Sport1 Banner

צפו בתקציר: מכבי חיפה הביסה 0:5 היסטורי את הפועל תל אביב

שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים | עומרי שטיין

הקבוצה של ניר קלינגר התפרקה בסמי עופר. נטע לביא כבש שער נפלא בדקה השלישית, רוקאביצה הכפיל ארבע דקות לאחר מכן. סיינסבורי (33), ווילדסחוט (47) ושרי (81) הצטרפו לחגיגה

(גודל טקסט)

המופע של מכבי חיפה. כך אפשר לסכם את המשחק שראינו הערב (שני) בסמי עופר, כשהירוקים אירחו את הפועל תל אביב וניר קלינגר במסגרת המחזור ה-22 של ליגת הבורסה לניירות ערך, שנפתח אתמול עם ניצחונה של מכבי תל אביב על הפועל רעננה, ונמשך הערב בניצחונות של הפועל חיפה ומ.ס. אשדוד.

שלושה ימים בלבד לאחר ההפסד המפתיע להפועל כפר סבא, הירוקים הגיעו למשחק כשהם שמים מאחוריהם את הפרשה בין מרקו בלבול לירדן שועה, ובידיעה שאיבוד נקודות עלול להרחיק אותם באופן משמעותי ממכבי תל אביב, כשהפער בצמרת לפני המשחק עמד על שמונה נקודות.

אך הקבוצה של מרקו בלבול לא נתנה לזה לקרות. הירוקים יצאו מחדר ההלבשה כמו מלוע של תותח, וכבר בדקה השלישית, נטע לביא קיבל כדור נפלא במרחק של 25 מטרים מהשער, להטט ושלח בעיטה מסובבת מדהימה לפינה הרחוקה, שלא משאירה ליואב ג'ארפי שום סיכוי. 0:1 מהיר.


מרקו בלבול. עלה בהרכב מפתיע (עומרי שטיין)

ארבע דקות לאחר מכן, ארנסט מאבוקה הימם את הגנת הפועל תל אביב עם פריצה אדירה מהאגף הימני, העביר כדור רוחב לרוקאביצה, שנשאר חשוף מול ג'ראפי והעלה את מאזנו ל-15 שערי ליגה העונה. 0:2 לירוקים

בדקה ה-33, היה תורו של טרנט סיינסבורי להצטרף לחגיגה. קרן נפלאה של צ'רון שרי נחתה במרכז הרחבה, האוסטרלי דחק את הכדור מקרוב וכבש את השלישי. 0:3 מרשים לירוקים במחצית. המחצית השנייה נפתחה בדיוק מאיפה שהיא הפסיקה, בתום מבצע קבוצתי נפלא, יאניק ווילדסחוט קיבל את הכדור מניקיטה רוקאביצה על קצה הרחבה, סובב בעיטה נפלאה לפינה הימנית והטריף את הקהל ביציעים. 0:4 למכבי חיפה. בדקה ה-81 שרי חתם את תוצאת המשחק עם שער חכם מבישול נפלא של מאבוקה, והאוהדים הירוקים לא הפסיקו לחגוג עד הסיום. 0:5 למכבי חיפה בסיום משחק מדהים.

בעקבות הניצחון, מכבי חיפה שומרת על המקום השני בטבלה ומצמקת את הפער ממכבי תל אביב לחמש נקודות בלבד, במחזור הבא הירוקים יפגשו את בית"ר ירושלים באצטדיון טדי לקרב צמרת רותח. מנגד, תבוסה קשה להפועל תל אביב, שאמנם נשארה במקום השישי בטבלה, אך חטפה 5:0 בפעם החמישית בהיסטוריה, ותצטרך לחשב מסלול מחדש לקראת המשך העונה.


ניר קלינגר. חוזר לסמי עופר (עומרי שטיין)


מאור בוזגלו נגד האקסית המיתולוגית (עומרי שטיין)

מהלך המשחק
המשחק יצא לדרך בסמי עופר לעיני 21,594 צופים, ואווירה נפלאה. קרן ראשונה לירוקים בדקה השנייה לא מצאה כתובת ברחבה, אך דקה לאחר מכן, נטע לביא השתלט על כדור מצוין מקצה הרחבה, שלח פצצה אדירה לשער ולא השאיר שום סיכוי לג'ראפי. 0:1 מוקדם למכבי חיפה!


נטע לביא חוגג את שער היתרון הנפלא (עומרי שטיין)

הירוקים חוגגים בסמי עופר. ארבע דקות לאחר שער היתרון, פריצה נהדרת של ארנסט מאבוקה מאגף הימני השאירה את הגנת הפועל תל אביב המומה. המגן העביר כדור רוחב נהדר והשאיר את רואקביצה אל מול השער החשוף של ג'ראפי. האוסטרלי דחק באלגנטיות לרשת, והעלה את מאזנו העונה ל-15 שערים בליגת העל. 0:2 למכבי חיפה כבר בדקה השביעית! 



רבע השעה הראשונה מאחורינו, ומכבי חיפה פשוט רוקדת על כר הדשא. הירוקים שולטים לחלוטין בקצב המשחק ומגיעים בקלות למצבים מסוכנים, האדומים עדיין לא הגיעו לחיפה. הקצב המלהיב של הירוקים מפתיחת המשחק נרגע, אך הקבוצה של ניר קלינגר עדיין לא מאיימת על השער.

קונצרט בסמי עופר! בדקה ה-33, ניסיון בעיטה של מקסים פלקושצ'נקו פגע באחד משחקני ההגנה של האדומים וניתז לקרן. צ'רון שרי ניגש לנקודה, הרים כדור מסובב נפלא למרכז הרחבה וטרנט סיינסבורי הכניס את הרגל בדיוק במקום הנכון, 0:3 למכבי חיפה!



עופרי ארד. הירוקים חוגגים בסמי עופר (עומרי שטיין)

בדקה ה-38, מצב נוסף לירוקים. כדור קרן מסוכן של שרי הגיע לסיינסבורי שבעט לרשת החיצונית. במקביל, רז שלמה תפס את עופרי ארד בצורה מסוכנת ושופט המסך בדק את המהלך, אך החליט לא לשרוק לכדור עונשין.

אחרי 44 דקות, איום ראשון לאדומים. עמנואל בואטנג קיבל את הכדור באגף השמאלי, חדר לאמצע באלגנטיות ושלח בעיטה חזקה ושטוחה אך פספס את המסגרת בכמה סנטימטרים.


ג'וש כהן. הירוקים חוגגים הערב (עומרי שטיין)


פליפה רודריגס. שחקני הפועל תל אביב בהלם (עומרי שטיין)

מחצית שנייה
המחצית השנייה יצאה לדרך בסמי עופר, והירוקים המשיכו בדיוק מאיפה שנעצרו. התקפה קבוצתית נפלאה של הירוקים הסתיימה אצל יאניק ווילדסחוט, שקיבל כדור מרוקאביצה על קצה הרחבה, סובב את הכדור לפינה הימנית והרים את היציעים לאוויר. 0:4 למכבי חיפה! בדקה ה-51, כדור עומק מסוכן הגיע לרוקאביצה, שניסה לחלוף על פני ג'ראפי אך השוער הוציא את הכדור לקרן בשנייה האחרונה. 



יאניק ווילדסחוט חוגג את השער הרביעי (עומרי שטיין)

אחרי 58 דקות, איום ראשון למסגרת של הפועל תל אביב. ברשצקי קיבל כדור עומק באגף השמאלי, חדר לרחבה והעביר כדור רוחב לאלטמן, שבעט בעוצמה אך נעצר אצל ג'וש כהן. בדקה ה-65, ירדן שועה שהחליף את ניקיטה רוקאביצה כמה דקות קודם לכן, שלח כדור גאוני למאבוקה באגף הימני. המגן ניסה להעביר רוחב, אך המסירה הייתה חזקה מדי ולא מצאה כתובת ברחבה. 



סאן מנחם. כל השחקנים של מרקו בלבול נראים מצוין היום (עומרי שטיין)


ירדן שועה. תפס את מקומו של רוקאביצה (עומרי שטיין)


מאור בוזגלו. חזר לדשא בסמי עופר (עומרי שטיין)

הירוקים לא מורידים את הרגל מהגז ומחפשים את השער החמישי. מאבוקה, שנותן את אחד המשחקים הטובים שראינו ממנו העונה, שלח בעיטה אדירה מהפינה הימנית אך נעצר פעם נוספת אצל ג'ראפי.

הירוקים ממשיכים לדהור! בדקה ה-80 ארנסט מאבוקה פרץ נהדר מהאגף הימין העביר כדור רוחב באומנות רבה לאמצע ומצא את צ'רון שרי. ההולנדי, עם הרבה קור רוח שלח בעיטה שטוחה וחכמה לפינה הרחוקה, 0:5 למכבי חיפה! שרי קטע בצורת של שמונה משחקים ללא שער.

שריקת סיום בסמי עופר. הירוקים מביסים 0:5 את הפועל תל אביב, החגיגות של האוהדים רק התחילו.

הרכבים
מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, טרנט סיינסבורי, עופרי ארד, סאן מנחם, נטע לביא, יובל אשכנזי (מוחמד עוואד), מקסים פלקושצ'נקו, צ’רון שרי, יאניק ווילדסחוט (דולב חזיזה), ניקיטה רוקאביצה (ירדן שועה).

הפועל תל אביב: יואב ג'ראפי, עידן כהן, איאד אבו עביד, רז שלמה, מרווין פירסמן, שי אייזן, עמנואל בואטנג, סטפן ספירובסקי, פליפה רודריגס (מאור בוזגלו), עומרי אלטמן (מייקל אולהה), דני גרופר (מוטי ברשצקי).

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי