גולסה צפוי להאריך בקרוב את חוזהו, איביץ' לא אהב את הבוז של חלק מהקהל

אייל גולסה
אייל גולסה | אריאל שלום

הקשר המוערך שחתום עד הקיץ יזכה לשדרוג. המאמן הבהיר: "חשוב להיות עם השחקנים ברגעים הקשים. שאף אחד לא ישכח מה היה כאן ממש לא מזמן". כעס גדול על השיפוט, הקבוצה תעמוד לדין

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

זה הלך קשה, זה היה מורט עצבים, גם על הדשא וגם ביציעים, אבל בסופו של דבר, רשמה מכבי תל אביב ניצחון ביתי 0:3 על עירוני קרית שמונה והחזירה את הפער בראש הטבלה לשש נקודות. למרות שליטה מוחלטת במשחק, במשך 75 דקות התקשו הצהובים לפצח את הגנת הקבוצה הצפונית, עד  שבסופו של דבר הגיע בליץ של 11 דקות בו כבשו יונתן כהן, עומר אצילי והמחליף צ'יקו אופאדו והאלופה חזרה למסלול הניצחונות. כעת יוכלו השחקנים של ולדימיר איביץ' להתפנות לדרבי הגדול נגד הפועל תל אביב, בעוד שבוע בראש שקט.

למרות שמחת הניצחון, נשמעו עוד במהלך המשחק וגם לאחריו, טענות קשות מצד אנשי מכבי על בזבוזי הזמן של קרית שמונה ואחד השחקנים אמר בסיום: "כבר היו כאן קבוצות שבזבזו זמן, אבל דבר כזה לא ראינו העונה. השוער שלהם (גד עמוס, ר"ב) מהדקה הראשונה מוציא כל כדור באיטיות, מזיז כדור מצד ימין לצד שמאל, שוב לימין, ושוב לשמאל. שחקנים נשכבו שם כל חמש דקות, והמשחק נעצר פעם אחר פעם. שחקו כדורגל, מה זה הגועל נפש הזה?. מעניין שאחרי הגול הראשון שלנו, הם פתאום התחילו לרוץ ושיחקו מהר".

לצהובים היו גם טענות לא מעטות לצוות השיפוט ובעיקר לשופט הצעיר אביעד שילוח, שלדבריהם פסל שער חוקי של איתן טיבי במחצית הראשונה בטענה לעבירה שעשה הבלם, כאשר ספק דחף את אורי דהן, בלם קרית שמונה, בזמן כיבוש השער. לאחר השער השני אותו כבש אצילי, שאל איביץ' את השופט הרביעי האם גם השער הזה יפסל על ידי מערכת ה-VAR וקיבל על כך כרטיס צהוב מהשופט הראשי. בשעות אחר הצהריים תובע ההתאחדות להליט להעמיד את הקבוצה לדין בגין השלכת כוס לכר הדשא בדקה ה-45.


ולדימיר איביץ'. טענות קשות לשיפוט (אריאל שלום)

איביץ' התקשה להסתיר בסיום את כעסו על צוות השיפוט ואמר: "בסך הכל שאלתי את השופט הרביעי, האם ה-VAR יפסול גם את השער הזה, כי כבר אי אפשר לדעת אם לחגוג או לא. מאז שהגעתי ועד היום, לא אמרתי לאף שופט מילים לא ראויות. השופט הרביעי הרי נמצא שם גם כדי לתת לנו אינפורמציה ולתקשר עם הספסל, בכל מיני מקרים. אני לא ציני, אולי השופטים ציניים כלפינו הרבה פעמים. השופטים מתנהגים בשחצנות כלפינו. לא חושב שהייתי צריך לקבל כרטיס צהוב. על מה? על זה ששאלתי? בכל מקום בעולם, המאמן או העוזר שלו יכולים לדבר עם השופט הרביעי. הם יכולים לדבר אלינו, אבל לנו אסור לפנות אליהם?". איביץ' גם נשאל האם ראה את מהלך פסילת השער של איתן טיבי והשיב: "ראיתי את המהלך. אני אשמור את הדעה לעצמי. עדיף שלא אומר את דעתי. עדיף שלא אגיד שום דבר". אחד משחקני הקבוצה התייחס לפסילת השער של טיבי, בדרכו לאוטובוס הקבוצה ואמר: "רק בישראל פוסלים שער כזה. באיטליה או באנגליה אף שופט לא היה מעיז לפסול גול כזה. וכאן שורקים בכזאת קלות לפאול שלא היה ולא נברא".

בסיום החמיאו במכבי לכל השחקנים על היכולת שהציגו כשמעל כולם בלטו כהן ואצילי, שסיימו עם שער ובישול כל אחד, ואייל גולסה ששוב הציג משחק אדיר בקישור. בדקות הסיום הצליח גולסה להלחיץ לרגע את אנשי הספסל והצוות הרפואי, לאחר שנשכב על הדשא וסימן שהוא מותש ובאפיסת כוחות. הקשר טופל וחזר לשחק ולא הסכים להוריד רגל מהדוושה עד שריקת הסיום.

גולסה שהפך העונה לאחד משחקני המפתח בקישור, מוערך מאוד על ידי כל אנשי הצוות המקצועי וראשי המועדון ובקרוב מאד הוא צפוי לחתום על חוזה חדש ומשודרג. הקשר מסיים את חוזהו הנוכחי בסיום העונה, אך מאחורי הקלעים כבר מתקיימים מגעים ושני הצדדים הביעו את רצונם להמשיך את ההתקשרות.

מי שנראה מעט מאוכזב בסיום, הוא החלוץ הצעיר איילון אלמוג, שהחל להתחמם עוד לפני סיום המחצית הראשונה וכמעט לאורך כל החצי השני, אך בסופו של דבר לא שיחק ולו דקה אחת. לאחר שאיביץ' החליט להכניס דווקא את ניק בלקמן כמחליף השלישי בדקות הסיום, ניגש המאמן לאלמוג שחזר אל הספסל, חיבק אותו ולחש לו כמה מילים על האוזן.


ניק בלקמן. דווקא הוא שותף אתמול (אריאל שלום)

סוגייה נוספת בה עסקו במכבי בסיום המשחק, היתה נושא העידוד והקהל. מצד אחד, חזר ציוד העידוד ליציעים, לאחר שהפעם והניגוד לשני משחקי הבית האחרונים, הוסרו כל המחלוקות בין המשטרה ובין ראשי ארגון הפאנטיקס. התופים שהוכנסו שוב ליציע, מוקמו בשורה התחתונה של יציעים 10-11 וכבר במשחק הדרבי הקרוב, הם אמורים להיות ממוקמים בעמדה גבוהה יותר, על בימת העידוד שחזרה למקומה. מצד שני, בחלק מהדקות בהם מכבי התקשתה להבקיע נשמעו שריקות בוז מהיציעים, כאשר שוב ושוב נשמעו קריאות לכיוון איביץ', שיחליף את יונתן כהן ועומר אצילי. כהן נשאר על הדשא והיה זה שבסופו של דבר פרץ את הסכר עם שער בבעיטה חופשית נפלאה, כאשר לאחר כיבוש השער הוא רץ בתיסכול וסימן "שקט" עם אצבע על הפה ו-"תמשיכו לדבר" עם היד השנייה.

איביץ' אמר על הבוז של חלק מהקהל: "השחקנים שלי עבדו קשה והתאמצו מהדקה הראשונה ועד שריקת הסיום. אולי במהלך כזה או אחר הם קיבלו החלטות לא נכונות, אבל גם השחקנים הכי טובים בעולם מקבלים החלטות שגויות לפעמים. ומה שחשוב ברגעים קשים, להיות עם השחקנים ולא לשרוק להם בוז ולהשתגע, כי השחקנים האלה נלחמים בשביל הקבוצה והמועדון. השחקנים האלה, הפסידו משחק ליגה אחד בשנה וחצי, אז תנו להם כבוד על זה. אני הראשון שיהיה קשוח איתם ואתקן אותם על כל טעות, הם יודעים את זה. אם מישהו רוצה לשרוק בוז, שישרקו לי ולא לשחקנים".

על תנועות ההשתקה שעשו כהן ואופאדו לאחר שהבקיעו: "כל השחקנים שלי, כולם, עובדים קשה. אלה שמשחקים, אלה שנמצאים על הספסל וגם אלה שלא מתלבשים. אני לא יודע למה הם עשו את התנועות האלה, אין לי מושג. אני לא חושב שהם עשו משהו מכוון כלפי האוהדים. ואם יש אוהדים שרוצים לעמוד במקומי על הקווים, אין בעיה. הם רק צריכים לדבר עם מר מיץ' גולדהאר ואולי חלק מהם יבואו לשבת על הספסל ויעשו את העבודה שלי".


אוהדי מכבי תל אביב. התבקשו לתמוך בשחקנים (אריאל שלום)

המאמן המשיך: "השחקנים משחקים במועדון הכי גדול בישראל, והם צריכים לדעת להתמודד גם עם לחץ ותלונות מהקהל. זה לא פשוט להיות שחקנים במועדון גדול שרוצה לנצח בכל משחק. אבל שאף אחד לא ישכח מה היה כאן לפני ארבע שנים, לפני שלוש שנים, לפני שנתיים. זה קרה ממש לא מזמן, אני לא מדבר על 15 שנים אחורה. אז אף אחד לא יכול להגיד על השחקנים האלה, שהם לא נלחמים על כל כדור וזה מה שחשוב והאוהדים צריכים לכבד את זה. אם אני אראה שחקן שלי שלא נלחם על כדור, יהיה לו עסק איתי ולא עם האוהדים".

הבלם טיבי אמר בסיום: "זה מבאס ומאכזב שהשער שלי נפסל אבל אין מה לעשות. "זה היה מאבק על מיקום, עם שחקן ההגנה שלהם. לדעתי זה לא פאול אלא מאבק לגיטימי ברחבה, משהו שקורה תוך כדי משחק, אבל זה מה שהשופט החליט. יש את מערכת ה-VAR ויש את השופט שקיבל את ההחלטה ואני מכבד אותו".

על הלחץ מהיציעים: "אני חושב שהקהל גם כעס על כל הסיטואציה של בזבוזי הזמן וגם זה משהו שיצר אווירה של מתח. הקהל רוצה שננצח וניתן את הגול כמה שיותר מהר. אנחנו גם רוצים את זה ולצערנו זה לא קרה. יש לנו רצון לסיים את המשחק כמה שיותר מהר ואין סיבה להיות במתח עד השלבים הסופיים".

האם הניצחון של מכבי חיפה השפיע: "זו לא פעם ראשונה שאנחנו מדברים על מכבי חיפה וזה לא נכון להסתכל עליה. אנחנו צריכים להסתכל אך ורק על עצמנו כי יש לנו שליטה על עצמנו ולא על אחרים, אם נעשה את העבודה, הכל יהיה טוב."


שחקני מכבי תל אביב. "הקהל כעס גם על בזבוזי הזמן" (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי