחה שנערכת בין בעלי מכבי חיפה לסוכני שחקנים היא לא דבר שכיח. היא נערכת לעתים תכופות במהלך התקופות של חלון ההעברות. כשלמכבי חיפה היה את מו אלאך, סביר להניח ששיחה כזאת, כמו זו שנערכה בשבוע שעבר הרחק מעיני המצלמות והתקשורת, הייתה נערכת איתו לפני שהדברים היו מגיעים לרחוב המסגר. פגישה כזאת נערכה בשבוע שעבר בין גלעד קצב ויענקל'ה שחר, עוד לפני התקרית אמש. הם דיברו על שחקנים, אבל במרכז הפגישה עמד נושא שיחה אחר, ירדן שועה אחד, שפעם שחר העביר תמורתו ארגזים של כסף לשכונת התקווה, כדי שבעוד שנתיים הוא יוכל לשחרר הצהרה לאוויר ולומר שבניגוד לתחזיות על קריירה שהתבטלה בגלל סעיפי משמעת, מכבי חיפה גאה לשווק את השחקן הבא שלה לאירופה עם עוד שורה ירוקה במאזן ההכנסות שלה.

בפגישה בין קצב לשחר, כך מספרים בחיפה, קיבל סוכן השחקנים את המידע שכבר שמע קודם לכן, הפעם ממקור ראשון: על שלל הפרות המשמעת, הסביר לו הנשיא, החלטנו שירדן יישאר בקבוצה. ההודעה, בלשון רבים, היא לא דבר מובן מאליו. כמה ימים קודם לכן עוד ניסה מרקו בלבול לשכנע את המערכת שזה עניין נורא כבד להשאיר את החלוץ בסגל. אין לי כוחות, הייתה רוח הדברים, להתעסק עם בעיות משמעת.


ירדן שועה. למרקו בלבול אין כוחות לבעיות משמעת (אריאל שלום)

עוד רגע נחזור לבלבול. אבל למה בכלל, אתם בוודאי שואלים, צריך נשיא מכבי חיפה להתעסק בהכרזה כזאת, אם רק שבוע קודם החליטה בית"ר ירושלים להוריד הילוך. ובכן, פתח קצב את השיחה בניהם, בית"ר רצינית הפעם. היא מוכנה לשים את הכסף ולהביא את שועה לקבוצה. שחר ידע. עוד לפני הפגישה התקשר אליו משה חוגג ועדכן אותו שהוא מעוניין להביא את שועה. "בהשאלה עם אופציה", הבהיר בעל הבית בבירה, כדי שלשחר יהיה מספיק זמן להתחרט ולהחליט שהוא רוצה להיפטר מההתעסקות הבלתי נגמרת עם ילד בן 20. לא אצלי, הבהיר שחר לקצב בפגישה. שועה יישאר וישחק. כמה? תלוי בבלבול.

אתמול שועה שוב לא שיחק וחוגג, שדיבר עם שחר שלוש פעמים בשבוע שעבר, מתכנן להתקשר שוב. רק השבוע הוא קיבל את אותה תשובה: השחקן לא משוחרר. חוגג, כך על פי מקורבים לעסקה, הבהיר לשחר בשיחה האחרונה שהוא מסכים להשקיע את הסכומים ששחר השקיע בשחקן, רק כדי שיסכים לשחרר אותו. שחר, כפי שכבר הבנתם, סירב. מה יקרה בשיחה הבאה? הכל תלוי בבעלי מכבי חיפה.

 

"בשורה התחתונה, הסיפור בין בלבול לשועה הוא פשוט", מסביר קצב השבוע למה ההד התקשורתי שנוצר סביב החלוץ הוא מוגזם, לפחות עבורו. "ירדן רוצה לשחק, הוא רוצה דקות. כתבו שמרקו שונא את ירדן. זה ממש לא נכון". צודק, קצב. לבלבול אין דבר נגד שועה, אבל המהות חשובה יותר. בשיחה שקיימנו השבוע עם שחקן במכבי חיפה הוא הסביר ש"היה שלב שבו מרקו לא יכל לראות אותו, וכאילו חיפש את הטריגר". ומה היה הטריגר, אנחנו שואלים. "אותו אימון שבו הוא הפריד אותו משאר השחקנים שבעטו לשער וכאילו חיכה שירדן יכעס. הוא בלע את הפתיון מהר מאוד". "הפתיון הזה עלה הרבה מאוד כסף לשחר, נראה לך שאם שחקן נוער או שחקן מקצה הספסל היה מתנהג כך שחר היה נלחם עליו?", תהה עבורנו אדם הבקיא בפרטים, גורם בתוך המערכת של מכבי חיפה. "התשובה שלי פשוטה: לא, לא ולא. כל שחקן אחר היה הולך הביתה. מזמן".


יעקב שחר. נלחם על הכישרון הצעיר (מאור אלקסלסי)

הלאה, לנושא הבא. אחרי שהבנו את מערכת היחסים בתוך המערכת, הלכנו לבדוק מה עושה שועה כדי לשנות את ההתנהלות שלו מול המאמן. הסוכנים, רונן וגלעד קצב ואדם קידן, ערכו בשבועות האחרונים פגישה אחת שנועדה לשנות כיוון בקריירה של החלוץ. זה קרה במסעדה בתל אביב. שועה נכנס פנימה וראה את ערן זהבי. הוא ישב על השולחן, רועד מהתרגשות כמעט. "עכשיו תקשיב", הבהירו לו הקצבים ונתנו לזהבי את זכות הדיבור.

מה שהיה בשיחה, מקווים במכבי חיפה, עשה משהו לשועה. יש לך פוטנציאל אדיר, אמר לו זהבי, והחל לספר את הסיפור האישי שלו. בגילך, היה המסר, עוד הייתי ברמת השרון. בסיום השיחה פנה זהבי לגלעד קצב. "חשבתי שיבוא לכאן איזה ילד עבריין, חוצפן. את העיניים שלו הוא לא הרים מולי. לא האמנתי שזה ככה. הוא כל כך מכבד". שועה הבין את המסר והבטיח לזהבי שישנה מסלול.


ערן זהבי. ניסה לעזור ולייעץ (אריאל שלום)

"ברור שזהבי יגיד דבר כזה, כי הכל זה סטיגמות שירדן צריך להתנער מהם", אומר מוטי שועה, האב והיועץ, בגילוי לב. "אתה רוצה דוגמא? קינדה היה שובב פי אלף מירדן שלי, אבל מה קרה בבית"ר? רוני הבין שצריך לעשות שינוי. תראה מה הוא הוציא ממנו. זה מאמן גדול. למה אתה חשוב שהוא הצליח אצל אבוקסיס בבני יהודה, כי אבוקסיס קוסם? אני אומר לך – מה שעשה את ירדן שחקן אצלו, זה שיוסי חתול רחוב. הוא בא  משם. הוא ידע בדיוק איך לטפל בילד שלי. הרי מה ירדן רוצה? בסך הכל לשחק. אתה מכניס אותו בחיפה חילוף שני ושלישי. די נו, רואים את הזלזול".


מה המצב היום?

"יש קרע, אי אפשר להתעלם מזה. אבל שניהם אשמים. באחוזים, הבן שלי אשם 70 אחוז, מרקו 30. ירדן אשם שהתבטא והתנהג בצורה לא יפה ומרקו פשוט לא יודע איך לחבק אותו".


מה קרה ברבע גמר גביע המדינה, אחרי השער של ירדן?

"כעסנו, כי ירדן הבקיע שער נגד אום אל פחם ושמעתי שהמאמן הסתובב לרפי אוסמו על הספסל ואמר לו: 'תראה מי שם לי את הגול'

בוא נשים רגע את מרקו בצד. ירדן, כשרון גדול ככל שיהיה, הבין שהוא נמצא במכבי חיפה?

אתה שוכח שהילד הזה הגיע מבני יהודה על תקן של כוכב. זה היה הוא ועוד עשרה שחקנים. שלוש פעמים הגדירו אותו כמקום שלישי באירופה בגיל שלו, היה מלך שערים בליגת העל בסיבוב הראשון, 13 גולים, הלו, לאן אתה רוצה לקחת אותו? מה חשבת, שסתם יענקל'ה שם עליו 12 מיליון שקל? עם השכר שלו לחמש שנים, זאת עלות העסקה. 12 מיליון שקל".


ירדן שועה חוגג נגד חיפה: "אתה שוכח שהילד הזה הגיע מבני יהודה על תקן של כוכב" (עדי אבישי)

תכף עוד נשוב לשועה האב. עכשיו חזרנו קצת אחורה, כדי לבדוק איפה הכל התחיל. אם תרצו – מה מקור הפיצוץ שממנו אין, לפחות כרגע, דרך לפתור את המתיחות הזאת. מדובר על אותו אימון לפני המשחק מול באר שבע, מספרים בחיפה, בו בלבול ביקש משועה לצאת החוצה ולא לתרגל בעיטות לשער כמו יתר חבריו. בסביבת השחקן סיפרו השבוע כי נותרו ארבעה שחקנים על כר הדשא ובלבול פנה לשחקן ושאל מדוע הוא בועט לשער. אז, הם טוענים, בלבול לקח את הכדור, בעט אותו בחוזקה הצדה וביקש ממנו לבעוט בצד השני. שועה ירד מהמגרש, סינן מספר קללות ושם החל הפיצוץ בניהם.

המקרה השני, כך לדברי מוטי שועה, נעוץ במה שאירע על הספסל מול אום אל פחם. אבל היו כמה מקרים שקדמו לכך, כמו שיחות שבהן שועה ביקש הבהרות לגבי מעמדו, אבל בעיקר – מתיחות שפרצה ביום רביעי שלפני המשחק מול קריית שמונה. מכבי חיפה, כך מתברר, הזמינה רופא לביתו של שועה שטען כי הוא סובל מ"גרון אדום". הוא העניק לשועה יום מנוחה וביקש ממנו לחזור לאימונים בשישי. שועה הגיע לאימון ובלבול, שהבחין בו, פנה לרופא המועדון ושאל לפשר הדבר. הרופא הסביר כי העניק לו מנוחה, אבל בלבול לא נרגע. "ירדן, אני מצטער יש לך שפעת, סע הביתה", אמר לו בלבול לפי גרסת השחקן. לאחר המשחק, כך נטען, בלבול פנה לשחקן והבהיר כי לאור בדיקות של השחקן, "אתה סובל ממלחים, תתאמן בצד כדי שלא תתייבש".

"אני שואל אותך. איך הבן שלי לא בסגל ודולב חזיזה שהוא שחקן ענק, עם 39 חום, הביאו אותו עם מונית למגרש?", יורה שועה האב. "תאמין לי, אני מצדיע ליענקל'ה שחר ועוזי מור. אני בקשר גם עם אור הבן. איזה אנשים. אם רק מרקו היה יודע איך לגשת לירדן, הוא היה נותן לו את הנשמה. אחרי שירדן שוחרר ממכבי תל אביב, אמרו שהוא נזרק משם. כולם טועים, אני הוצאתי אותו ממכבי. עד היום עושים שם בדק בית מי שחרר את ירדן, ואני אומר לך: כל מי שהיה מעורב בשחרור שלו לא ידרוך במכבי. ביום של ההעברה לחיפה התקשרו אליי משם ושאלו אם יש להם אחוזים בעסקה. הם התחרטו. יענקל'ה, שהוא הבעלים הכי טוב בארץ, יודע את האמת. הסטיגמה של הילד הבעייתי גרמה לאנשים לחפש אותו בקטנות. איך קצב אומר? הוא לא ילד רע, פשוט צריך לדעת לגשת אליו. מרקו הוא לא חתול רחוב".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי