צפו: 0:0 רב החמצות בין מ.ס אשדוד למכבי נתניה

שחקני מ.ס אשדוד ושחקני מכבי נתניה מאוכזבים
שחקני מ.ס אשדוד ושחקני מכבי נתניה מאוכזבים | לירון מולדובן

בן שמעון חיפש ניצחון בכורה שירחיק אותו מהתחתית וישאיר אותו בתמונת הפלייאוף העליון, אך ראה את יחזקאל ודין דוד מפספסים הזדמנויות טובות, כמו קהת ובצ'יראי מנגד. המרוויחות? בני יהודה, הפועל חיפה וחדרה

(גודל טקסט)
מקרב בין שתי קבוצות שנאבקות באופן ישיר על הפלייאוף העליון – ציפינו ליותר, אך מ.ס. אשדוד נפרדה היום (שבת) ב-0:0 מול מכבי נתניה במסגרת המחזור ה-21 של ליגת העל. 1,391 צופים הגיעו לאצטדיון הי"א וראו משחק דו צדדי עם קצב לא רע בכלל, אך עם לא מעט החמצות, ואפשר להגיד שההתמודדות יכלה להיגמר בקלות בתיקו רב שערים. 

רן בן שמעון חיפש ניצחון בכורה באשדוד והוא הגיע כשהוא ידע שהפסד ככל הנראה יחסל את סיכוייו לסיים בששת המקומות הראשונים בסיום העונה הסדירה ואולי יסבך אותו בתחתית, אך קבוצתו הפכה כעת למלכת התיקו של הליגה (פעם 11 העונה), דבר שלא עזר לה – לא להתרחק מהתחתית (רק שש נקודות מהקו האדום) ולא להתקרב לפלייאוף העליון. דברים דומים אפשר להגיד גם על נתניה, שאמנם רחוקה מהקו האדום, אך בהתאם לתוצאות של יריבותיה למאבק על המקומות החמישי והשישי יכולה לספוג מכה (הפועל חדרה, הפועל חיפה ובני יהודה).

החצי הראשון היה מאוד דו צדדי והתבטא בקצב מצוין והרבה התקפות של שתי הקבוצות. האשדודים פתחו טוב יותר, שלטו ולחצו, אך ככל שהדקות חלפו הנתנייתים הפכו להיות המסוכנים יותר על כר הדשא. פאטוס בצ'יראי, יונס מלדה ורועי קהת רשמו החמצות ממצבים טובים, בעוד ספק הכשלה של זלאטן סחוביץ' על שגיב יחזקאל בתוך רחבת נתניה לא נשרקה לפנדל, במה שנראה כהחלטה מוצדקת של השופט, שניר לוי.


שניר לוי ומערכת ה-VAR (לירון מולדובן)

 
 
בכך הורידו את הקבוצות למחצית בתוצאה מאופסת. אגב, אביב אברהם מתח את שריר הירך האחורי ונאלץ להתחלף כבר בדקה ה-29, כאשר מי שנכנס במקומו היה יחמיר היקה האלבני. ללא ספק חוסר מזל לאברהם, שקיבל את הצ'אנס ופתח בהרכב במקומו של גבי קניקובסקי, אולי השחקן הבולט העונה של נתניה, שנעדר בעקבות עונש הרחקה בגין כרטיסים צהובים.
 
 

במחצית השנייה הקצב ירד מעט ונרשמו הרבה פחות אירועים מסוכנים, כאשר שתי הקבוצות היו מאוד לא במדויקות בשליש האחרון של המגרש. בדקה ה-54 רן בן שמעון החליט לנטוש את מערך שלושת הבלמים כאשר הוציא את דודי תירם והכניס את שלומי אזולאי (שחזר מפציעה), והדבר בהחלט שיפר את המשחק של קבוצתו. המומנטום עבר לאשדוד, שלקראת הסיום העלתה קצב ושיחקה עם הרבה כלים בחלק הקדמי.


ניקו אולסק שומר על שלומי אזולאי (לירון מולדובן)

המשחק היה מרובה החמצות, ושגיב יחזקאל רשם החמצה גדולה מול דני עמוס. בדקה ה-75 נגיעת יד של בנצי מושל בתוך רחבת אשדוד לא נשרקה לפנדל לטובת נתניה אחרי שהשופט שניר לוי בדק את המהלך במערכת ה-VAR וקבע כי זהו לא כדור עונשין. ארבע דקות לאחר מכן, דין דוד קיבל הזדמנות מצוינת להכריע את ההתמודדות, אך מתוך הרחבה פגש את הקורה. עד לסיום שתי הקבוצות ניסו להשיג את ההכרעה, אך לא הצליחו למצוא את הרשת ונפרדו בחלוקת נקודות ללא שערים.
 
 

לאשדוד אין יותר מדי זמן להתכונן למשחק הבא, כאשר תתארח כבר ביום שלישי הקרוב באצטדיון המושבה למשחק מול סקציה נס ציונה. איבוד נקודות מול הקבוצה של עמיר תורג'מן עשוי לסבך את חניכיו של רן בן שמעון בתחתית ובמאבקים לא רצויים. לנתניה מצפה מפגש קשה במיוחד ביום רביעי, כאשר תארח את הפועל באר שבע (19:45, ספורט2), והיא עדיין זוכרת היטב מה קרה בהתמודדות האחרונה בין השתיים במסגרת שמינית גמר גביע המדינה לפני כשבועיים וחצי.  


שגיב יחזקאל מאוכזב (לירון מולדובן)


רן בן שמעון (לירון מולדובן)


סלובודאן דראפיץ' (לירון מולדובן)

הרכבים
מ.ס. אשדוד: רועי משפתי, בנצי מושל, ניר ברדע, טימותי אוואני, דודי תירם (שלומי אזולאי, 54), גיל כהן, רועי גורדנה, מוחמד כנעאן (פיראס אבו עאקל, 87), יעקב בריהון (שובל גוזלן, 70), שגיב יחזקאל ודין דוד.

מכבי נתניה: דני עמוס, ויקי כחלון, טים הויבך, דולב אזולאי, זלאטן סחוביץ', אלמוג כהן (סתיו פיניש, 85), ניקו אולסק, אביב אברהם (יחמיר היקה, 29), רועי קהת (גיא מלמד, 56), יונס מלדה ופאטוס בצ'יראי.


ג'קי בן זקן (לירון מולדובן)

מהלך המשחק
האשדודים פתחו עם מעט יותר אנרגיות וביצעו לחץ גבוה ויפה על מניעי הכדור של האורחת. בדקה התשיעית שגיב יחזקאל חדר לרחבה וניסה לעבור באחד על אחד את זלאטן סחוביץ', שגלש לעברו והחלוץ נפל. באשדוד דרשו פנדל, אך לא היה מגע בין השניים ולאחר בדיקה במערכת ה-VAR השופט שניר לוי החליט בצדק שלא הגיע למארחת כדור עונשין מ-11 מטרים.


אוהדי מכבי נתניה (לירון מולדובן)


אוהדי מ.ס. אשדוד (לירון מולדובן)

בדקה ה-18 נתניה יצאה למתפרצת מסוכנת, כאשר ויקי כחלון מצא בכדור עומק נהדר את פאטוס בצ'יראי. החלוץ המונטנגרי השתלט יפה, עבר שחקן ובעט ברגל שמאל לעבר השער והחוצה, על אף שאביב אברהם היה חופשי משמאלו והיה חייב לקבל את הכדור. קבלת החלטות לא טובה של השחקן הוותיק. היהלומים המשיכו את הדקות הטובות שלהם ובדקה ה-21 רועי קהת החמיץ בגדול, כאשר קיבל מסירה מצוינת מאברהם, נותר מול רועי משפתי אך בעט חלש והשוער הדף את הכדור.


יעקב בריהון נאבק עם זלאטן סחוביץ' (לירון מולדובן)

בדקה ה-26 שוב נתניה הגיע למצב של 100% גול, כאשר בצ'יראי נותר במצב של אחד על אחד מול השוער אך פעל לאט מאוד. בסופו של דבר הוא הצליח להוציא בעיטה, אמנם לא בטיימינג נכון, אך משפתי הדף עד ליונס מלדה. החלוץ הצעיר בעט מהאוויר והכדור שלו חלף בסמוך לקורה, אך הקצב במשחק פשוט היה נהדר בדקות אלו. בדקה ה-29 אביב אברהם הוחלף על ידי יחמיר היקה אחרי שמתח את השריר ונאלץ לצאת.


אביב אברהם שומר על בנצי מושל (לירון מולדובן)

בדקה ה-32 מלדה סיים מבצע אישי יפה בבעיטה חדה מ-18 מטרים לעבר השער, אך הכדור שלו הלך אל מחוץ למסגרת. בדקה ה-45 קהת שוב ניסה את כוחו, הפעם עם בעיטה מחוץ לרחבה ברגל ימין, עם רועי משפתי קלט את הכדור בקלות, ובכך שתי הקבוצות ירדו למחצית בתוצאה מאופסת.


בנצי מושל שומר על פאטוס בצ'יראי (לירון מולדובן)

המחצית השנייה החלה בקצב מעט יותר איטי מזה של הראשונה. המצב הראשון הגיע בדקה ה-52, כאשר של נתניה הוגבהה לרחבת אשדוד והכדור נגע בידו של אוואני. שחקני נתניה דרשו פנדל, אך לא קיבלו. בסיום אותו מהלך קהת נגח לאחור לכיוונו של טים הויבך, שבעט מהאוויר מתוך הרחבה, אך נעצר אצל משפתי. שתי דקות לאחר מכן בן שמעון החליט לשנות מערך ושינה את שיטת שלושת הבלמים, כאשר הכניס את שלומי אזולאי על חשבונו של דודי תירם.


אביב אברהם שומר על דין דוד (לירון מולדובן)

שינוי המערך עבד יחסית מהר, כשהמומנטום מעט השתנה ועבר לאשדוד. דקה לאחר כניסתו של שלומי אזולאי, רועי גורדנה בעט ממרחק וסחט הדיפה מדני עמוס. שתי דקות לאחר מכן, שגיב יחזקאל הגיע למצב טוב ובעט רע.


שגיב יחזקאל נאבק עם טים הויבך (לירון מולדובן)

אשדוד העלתה קצת את הקצב ובדקה ה-73 הגיעה למצב הכי טוב שלה במשחק, אך שוב החמיצה. שלומי אזולאי הכניס כדור עומק אדיר לעבר דין דוד, אשר העביר מהאגף השמאלי כדור רוחב שטוח לשגיב יחזקאל. החלוץ, ממצב של אחד על אחד מול דני עמוס, בעט רע ופספס את המסגרת.


טימותי אוואני שומר על פאטוס בצ'יראי (לירון מולדובן)

בדקה ה-75 הגיע רגע אשר נתון למחלוקת. יחמיר היקה הגביה כדור מהאגף השמאלי אל תוך הרחבה ובנצי מושל נגע בכדור בידו. שניר לוי ניגש לבחון את האירוע במערכת ה-VAR והחליט שלא הגיע פנדל לנתנייתים. שתי דקות לאחר מכן, דולב אזולאי נגח לעבר השער האשדודי אחרי כדור קרן, אך משפתי קלט.


רועי משפתי מרוצה, רועי קהת על הדשא (לירון מולדובן)

ההחמצות במשחק לא הסתיימו. בדקה ה-79 דין דוד קיבל כדור מהאגף הימני כשהוא בתוך הרחבה, עצר יפה את הכדור ובעט טיל עם החלק החיצוני של הנעל, אך נעצר בקורה של דני עמוס. דקה לאחר מכן הוא מסר לשלומי אזולאי, שבעט מ-18 מטרים אל מעל השער. האשדודים ניסו להשיג את ההכרעה עד לסיום, אך לא הצליחו והמשחק הסתיים ללא הכרעה. רועי גורדנה השאיר את קבוצתו בעשרה שחקנים בתוספת הזמן אחרי שלא יכל להמשיך בגלל פציעה ובן שמעון כבר ערך שלושה חילופים.


יונס מלדה (לירון מולדובן)



מוחמד כנעאן נאבק עם רועי קהת (לירון מולדובן)


יחמיר היקה שומר על טימותי אוואני (לירון מולדובן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי