מאמן גביע טיפוסי: מהפך דרמטי לאבוקסיס וב"ש, שגברה 1:2 על נתניה. צפו בתקציר

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | אריאל שלום

האיש החדש על הקווים של הדרומיים היה בפיגור עד הדקה ה-83 משער גדול של אולסק (28), אך זריהן (83) ושהר (פנדל, 88) במהפך מהיר חתמו דרמה אדירה בסיומה האדומים העפילו לרבע הגמר

(גודל טקסט)

איזו דרמה ענקית קיבלנו הערב (חמישי) בשמינית גמר גביע המדינה. הפועל באר שבע השיגה ניצחון 1:2 משוגע על מכבי נתניה בחוץ אחרי שהייתה בפיגור ברוב שלבי המשחק, עד הדקה ה-83. כולם כבר הספידו אותה, יוסי אבוקסיס היה בדרך להפסדו השני במשחקו השני, אך הקאמבק המדהים של קבוצתו אולי יהיה זה שיוציא אותה לדרך חדשה אחרי תקופה לא פשוטה שעובר המועדון.

אבוקסיס, שהוביל בעונה הקודמת את בני יהודה לזכייה בגביע (אחרי שניצח בגמר את אותה נתניה), הוכיח היום שהוא מאמן גביע טיפוסי והחילופים שהוא עשה בהחלט שינו את המשחק של האורחת, שהעפילה לרבע הגמר והשאירה את העונה שלה בחיים אחרי שיצאה ממירוץ האליפות. מנגד, לאורך כל ההתמודדות זה היה נראה שהכל הולך לכיוון של נתניה, שהייתה יותר טובה ברוב שלבי המשחק, אך עבורה המשחק הסתיים במפח נפש עצום.


יוסי אבוקסיס חוגג בסיום (אריאל שלום)

יוסי אבוקסיס עבר הערב למערך של שלושה בלמים, המערך המועדף עליו מימיו בבני יהודה, החזיר ל-11 את דוד קלטינס (שהיה לא רע), פתח עם שני חלוצים, אך גם הדברים הללו לא עזרו במחצית הראשונה לקבוצתו, שהייתה בסגל יחסית חסר – בעיקר מבחינה הגנתית. הדרומיים אמנם פתחו לא רע את המשחק אך נחלשו עם הדקות. במקביל, נתניה השתלטה על המשחק לאט לאט ועלתה ליתרון בצדק בדקה ה-28 בזכות כדור חופשי יפהפה של ניקו אולסק, שחוזר לעניניים בתקופה האחרונה והוא שב להיות שחקן מפתח אצל היהלומים.

אבוקסיס לא אהב את מה שראה במחצית הראשונה וביצע שני חילופים עם פתיחת החצי השני. ניב זריהן וחנן ממן החליפו את נאור סבג ונייג'ל האסלביינק, ואפשר להגיד שהחילופים האלו הצילו לב"ש את העונה – לא פחות מכך. שני המחליפים נכנסו מצוין למשחק ובחצי השני האדומים לחצו ולחצו כדי להשיג את השוויון, שלא הגיע למרות מספר מצבים לא רעים, הרבה בזכות יכולת טובה של דני עמוס.


ז'וסואה חוגג (אריאל שלום)

בדקה ה-71 מאמן הדרומיים ויתר על מערך שלושת הבלמים כאשר הכניס את רמזי ספורי במקומו של שון גולדברג. ב"ש המשיכה ללחוץ בחמת זעם עד לסיום, ובדקה ה-83 הסכר נפתח – ניב זריהן קיבל כדור עומק מצוין, נותר במצב של אחד על אחד מול עמוס ובקור רוח נהדר סיים בצורה מצוינת וקבע 1:1. פה הדרמה רק התחילה, כאשר בדקה ה-88 בן שהר הוכשל ברחבה על ידי דולב אזולאי והשופט רועי ריינשרייבר שרק לפנדל מוצדק.

שהר עצמו ניגש לבעוט את כדור העונשין, דני עמוס (שהיה ביום טוב עד הרגע הזה) כבר הצליח לקחת את הכדור, אך השמיט אותו בצורה אומללה אל תוך שערו ומהפך הבאר שבעי הושלם. אם תיאור הפנדל הזה נשמע לכם מוכר, הוא מזכיר מאוד את הפנדל המכריע של יובל אשכנזי במדי בני יהודה בגמר הגביע האחרון, כאשר הקשר העניק לזהובים את התואר אחרי השמטה דומה של שוער היהלומים בבעיטות ההכרעה.


בן שהר חוגג בסיום (אריאל שלום)

אגב, בעונה הקודמת, לפני שנה ויום אחד בדיוק, שתי הקבוצות נפגשו באותו אצטדיון למשחק במסגרת שמינית גמר הגביע, כך שההתמודדות שנערכה הערב הייתה ממש שחזור של אותו קרב מבחינת המעמד. אז, חניכיהם של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה הגיעו עד לבעיטות ההכרעה כדי להדיח את ב"ש אחרי 0:0 בסיום 120 דקות וגם היום הם כבר חשבו שהם בדרך להעפיל לשמונה האחרונות במפעל, אך כולנו ראינו איך זה נגמר – ושוב אבוקסיס ניצח אותם.

ביום שני הפועל ב"ש המעודדת תחזור לאצטדיון טוטו טרנר ותנסה לצאת לדרך חדשה מול הפועל חיפה (19:45, ספורט2), כאשר המטרה העיקרית שלה בליגה היא לסיים כמה שיותר גבוה בטבלה כדי להשיג את הכרטיס לאירופה. לנתנייתים הכואבים מחכה משחק קשה במיוחד, כשביום שני הם יגיעו לטדי לקרב מול בית"ר ירושלים של רוני לוי, שעלתה אף היא הערב לרבע גמר הגביע אחרי שגברה 1:3 על מכבי בני ריינה.

שחקני מכבי נתניה מאוכזבים (אריאל שלום)

הרכבים
מכבי נתניה: דני עמוס, כארם ג'אבר, טים הויבך, דולב אזולאי (רון אשכנזי, 90), ויקי כחלון, אלמוג כהן, ניקו אולסק, רועי קהת (אביב אברהם, 67), גבי קניקובסקי, פאטוס בצ'יראי ויונס מלדה (סתיו פיניש, 82).

הפועל באר שבע: ארנסטס שטקוס, אור דדיה, עמית ביטון, מרואן קבהא, שון גולדברג (רמזי ספורי, 71), אורן ביטון, נאור סבג (חנן ממן, 46), ז'וסואה, דוד קלטינס, נייג'ל האסלביינק (ניב זריהן, 46) ובן שהר.

 

שחקני הפועל ב"ש לפני שריקת הפתיחה (אריאל שלום)


שחקני מכבי נתניה לפני שריקת הפתיחה (אריאל שלום)


סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה (אריאל שלום)


יוסי אבוקסיס (אריאל שלום)


מהלך המשחק
רגע לפני שריקת הפתיחה, האוהדים הנתנייתים הדליקו רימון עשן צהוב שחימם את האווירה באצטדיון, אליו הגיע כ-4,650 צופים. ב"ש פתחה בלחץ וסחטה שלוש קרנות כבר אחרי ארבע דקות, כאשר באחרונה דוד קלטינס נגח בצורה טובה, אך דני עמוס קלט את הכדור. הדרומיים שלטו בכדור וניסו להשיג את היתרון, אך לא הצליחו בדקות אלה לייצר מצבי הבקעה ממשיים.

אוהדי מכבי נתניה ורימון העשן (אריאל שלום)


אוהדי הפועל באר שבע (אריאל שלום)

האירוע המשמעותי הראשון במשחק הגיע בדקה ה-28. רועי קהת הוכשל על סף הרחבה על ידי מרואן קבהא וסחט בעיטה חופשית ממצב מצוין. מי שניגש לקחת את הכדור היה ניקו אולסק, שבבעיטה פשוט נהדרת אל בין החיבורים העלה את המארחת ל-0:1.


שחקני מכבי נתניה חוגגים (אריאל שלום)


פאטוס בצי'ראי חוגג עם ניקו אולסק (אריאל שלום)


שחקני מכבי נתניה חוגגים (אריאל שלום)

מרגע כיבוש השער קצב המשחק הפך להרבה יותר מהיר. ב"ש הימרה יותר ושלחה יותר שחקנים קדימה, כאשר היהלומים ניצלו את השטחים הפנויים שנוצרו על מנת לצאת להתקפות מתפרצות מהירות. עם זאת, ככל שהדקות חלפו והשריקה למחצית התקרבה, הדרומיים התקשו עוד יותר להגיע לשער של דני עמוס בזכות משחק הגנה איכותי של היהלומים. רגע לפני השריקה למחצית, רועי קהת השאיר את פאטוס בצ'יראי במצב מצוין בתוך הרחבה. החלוץ המונטנגרי בעט כדור חזק לעבר הפינה הרחוקה, אך פספס במעט את המסגרת ממצב ממנו היה צריך לעשות יותר. השופט רועי ריינשרייבר שרק למחצית, 0:1 לנתנייתים בתום 45 דקות.

רועי קהת וכארם ג'אבר מנסים להשתלט על הכדור (אריאל שלום)

החצי השני נפתח בלחץ באר-שבעי גדול אחרי שיוסי אבוקסיס ביצע שני חילופים, כאשר הכניס את ניב זריהן וחנן ממן למשחק על חשבונם של נייג'ל האסלביינק ונאור סבג. הדרומיים חיפשו את השוויון והיו קרובים לכיבוש בדקה ה-53, כשאורן ביטון בעט כדור חזק מהאוויר, אך נהדף על ידי דני עמוס. שלוש דקות חלפו ובעיטה חדה של חנן ממן חלפה סנטימטרים מהקורה של עמוס, וזה היה הכי קרוב שהגיעו האדומים בשלב הזה של המשחק. בדקה ה-66 ממן שוב היה קרוב עם ניסיון מתוך הרחבה, אך שוב היה זה שוער היהלומים שעמד היטב בין הקורות.


דני עמוס (אריאל שלום)

המשחק קיבל תפנית גדולה בדקה ה-83, כשניב זריהן קיבל כדור עומק, חדר עם המהירות הנהדרת שלו לתוך הרחבה הנתנייתית ובקור רוח נהדר סיים באלגנטיות מול דני עמוס וקבע 1:1 דרמטי. פה הטירוף רק התחיל – בדקה ה-88 בן שהר הוכשל ברחבה על ידי דולב אזולאי וסחט פנדל אחרי שריקה נכונה של רועי ריינשרייבר. החלוץ ניגש בעצמו לבעוט, דני עמוס כבר קלט את הכדור אך השמיט אותו אל תוך שערו בטעות פשוט נוראית וגורלית, והמהפך של אבוקסיס וחניכיו הושלם – 1:2 דרמטי ומהיר, שנשמר עד לסיום המשחק. מי זוכר שנתניה הובילה רוב המשחק?


ניב זריהן חוגג (אריאל שלום)


שחקני הפועל ב"ש חוגגים (אריאל שלום)


בן שהר בועט את הפנדל (אריאל שלום)


בן שהר חוגג (אריאל שלום)


שחקני הפועל ב"ש חוגגים עם בן שהר, ניקו אולסק בהלם (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי