הלם בחיפה, בלבול: "החמצנו הזדמנות אדירה לצמק את הפער"

מרקו בלבול
מרקו בלבול | מאור אלקסלסי

מאמן מכבי חיפה טוען שלא הייתה שאננות. על היכולת החלשה: "היינו איטיים, צריך לדעת לנצח גם בימים כאלה". על שועה: "היו מספיק שחקני התקפה על המגרש". גזל: "אני תמיד מאמין, אמרתי לשחקנים שזילזלו בהם"

(גודל טקסט)

המחזור ה-21 בליגת העל נפתח כזכור עם תיקו 1:1 בין הפועל באר שבע למכבי תל אביב, כזה שהמנצחת היחידה בו הייתה מכבי חיפה. הקבוצה של מרקו בלבול הייתה יכולה להקטין את הפער בפסגה לשתי נקודות בלבד אלא שהירוקים אכזבו ובגדול הערב (שבת) כשהפסידה 1:0 בתוספת הזמן ליריבה מהתחתית. ההתקפה הטובה בליגה הייתה רחוקה משיאה. זה היה הפסדה היחיד העונה של מכבי חיפה נגד יריבה שהיא לא מכבי תל אביב.

מאמן מכבי חיפה, מרקו בלבול, היה נראה המום בסיום ונשאל האם הייתה שאננות: "אני לא חושב, לא הייתה שאננות. הם סגרו מאוד נמוך, חיפשנו שטחים ולא מצאנו אותם. במחצית הראשונה לא היינו מדויקים. רק בחמש-שש הדקות האחרונות הגענו למצבים. היינו צריכים לדעת לנצח 0:1 במשחק לא טוב שלנו ובסוף הפסדנו".

על הפעמיים בהן לא הצליחה לצמצם את הפער מהאלופה: "בגלל זה אני אומר כל הזמן שאנחנו צריכים להסתכל על עצמנו, עלינו לדעת להרוג את המשחקים כשאנחנו לא טובים, לעשות את ה-0:1 ולצמצם את הפער ממכבי תל אביב. אני מאוד מאוכזב מהתוצאה ומכך שלא יצרנו מצבים במשחק בית והחמצנו את ההזדמנות".

שחקני מכבי חיפה מאוכזבים (מאור אלקסלסי)

האם ירדן שועה היה חסר: "אני חושב שהיו לנו מספיק שחקנים התקפיים במגרש כדי להבקיע אבל מקצועית לא עשינו את הדברים כמו שצריך בהתקפה, אני חושב שאין תירוצים, לא עשינו מה שצריך".

מה שהיה עושה אחרת: "תמיד אפשר להגיד בדיעבד שאפשר היה לעשות דברים אחרים. אנחנו מאוכזבים היום כי באנו למשחק מאוד חשוב והפסדנו. אני תמיד בודק את עצמי גם אחרי שמנצחים. אני מסכים שמשחקים כאלה בכל מקרה מכבי חיפה צריכה לנצח. היינו צריכים לבוא למשחק וליצור יותר מצבים, לשחק את הכדורגל שלנו. לא היינו אינטנסיביים, הקצב היה איטי מאוד".

מן הצד השני, רביד גזל שניהל את המשחק של כפר סבא בהעדרו של אופיר חיים המושעה אמר על רקע צרחות השמחה של חניכיו בחדר ההלבשה: "קודם כל אני תמיד מדמיין שאני יכול לנצח כל קבוצה. במחצית הראשונה האיכויות שלנו בהתקפה לא היו טובות מספיק ולא הייתה הצטרפות. במחצית השנייה הייתה הצטרפות כמו שצריך בדקה האחרונה והגיע השער. אופיר חיים הכין את הקבוצה נפלא וזה בא לידי ביטוי. אבל אלה בסה"כ שלוש נקודות, חסרות לנו הרבה נקודות. אני שמח מאוד אבל יש עוד דרך ארוכה וביום רביעי נפגוש את בית"ר ירושלים".

רביד גזל (מאור אלקסלסי)

האם הגיעו למשחק בלי לחץ: "המטרה שלנו הייתה לצאת עם נקודות, גם נקודה היינו מקבלים בברכה. אני אגיד משפט אחד שאמרתי לשחקנים כשנגמר המשחק בין הפועל ב"ש למכבי תל אביב – אמרתי להם 'חבר'ה כולם מזלזלים בכם, תוכיחו על המגרש. כל הכבוד להם ואני גאה". זה היה ניצחון ראשון של כפר סבא על מכבי חיפה בחוץ מזה 22 שנה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי