אבוקסיס: "מרוצים מהתוצאה בהתאם לאיך שהתפתח המשחק"

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | דני מרון

מאמן הפועל ב"ש, שבע רצון מה-1:1 מול מכבי תל אביב, למרות הגנה רפויה בדקות הסיום: "נתנו מלחמה אדירה, אבל יש עוד הרבה עבודה". מחמאות ליוספי, במועדון ינסו לחזק על הקבוצה בשבוע הקרוב

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הפועל באר שבע יצאה בתחושות מעורבות ממשחק הבית מול מכבי תל אביב. מצד אחד, למעט שער השוויון הקבוצה לא הצליחה לבעוט למסגרת שערה של מכבי תל אביב, מה ששוב הראה את החולשה שיש לבאר שבע בחלק הקדמי והצורך לחזק את החוליה הזו. מנגד, לאור העובדה שמכבי תל אביב הייתה יותר דומיננטית והגיעה למספר מצבי הבקעה, בייחוד במחצית השנייה, בבאר שבע מרוצים שהצליחו לחלץ נקודה מההתמודדות.

לאחר המשחק ציין מאמן הקבוצה, יוסי אבוקסיס: "זה נכון שמכבי קבוצה עדיפה בעונה הזו. זה לא סוד. הם מראים את זה ביכולת ומראים את זה בטבלה. הגענו למשחק הזה עם כל הסגל כולל הצעירים מפני שהיו לנו הרבה שחקנים חסרים. דווקא השחקנים ששיחקו לא אכזבו אותי ונתנו מלחמה אדירה. האם להגיד שאנחנו חוגגים את זה שהישגנו נקודה? לא הייתי אומר, אבל אנחנו מרוצים מהתוצאה בהתאם לאיך שהתפתח המשחק בעקבות המצבים שמכבי הגיעו אליהם והעבודה שהצלחנו לחזור מפיגור. יש לנו עוד הרבה עבודה, כולנו יודעים את זה. אנחנו צריכים עוד להתייצב, לעבוד קשה, להביא יותר איכות בשליש האחרון של המגרש ולמצוא את האיזון בקבוצה".

אבוקסיס לא הסתיר את חוסר שביעות רצונו מכך שמכבי תל אביב הגיעה ללא מעט מצבי הבקעה בדקות הסיום כשקבוצתו הייתה במערך של ארבעה שחקני התקפה ורק בזכות שתי הצלות גדולות של השוער ארנסטס שטקוס, מכבי תל אביב לא כבשה את שערה השני במשחק: "מה שאכזב אותי זה שבעשר הדקות האחרונות היינו חשופים, לא שיחקנו בשכל ולשמחתנו שטקוס היה שם בשבילנו. מבחינת המערך, כשהיינו עם שלושה בלמים, הם לא הגיעו למצב אחד וכשעברנו לקו של ארבע בהגנה, היינו מאוד חשופים". לאור זאת אבוקסיס עשוי להמשיך ולשחק במחזורים הקרובים במערך של שלושה בלמים.

כובש שער השוויון, ניב זריהן, כבש שוב כשעלה כמחליף. כזכור, זריהן היה זה שכבש את שער השוויון של הקבוצה במשחק הגביע מול מכבי נתניה, כשעלה מהספסל בפתיחת המחצית השנייה. בהקשר זה ציין אבוקסיס: "המשכיות של היכולת שהוא הראה במשחק היום, זה משהו שתלוי בו. השחקנים קובעים את ההרכב ולא המאמן בהתאם ליכולת שהם מראים ולמאמץ שהם נותנים. אני שמח שניב עלה מהספסל ושינה את התוצאה כמו במשחק מול נתניה. אני חושב שהוא צריך לשמור על יציבות ואז הוא ייתן לנו עוד הרבה".

זריהן עצמו הוסיף: "כשייתנו לי הזדמנויות אני ייתן את מה שאני יכול. אני מרגיש טוב עם עצמי. כשנכנסתי ברוב העונה כמחליף נתתי תפוקה. מקווה להמשיך ככה ולעשות את העבודה גם במשחקים הבאים. אני עובד קשה ומאמין בעצמי ועם הזמן אני גם ייתן מספרים יותר טובים. המטרה היא להפוך לשחקן הרכב קבוע ואני מקווה לעשות את זה".

"לגבי המשחק הייתה אווירה טובה היום לנו רגעים טובים במשחק. לקראת הסיום היה סוג של פינג פונג כשהכדור רץ מרחבה לרחבה וזה לא היה נראה טוב כל כך. אבל בסך הכל אנחנו מרוצים פחות או יותר. כל השחקנים עבדו קשה וכמו שמכבי הגיעו למצבים גם אנחנו יכולנו להכריע את המשחק. לגבי ההמשך, אנחנו מתקדמים ממשחק למשחק. יש לנו את המטרה של גביע המדינה ששם אנחנו רוצים להגיע הכי רחוק ובמקביל אנחנו רוצים לעשות את העבודה גם בליגה".


"כשנכנסתי ברוב העונה כמחליף נתתי תפוקה".  ניב זריהן (דני מרון)

בקבוצה החמיאו לקשר האחורי, מרואן קבהא שעלה לשחק כשהוא לא כשיר במאת האחוזים בשל כאבים בשרירי המפשעה, בגלל הסגל הקצר. קבהא השלים 90 דקות למרות שבמהלך המחצית השנייה הוא סבל מכאבים עזים ובדקות הסיום בקושי עמד על הרגליים.

שחקן נוסף שזכה למחמאות הוא הקשר הצעיר, תומר יוספי שלא נבהל מהמעמד, נחלם במרכז השדה ובמקביל עשה גם כמה מהלכים יפים בהתקפה במהלך המחצית הראשונה. בבאר שבע הייתה כוונה להשאיל את יוספי לקבוצה אחרת במהלך חלון העברות של ינואר, על מנת שיצבור יותר דקות משחק עד לסיום העונה. נציגו של השחקן אף הגיעו להבנות עם בני יהודה תל אביב, אך לאחר מכירתו של עדן שמיר, אבוקסיס ביקש להמתין עם שחרורו של יוספי, עד אשר יגיע שחקן חיזוק בחוליית הקישור. בשל המחסור בקשרים במשחק אתמול, אבוקסיס נתן ליוספי הזדמנות לפתוח בהרכב והקשר הצעיר נתן לאבוקסיס הרבה חומר למחשבה לקראת המשך העונה.

מי שהיה בסגל לראשונה העונה במסגרת הליגה הוא הבלם הוותיק שיר צדק שאמנם לא שותף במשחק, אך אם אבוקסיס ימשיך במחזורים הקרובים בשיטת שלושת הבלמים, לא מן הנמנע כי גם צדק יזכה לראות דשא.


נתן חומר למחשבה ליוסי אבוקסיס. תומר יוספי לא נבהל מהמעמד (דני מרון)

בבאר שבע יעבירו הילוך בניסיונות לחזק את הקבוצה בימים שנשארו לפני סגירת חלון העברות כאשר המטרה היא לצרף שחקן התקפה, קשר ושחקן כנף. אבוקסיס שנדרש לסוגיה ציין: "אנחנו רוצים לחזק את הקבוצה גם בשחקנים שיכולים לעזור לנו בשנה הבאה. אנחנו לא רוצים לקחת עכשיו שחקנים בלחץ שלא נהיה שלמים איתם. למרות שלא ניצחנו בשני המחזורים האחרונים ולמרות שאנחנו מאוד צריכים שחקנים בחלק הקדמי, יחד עם זאת אסור לעשות טעויות כי אתה מביא שחקנים ויכול להיתקע איתם גם לשנה הבאה ואז אתה יוצר סחרחורת בסגל ואנחנו רוצים להימנע מזה. ההנהלה מאוד רוצה, אלונה ברקת, אסי רחמים ואני יחד עם הצוות המקצועי כל הזמן מחפשים שחקנים ולצערי כרגע בשוק אין שחקנים מספיק איכותיים.

היו דווקא שני שחקנים איכותיים שרצינו להביא, אבל זה נפל לא מסיבות שקשורות אלינו. להביא זרים בלחץ ולהגיד שהבאתי שחקנים, זה סתם למלא את הסגל זו טעות ואנחנו מנסים לא לטעות כי יש הרבה נפילות בחלון העברות של ינואר. אנחנו משתדלים להביא את הכי טוב".  רבים הופתעו כאשר אבוקסיס החליט לעלות מהספסל את הקשר הקוסטה ריקני ג'ימי מרין שבבאר שבע מחפשים לו עם פתיחת חלון העברות קבוצה חדשה שתקלוט אותו בהשאלה עד לסיום העונה. מרין למעשה לא ראה דקת משחק מאז המחזור ה-14 לפני כחודש וחצי, אז הפסידה באר שבע לבית"ר ירושלים 1:0.

אבוקסיס הסביר את החלטתו לשתף את מרין: "היינו צריכים שחקן שיעזור באגף כי האסלביינק כבר התעייף אחרי שעשה הרבה עבודה וזה היה חלק מהשינוי הטקטי שהחלטתי לעשות. הוא שחקן שנמצא בסגל וכל עוד הוא פה אנחנו נשתמש במי שנמצא. ראיתי לנכון לתת לו היום דקות באגף השמאלי לשמור על ג'ראלדש. הוא יכול היה לעשות את זה יותר טוב. ההחלטה לשתף אותו נובעת בין השאר בגלל הסגל הקצר שהיה לנו היום. לפעמים ממשחקים כאלה אתה גם יכול להרוויח שחקנים". למרות זאת, אבוקסיס לא רצה להתחייב לכך שמרין, על אף ההזדמנות שקיבל אתמול במשחק, יישאר בסופו של דבר בקבוצה.


במועדון מרוצים שהסאגה עם נייג'ל האסלביינק כבר מאחור (דני מרון)

בבאר שבע היו מרוצים שתקרית הלא נעימה שצצה במהלך משחק הבית הקודם בין נייג'ל האסלביינק לאוהדי הקבוצה, כבר מאחור. כזכור, בניצחון של באר שבע במשחק הבית הקודם על הפועל חיפה, חלק מהאוהדים שרקו בוז להאסלביינק כשזה עלה לשחק וכל בכל פעם שנגע בכדור, זאת בשל העבודה שסימן לעבר היציע סימן של השתקה כאשר כבש את שער הניצחון במשחק הליגה על ממועדון ספורט אשדוד. ימים ספורים לאחר התקרית הלא נעימה עם האוהדים, האסלביינק צייץ בטוויטר פייסני בו כתב בין השאר- "מעולם לא הייתה לי שום כוונה לפגוע באף אחד". המסר של האסלביינק אכן נקלט בצד השני והפעם לא שמענו קריאות בוז לעברו.

גם אבוקסיס התייחס לסוגיה זו ואמר: "כשרואים את היכולת שהוא הציג בזמנו בקריית שמונה ואת הדברים שהוא עשה מאז שהגיע לבאר שבע, אתה מבין שהוא נמצא כרגע בתקופה פחות טובה. התפקיד שלנו כמאמנים זה להוציא את הכי טוב שאפשר מכל שחקן ואנחנו מנסים לתת לו הזדמנות. הוא הראה נכונות היום ומאוד השתדל וחסר לו קצת ביטחון. הוא מאוד רוצה, גם במשחק מול קריית שמונה כשהוא נכנס כמחליף הוא עשה כמה מהלכים טובים. אני חושב שהוא צריך איזה גול אחד כדי לצאת מהתקופה הפחות טובה. ואנחנו נעזור לו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי