עמידה חלקית ביעדים: סיכום חלון ההעברות של בני יהודה

אלישע לוי
אלישע לוי | דני מרון

הזהובים ביקשו לצרף מחליף לסורו וחיזוק לחלק הקדמי ואכן צורפו שחקני ההתקפה מאייאמבלה ומנסה, אך לרוע המזל הקשר האחורי יוסיפ מוסא נפצע לפני הגעתו. עם הסגל הקיים, אלישע לוי יצטרך להיאבק על פלייאוף עליון

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

חלון ההעברות נסגר אתמול (חמישי) פחות או יותר כמתוכנן מבחינת בני יהודה, שכפי שנחשף בספורט1, הצליחה במהלך בזק להנחית את החלוץ הגנאי ג'וזף מנסה, שהגיע מאיסטנבולספור הטורקית וחתם על חוזה עד תום העונה. מנסה הצטרף בהעברה חופשית אחרי שהתיר את חוזהו במועדון הטורקי ללא תמורה, ובמקרה שיצליח להרשים בארבעת החודשים שנותרו לעונה הנוכחית, לזהובים תהיה אופציה להאריך את ההתקשרות עמו בשנתיים נוספות.

עוד קודם לכן, בני יהודה החתימה את מילאלי מאייאמבלה הדרום אפריקני, שהגיע מפארנסה הפורטוגלית והרשים את אנשי המועדון. גם הקשר שי גולן, שחקן הנבחרת הצעירה, עבר לקבוצה של אלישע לוי מקריית שמונה ועם הסגל הזה יצטרכו הזהובים להילחם על מקום בפלייאוף העליון.

בסיכומו של דבר, חלון ההעברות התנהל סביב שני אירועים מרכזיים: מכירתו של כוכב הקבוצה איסמעילה סורו, שעזב לסלטיק תמורת סכום אדיר של כ-2.5 מיליון יורו, וחילופי המאמנים שהנחיתו בשכונת התקווה את אלישע לוי במקומו של יוסי אבוקסיס, שעזב כידוע להפועל באר שבע.

מאייאמבלה נאבק עם גרצ'קין (דני מרון)
מאייאמבלה נאבק עם גרצ'קין (דני מרון)

עוד לפני פתיחת מועד ההעברות, בני יהודה החליטה לשחרר את הבלם אלבן פנישי שלא הרשים ביכולתו, והעובדה שהמאמן החדש דוגל במערך התקפי יותר מזה שבו שיחק אבוקסיס, הביאה למסקנה כי אין צורך בהתחמת בלם במקום פנישי.

הנחת העבודה העיקרית במועדון הייתה להנחית קשר אחורי זר במקומו של סורו, שחקן התקפה זר לחלק הקדמי וגם ישראלי אחד נוסף לפחות, שישוחרר מאחת הקבוצות הגדולות. שמם של מתן חוזז וניק בלקמן ממכבי תל אביב היה חזק על הפרק, אך שניהם סירבו בתוקף לעזוב את החממה בקריית שלום על אף שאינם מתלבשים למשחקים מדי שבוע.

מתן חוזז. סירב בתוקף לעזוב את קריית שלום (אריאל שלום)
מתן חוזז. סירב בתוקף לעזוב את קריית שלום (אריאל שלום)

שני הזרים הראשונים שהיו אמורים להצטרף אחרי הגעת אלישע לוי, הם הקשר האחורי יוסיף דאודה מוסא והחלוץ השבדי עומר אדהרי. האחרון סיכם את תנאיו והגיע לישראל במטרה לחתום על חוזה, אולם בבדיקות הרפואיות התגלה אצלו כשל לבבי ובסופו של דבר הוחלט לוותר עליו. מוסא הגיע עם בני יהודה לסיכום עקרוני לשלוש שנים וחצי, אך לרוע מזלם של הזהובים הוא שבר את כף רגלו ממש לפני שהיה אמור להגיע לישראל.

ראשי המועדון ביקשו להמתין עם החתמה נוספת ובסופו של דבר, אחרי סדרת בדיקות שעבר מוסא, התברר שהוא לא יהיה כשיר בשבועות הקרובים ולכן הבעלים ברק אברמוב מתכנן לרכוש בקרוב את כרטיסו ולהחתימו לעונה הבאה. "אסור לפספס כישרון כזה, זה אחד השחקנים המבטיחים בארצו ולא סתם הוא משחק לצידו של עלי מוחמד בנבחרת ניז'ר", אמר גורם בבני יהודה.

ביום האחרון של החלון שוחרר הקשר דור כוכב לסקציה נס ציונה, לאחר שבמשחקים האחרונים איבד את מקומו ברוטציה. כוכב היה אחד השחקנים המועדפים על אבוקסיס, אך מאז הגעתו של אלישע לוי הוא בעיקר התייבש על הספסל, עד ששוחרר בסופו של דבר.

יוסיף מוסא.
יוסיף מוסא. "אסור לפספס כישרון כזה" (האתר הרשמי של אילבס)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי