אחד נוגע, השני משלים: רוקאביצה ושועה ביחד זו תזמורת

ניקיטה רוקאביצה ירדן שועה
ניקיטה רוקאביצה ירדן שועה | מאור אלקסלסי

הציוות בין החלוצים הוא הדבר היחיד שבלבול צריך לקחת מהניצחון על חדרה. וגם: האצילות של קהת, כישלון ה-VAR וחוסר המודעות של כפ"ס. עמיקם מסכם שבת

(גודל טקסט)

1. מדהים, אבל גם כשהיא במקום החמישי, אין תהילה מניצחון על הפועל חדרה. בתפיסת עולמם של אוהדי מועדון גדול, הפועל חדרה היא קרצייה. מטרד שצריך לסלק מהדרך. אם תהיה הצגה, הם לא יזכרו עוד יומיים מול מי הם שיחקו. אם יהיה ניצחון דחוק, האופטימיים יגידו שמה שחשוב זו התוצאה. ואם ייגמר בתיקו או בהפסד – חבל על הזמן של המאמן.

ולכן, מה שמכבי חיפה תיקח מהמשחק אתמול (שבת), שלא ישנה ככל הנראה את תמונת המירוץ לאליפות, זה את הציוות החדש אליו הגיע מרקו בלבול במסגרת ניסיונותיו הבלתי פוסקים להתמודד עם העניין הזה שנקרא ירדן שועה. בלבול החליט להכניס חלוץ להרכב שכבר שיחק בו חלוץ מטרה, שלא לומר חלוץ המטרה הטוב בליגה. יש מאמנים שיברחו מציוות כזה, שבו אחד דורך לשני על הבלטה, אבל מדהים שלקח לבלבול כל כך הרבה זמן כדי לתת לזה צ'אנס.

שועה הוא חלוץ המטרה עם יכולת המסירה הכי טובה בישראל, רוקאביצה הוא חלוץ הנגיעה המסיימת הטוב בליגה. ביחד זו תזמורת. אחד נוגע, השני משלים; אחד מוסר, השני נועץ. ככה בדיוק היה נראה שער הניצחון של מכבי חיפה. וככה נראים הגולים של מכבי חיפה העונה. יפים, ועדיין פשוטים. גם הגול הראשון של מ.ס אשדוד אתמול היה מהלך כדורגל יפה שהיה מופת לפשטות.

שועה. החלוץ שמוסר הכי טוב בליגה (מאור אלקסלסי)
שועה. החלוץ שמוסר הכי טוב בליגה (מאור אלקסלסי)

2. בואו נשאיר רגע את הציניות בצד, גם כשאנחנו מדברים על הכדורגלן הישראלי. אין מה לספר מהמשחק המוקדם אתמול בין מכבי נתניה להפועל חיפה, חוץ מהסיפור המאוד נוגע ללב של רועי קהת, שאיבד באופן טרגי את אחותו הצעירה ועדיין בחר לשחק ולא לגלות לחבריו על הטרגדיה. זו אצילות.

יהיו כאלה שינסו לחפש אינטרסים, יהיו יפי נפש שיגידו שעם כל הכבוד לכדורגל, המשפחה לפני הכל. ויש כאלה שיבינו שכל אחד רשאי להתאבל בדרכו. זה מה שמדריך אותו, זה מה שאולי מצפים ממנו, בחלקת האלוהים הקטנה שלו. זה היה מרגש, נוגע ללב, גדלות נפש מתבקשת – ועם זאת לא מובנת מאליה בחברה ביקורתית כמו שלנו.

קהת. גדלות נפש מתבקשת, אך לא מובנת מאליה (אודי ציטיאט)
קהת. גדלות נפש מתבקשת, אך לא מובנת מאליה (אודי ציטיאט)

3. הכנסת ה-VAR לכדורגל הישראלי הולכת ומתבררת ככישלון, ולא בגלל שהמערכת בעייתית או כזו שניזונה מהפקת צילום ישראלית. היא בעייתית כי חלק מהשופטים במגרש או בניידת, או בשני המקומות גם יחד, לא מבינים מה הכוח של ה-VAR ובעיקר לא מבינים מה תפקידו.

ה-VAR אמור לתת תמונה – תואמת או חלופית – לזו שראה או לא ראה השופט במגרש. הרבה שופטים ניגשים לשימוש ב-VAR (בין אם מדובר בשיחה במערכת השמע או ממש בהליכה למסך) כשהם מנסים לשכנע את עצמם ואת המערכת בהחלטה המקורית שלהם. הם צריכים להבין שהשימוש ב-VAR נובע מכך שיש ספק.

טל זטלמן לא פסק אתמול לפנדל ברור על אדריאן רוצ'ט מהפועל כפר סבא, שנחסם, הופל ואפילו הוכשל רגלית. עידן לייבה, שישב בניידת, פטר את זטלמן מלגשת למסך, כאילו מדובר בהחלטה ברורה ומוחלטת ששופט לוקח בלי לראות במו עיניו. לעומתו, גל לייבוביץ', ששלף כרטיס צהוב למתן בלטקסה על גלישה מסוכנת שהסתיימה בכלל ללא מגע, ניגש למסך וחזר ממנו עם ביטול הצהוב. לא שהוא היה חייב – הוא נדרש לבדוק אם מדובר באדום – אבל מוסרית הוא הרגיש שזה הדבר הנכון. ליבוביץ' יצא גדול, למרות שהוא עלול לספוג הפחתת ציון על שינוי ההחלטה. זטלמן, לעומתו, לא יקבל כלום. ספק אם אפילו הערכה שלילית במסקנות הוועדה המקצועית. ובאמת, למה שזה יעניין, אם בסוף קבוצה אחת סבלה מזה, ומי יודע אם זה לא יעלה לה בסוף במקום בליגה. בדיחה.

השופטים לא מבינים מה כוחו של ה-VAR (דני מרון)

4. בהפועל כפר סבא כעסו השבוע על כך שבמסגרת הזימונים שביצע מאמן הנבחרת, אנדי הרצוג, לימי האימונים שהוא מקיים בישראל, הוא לא מצא לנכון לזמן את השוער איתמר ישראלי. עזבו שכמות השחקנים מהליגה המקומית שיהיו בסגל הסופי למפגש עם סקוטלנד תהיה מזערית, אבל נדמה שבכפר סבא קצת איבדו פרופורציה ונראה גם שהם צריכים להתבונן היטב בשער השני שספגה הקבוצה אתמול מול אשדוד. בלי תיאור, בלי פרשנות. מצד שני, אלה אותם שערים שגם הנבחרת סופגת.

אופיר חיים. כפר סבא איבדה פרופורציה (אריאל שלום)
אופיר חיים. כפר סבא איבדה פרופורציה (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי