שחקני מכבי ת"א היו בהלם בסיום: "אנחנו לא יודעים להרוג משחקים"

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים | מאור אלקסלסי

תיקו שלישי לאלופה בשישה משחקים. שחקן: "איזה חוסר מזל מדהים, ספגנו גול ממצב אחד". ג'ראלדש הודה שיש ירידה ביכולת, אך הוסיף: "לא מודאגים מהפער". שוינפלד יחתום במינסוטה

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

משהו לא טוב עובר לאחרונה על האלופה והמוליכה מכבי תל אביב. אתמול (שבת) הצהובים השמיטו שתי נקודות יקרו כשספגו שער שוויון כואב בדקה ה-93 מרגלי נס זמיר בדרך לתיקו 1:1 נגד הפועל חיפה. זה היה התיקו השלישי של מכבי בששת משחקי הליגה האחרונים אחרי שגם המשחקים נגד בית"ר ירושלים והפועל באר שבע הסתיימו ללא הכרעה. זו גם הייתה הפעם השנייה ברציפות בה הצהובים סופגים בתוספת הזמן. הפער בטבלה אמנם גדל זמנית לשש נקודות אך אם מכבי חיפה תנצח ביום שני את בית"ר ירושלים הרי שהיתרון יצטמק לשלוש נקודות בלבד. 

שחקני הקבוצה נראו המומים עם שריקת הסיום וחלקם ירדו בעצבים גדולים לחדר ההלבשה. גם ביציאה מחדר ההלבשה לכיוון האוטובוס שהמתין בחוץ, נראו חלק מהשחקנים כלא מאמינים, ואחד מהם אמר: "אסור לנו לספוג שערים כאלה. אנחנו מחטיאים יותר מדי הזדמנויות ולא הורגים משחקים, הפעם נענשנו". שחקן נוסף אמר: "איזה חוסר מזל, מדהים, קיבלנו גול מהמצב הרציני היחיד שהיה להפועל חיפה במחצית השנייה".

המשחק אתמול שוב הבליט את הקשיים שיש לאלופה בחלק הקדמי.  דור מיכה, יונתן כהן, עומר אצילי ואיתי שכטר שפתח בהרכב, סיפקו הופעה פושרת על אף השער המבריק של החלוץ ולא סיכנו יותר מדי את שערו של יסמין בוריץ'. גם צ'יקו אופאדו שנכנס הפעם כמחליף, לא שינה את התמונה.

שחקני מכבי תל אביב בהלם. משהו לא טוב עובר על האלופה (מאור אלקסלסי)

למרות שהמאמן ולדימיר איביץ', חזר ואמר אמש גם בעמדת הראיונות לאחר המשחק. שהוא שבע רצון מהסגל שעומד לרשותו, ראשי המועדון קיבלו כנראה הוכחה נוספת, שהיה צורך בחיזוק הסגל לפחות בשחקן התקפי אחד נוסף, מה שלא קרה בסופו של דבר. החלוץ ניק בלקמן, נכלל אמש בסגל לראשונה מזה ארבעה חודשים, אך לא שותף. בלקמן היה מבוקש במספר קבוצות במהלך חלון ההעברות, אך הבהיר לראשי הקבוצה שהוא לא מעוניין לעזוב לשום מקום וגם משכורתו הגבוהה, טירפדה את מעברו. הקשר דן גלזר, שריצה אמש עונש הרחקה בגין צהובים, ישוב להרכב במשחק הקרוב, ביום ראשון הבא, נגד עירוני קרית שמונה בבלומפילד.

"כמובן שאנחנו עצובים ואם ננתח את מהלך המשחק, היינו ראויים ליותר מנקודה", אמר בסיום המגן אנדרה ג'ראלדש, שהיה בין הטובים בקבוצה ואף כבש שער נפלא שנפסל בשל נבדל קטנטן של אצילי. "לא הצלחנו 'להרוג' את המשחק ובסיום שילמנו על כך והשארנו כאן שתי נקודות. אני לא חושב שהרגשנו נינוחים מדי. נלחמנו עד הסיום, וכבר היו גם משחקים שכבשנו בדקה האחרונה, אפילו באצטדיון הזה, אם אתם זוכרים. היינו מרוכזים במשך כל 90 הדקות, אבל בכדורגל דברים כאלה קורים. תוצאה של 0:1 אף פעם לא מספיקה ואנחנו צריכים להמשיך ולהבקיע את השני והשלישי, כשיש לנו את ההזדמנות לעשות את זה. כשיש לך הזדמנות להבקיע את השני, אתה חייב לעשות את זה, אחרת אתה יכול לספוג בדקה ה-93 ולהישאר בלי הנקודות".

על התחושות בסיום המשחק: "כולם היו עצובים בחדר ההלבשה, כי ספגנו ופיספסנו ניצחון בדקה האחרונה. הייתי בטוח שהשער שלהם נכבש מאופסייד, אבל בסוף כשאתה סופג בדקה ה-93, אין לך זמן להגיב, אז כמובן שהרגשנו רע, כי אנחנו מכבי ואנחנו חייבים לנצח סוג כזה של משחקים". כשנשאל על החלטות ה-VAR שפסלו לקבוצה שער וביטלו פנדל שכבר נשרק לזכותם: "זה ה-VAR. זו טכנולוגיה חדשה, וצריך לדעת לקבל אותה ולכבד אותה כי הכדורגל משתפר ככה". 


יונתן כהן. ערב מאכזב של החלק הקדמי (מאור אלקסלסי)

על פער הנקודות: "אנחנו לא מודאגים מזה. אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו. לפני שבועיים הפער ירד כבר לשלוש ועכשיו זה שש, אז הדברים משתנים ואנחנו מרוכזים בעבודה שלנו ובמה שאנחנו צריכים לעשות ממשחק למשחק".

האם מכבי סובלת מירידה בכושרה: "אני יכול להסכים לגבי המחצית הראשונה במשחק הקודם(נגד הפועל רעננה, ר"ב), אבל הפעם לדעתי הוכחנו את יכולתנו וכפי שאמרתי, היינו חייבים 'להרוג' את המשחק הזה, הרבה קודם. היו הזדמנויות, לא כבשנו ולקחנו רק נקודה אחת".


ג'ראלדש ואצילי. שער ענק של המגן נפסל (מאור אלקסלסי)

בתוך כך, בארצות הברית דווח הלילה שביממה הקרובה יגיע למינסוטה ארון שוינפלד, שבשבוע שעבר התיר את חוזהו במכבי תל אביב כדי לשוב לאמריקה לאחר ארבע שנים בישראל, תחילה במכבי נתניה ואחר כך בהפועל תל אביב. בעונה שעברה סיימה מינסוטה יונייטד במקום הרביעי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי