הלם בחיפה לאחר פיצוץ עסקת האשק: "פעם ראשונה שזה קורה לנו"

מרטין האשק
מרטין האשק | ספרטה פראג

הקשר הצ'כי שהגיע ארצה בבוקר ועבר בדיקות רפואיות, דרש תוספת בשכר וגרם לפיצוץ בעסקה. גורם בכיר הודה: "מדובר בטיפוס לא פשוט". הירוקים ניסו להחזיר את סאקו טורה, נס ציונה סירבה

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

הקשר הצ'כי מרטין האשק נחת הלילה (בין רביעי לחמישי) בישראל ועבר בדיקות רפואיות הבוקר, אך בשעות האחרונות התגלו מחלוקות בין השחקן לירוקים, ובסופו של דבר העסקה נפלה. ע"פ גורמים בכרמל, במהלך הימים האחרונים עבדו קברניטי המועדון יום-וליל בכדי להגיע לפריצת דרך במשא ומתן עם ספרטה פראג, שדרשה עבורו 800 אלף יורו בשני תשלומים, ולאחר מכן העלו את הסכום למיליון יורו.

הנשיא, יענקה'לה שחר הסכים לדרישות הצ'כים אבל הדרישה המוגזמת של השחקן הפילה את העסקה. בחיפה המומים וזועמים מהסאגה המוזרה: "פעם ראשונה שזה קורה לנו. למילה ואישיות יש מרכיב חשוב, וכל הכסף שבעולם לא ישנה את זה. בעסקה קודם כל עומדים בהסכם".

לאחר שסוכמו כל התנאים מול המועדון הצ'כי והשחקן, והוכנו הסכמים בהתאם, הובא הקשר לישראל על מנת לעבור בדיקות רפואיות ולחתום במועדון. להפתעת הירוקים, רגע לפני החתימה, הקשר העלה את דרישותיו וביקש תוספת של 20% לשכר. הירוקים סירבו, ולאחר מכן השחקן חזר בו מהסיכום והעסקה התפוצצה. הסאגה גרמה לכעס גדול בקרב ראשי המועדון, וגורם המקורב לעסקה טען: "מדובר בטיפוס לא פשוט".

הירוקים ניסו להחזיר את סאקו טורה, המושאל לנס ציונה במהלך של הרגע האחרון, אך המדורגת האחרונה בטבלה ונראה שהירוקים יישארו ללא חיזוק. בעקבות פיצוץ העסקה, מי שצפוי להישאר בכרמל הוא איקום אוטין, שהיה אמור להיכלל בעסקת חליפין במסגרתה המגן הניגרי יעבור לחדרה, בעוד יהב גורפינקל, שחקן הבית של הירוקים יחזור מההשאלה. 


מרטין האשק. לא יגיע לישראל (דף האינסטגרם של ספרטה פראג)

24 שעות לא פשוטות עברו על הירוקים בכל הנוגע לרכש. אחרי החתמת ג'ו קוזמינסקי וליו קסטייאנו, צוות הסקאוטינג עבד בקצב גבוה ובחן מספר מועמדים לחיזוק, כאשר ראשי המועדון החלו במקביל בשיחות עם כמה שחקנים, אך לאחר מספר שיחות כושלות, הצוות המקצועי והניהולי החליטו יחד: הולכים חזק על האשק.

אתמול הושגה פריצת דרך בשיחות עם הצ'כים, ונשיא המועדון נתן אור ירק למהלך. בשעות הלילה הירוקים הודיעו כי האשק יגיע לישראל בשביעות רצון: "עבור מרקו בלבול ואלון חרזי, האחראי על צוות הסקואטים, היה ברור שהאשק הוא זה שיקדם משמעותית את הקבוצה. הגעתו תשדרג אותנו ונוכל לזכות באליפות העונה" אמר גורם בכיר במועדון הבוקר לאחר הנחיתה של השחקן.

גם הקשר הביע רצון לשחק בסמי עופר, ואף סירב לצאת עם קבוצתו הצ'כית למחנה האימון בספרד על מנת לקדם את המהלך. לנציגיו אמר לאחר הנחיתה: "ההגעה לכאן היא שדרוג מקצועי עבורי".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי