ההתעקשות על ממן, השיחה עם חוגג והמטרה הבאה: בית"ר מסכמת חלון

חנן ממן
חנן ממן | בית"ר ירושלים, רשמי

לוי ובניון לא באמת רצו את דסה, הם התעקשו על צירוף שני שחקנים בכירים והבהירו לבעלים: בלעדיהם הקבוצה תדרדר. וגם: באיזה תפקיד ישחק עטר וכיצד הגעתו תשפיע על גרצ'קין

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

השבוע האחרון היה שבוע מתוח מאוד בבית"ר ירושלים. שני ההפסדים בליגה התווספו לשיחות התכופות בין רוני לוי ויוסי בניון לבין הבעלים משה חוגג. השיחות הללו עסקו בעיקר בענייני רכש. בשורה התחתונה, לוי ובניון דרשו שני שחקנים וקיבלו אור ירוק מהבעלים, אבל הדרך לשם הייתה ארוכה. חוגג, שסבר כי הקבוצה יכולה להתחזק בזר, הצהיר בשבוע האחרון לא פעם באוזני הצוות שלו כמה הוא רוצה לראות את אלירן עטר בקבוצה. לוי ובניון המתינו לזר, אבל כשראו כי הדברים לא מסתדרים הבינו שחייב להתחזק בשחקן ישראלי. האופציה המובילה מבחינת הצוות נותרה, לאורך כל החלון – חנן ממן. האופציה השניה הייתה ניב זריהן. עטר, הם אמרו לחוגג, יגיע אם לא נמצא זר.

בית"ר הכינה את הקרקע בשבועיים האחרונים. הפניות הרשמיות להפועל באר שבע ולמכבי תל אביב בנוגע לממן ועטר הגיעו הרבה לפני סגירת החלון, באמצעות הסוכנים שלהם. בבית"ר שמעו שוב ושוב סירוב מהפועל באר שבע, אבל ידעו כי ההצהרות של יוסי אבוקסיס בנוגע לממן אינן מדויקות. "כל הזמן הזה היה ברור – ברגע שיוסי יצרף קשר, לא יהיה לו מה לעשות עם ממן. השחקן לא רצה להיות שם ואבוקסיס לא התעקש. היה ברור שההצהרות במסיבת העיתונאים יפוגו תוך זמן קצר", אמרו בבית"ר. וכך היה. ממן, שהבין דרך דודו דהאן כי בית"ר מעוניינת בו ומוכנה לשלם חלק ניכר מהחוזה שלו, שלח מסר עבה כשביקש לעזוב את באר שבע. "אל תדאג", הבהירו לו אז בבית"ר, "בסוף נסגור". ממן הרוויח כ-260 אלף דולר בבאר שבע. בבית"ר הוא ירוויח קצת יותר, אבל לעונה וחצי. עטר ישתכר כ-300 אלף יורו בעונה הבאה, אבל העונה מכבי תל אביב תשלם רק משכורת אחת ובית"ר תממן את השאר. בסופו של דבר, הצוות קיבל את שני השחקנים הישראלים שהכי רצה מחוגג. עטר וממן, שעל מועמדותם ועל הפניה לקבוצות שלהם פורסם לראשונה בספורט1, הפכו לשחקני בית"ר ירושלים.

אז לאן בית"ר מכוונת כעת? בשיחות עם חוגג הבהירו בניון ולוי כי כעת המטרה היא לשמור על המקום השלישי ולהכין את הקבוצה לעונה הבאה. "אם לא נתחזק", הבהירו לחוגג אחרי עזיבת קינדה, "הקבוצה תדרדר ולא תוכל להתמודד בצמרת הגבוהה". כעת, עם החיזוק הקיים, לוי רוצה לשמור על המקום שמוביל לאירופה. מבחינתו, אומרים בבית"ר, זו תהיה הצלחה. בניון ולוי שותפים לכל אורך הדרך לדעה אחת. כעת, אחרי שבניון המליץ לחוגג להחתים אותו, בבית"ר מתעסקים בעיקר במשחק מול מכבי חיפה. לאחר המשחק הזה תיערך פגישה נוספת בין חוגג לצוות שלו לגבי העונה הבאה. חוגג סומך על בניון וההמלצה שלו להשאיר את לוי הולידה את ההודעה לפני כשבועיים. בית"ר אמנם הפסידה שני משחקים מאז, אבל עוד לפניהם חוגג הבהיר לבניון ולוי כי הפגישה תידחה עד לאחר סדרת המשחקים שכוללת גם את מכבי חיפה.


בבית"ר מודעים למגבלות שלו כשחקן קו. אלירן עטר (בית"ר ירושלים)

ומה בנוגע לאור דסה? ובכן, בית"ר ירושלים הבהירה אתמול להפועל רעננה כי היא מעוניינת בשחקן בהשאלה, וסורבה. מבחינת ניסו אביטן, אחרי שאיבד את קייס גאנם רק הצעה גבוהה מאוד הייתה שולחת גם את דסה לבית"ר. בית"ר לא נקבה בסכום ספציפי, אבל הבטיחה להעביר שחקן (וארן) אם העסקה תתממש. מבחינת לוי ובניון, לא מדובר באבידה גדולה. דסה היה האופציה המשנית לאורך כל הדרך.

ומה יקרה בעקבות הגעת עטר? ובכן, לוי לא שחרר את וארן לחינם. הוא סבור כי עטר יכול לשחק גם בעמדת החלוץ המרכזי, כלומר חלוץ תשע, וזאת משום שהוא גם מודע למגבלות של עטר כשחקן קו. "עד שהוא חינך את פלומיין לעשות הגנה, סביר להניח שיקרה אחד מהשניים – או שעטר יתופקד כחלוץ, או שבמקרים מסוימים הוא ישחק בקו, אבל גרצ'קין יצטרך להתמקד במשימות הגנתיות", אמרו בבית"ר. שלומי אזולאי שחרר גם הוא אנחת רווחה אתמול. עזיבת וארן, בתוספת הגעת עטר, שמרו על המקום שלו ברוטציה של לוי. בבית"ר יודעים שבן טיפוחיו של לוי יקבל דקות העונה. מספרן, זה ברור, תלוי גם בכושר של החלוץ החדש בבית וגן.


האופציה המשנית לאורך כל הדרך. אור דסה (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי