דור מיכה תוקע את מכבי תל אביב בדרך לאליפות

קווין טאפוקו, דור מיכה
קווין טאפוקו, דור מיכה | מאור אלקסלסי

מלך בישולי העונה שעברה הפך לנטל על משחק ההתקפה של ולדימיר איביץ', שמוכרח לקחת סיכון ולהמר על יונתן כהן במרכז כחלק מרביעיית התקפה. אביחי קרביצ'יק מסביר

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מה עובר על דור מיכה? אחרי שהוביל את הקבוצה לאליפות, שחקן העונה שעברה הפך לעוד שחקן בסגל של מכבי תל אביב. יש שיגידו כי התקרית עם המאמן ולדימיר איביץ' בתחילת העונה עדיין משפיעה, בעוד אחרים יטענו כי הסרבי הוריד לקשר המוכשר את הביטחון.

אבל עם מסתכלים על התמונה המלאה, מיכה שיחק העונה ברוב משחקי הליגה (שותף ב-21 מתוך 23, פתח ב-14) ולא הצדיק את הקרדיט שקיבל. כיום, להבדיל מהעונה שעברה אותה סיים כמלך בישולי הליגה, הקשר תוקע את משחק ההתקפה של מכבי תל אביב. למעשה, מספר 15 הפך לנטל על החלק הקדמי של הקבוצה והפסיק לספק את אותן מסירות, וכתוצאה מכך האלופה מקרטעת במאבק על התואר.

איביץ' חייב לחשוב מחוץ לקופסא ולתת ליונתן כהן לשחק כחלוץ שני במקום להקריב את העמדה באמצע המגרש למיכה, כך הוא ירוויח עוד מחץ בהתקפה ובמקביל יקבל מהירות בכנף עם אילון אלמוג או מתן חוזז בשמאל.


תוקע את משחק ההתקפה של מכבי תל אביב. דור מיכה (מאור אלקסלסי)

איביץ' כבר הוכיח שאין אצלו פרות קדושות. אם הוא ויתר על אלירן עטר, מלך שערי הקבוצה בעונה שעברה, בגלל שהוא לא עשה הגנה כפי שציפה, אין סיבה שמיכה יהיה באנקר בהרכב. נכון, הוא חשוב במיוחד נגד קבוצות שמסתגרות – אבל בינתיים זה לא מוכיח את עצמו, ואין לסרבי ברירה אלא להמר על חלק קדמי עם יותר שחקני הכרעה.

למכבי תל אביב יהיה קישור מספיק חזק עם גלזר וגולסה. גם כך מרבית הקבוצות בקושי מאיימות על הגנת הצהובים, שיכולים להרשות לעצמם להקריב עוד שחקן לטובת החלק הקדמי. אם איביץ' ייקח את הסיכון, סביר להניח שהוא יגמור משחקים כבר במחצית הראשונה, כפי שקרה לו ברוב העונה שעברה, והקבוצה תוכל להוריד הילוך.

במצב הקיים הקבוצה שלו מתאמצת יותר, מבזבזת אנרגיות לחינם והכי גרוע – מאבדת נקודות.

בשורה התחתונה, מיכה צריך להחזיר לעצמו את הביטחון דרך הספסל ולהבין שבעידן המודרני כבר אי אפשר להחזיק בכדור יותר מדי. המשחק הפך למהיר יותר ויש פחות מצבי הבקעה. אם איביץ' יוותר על הקשר, מכבי תל אביב תקבל עוד שחקן שעולה מהספסל ומסוגל להחזיק כדור בזמן שהקבוצה מתחילה להתעייף ואולי גם תרוויח אס, כזה שליריבות לא יהיה מענה אליו.

ולדימיר איביץ'. יוותר על דור מיכה? (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי