זדה הוצג: "יהיה שחצני להצהיר שלא נרד לפני שהעברתי משחק בליגת העל"

ליאור זדה
ליאור זדה | סקציה נס ציונה, רשמי

מאמנה החדש של סקציה נס ציונה התייצב למסיבת עיתונאים לקראת הפועל חיפה: "לא נותנים לנו סיכויים גבוהיים, אבל קיבלתי הזדמנות ולא אתנצל עליה - אין השראה גדולה מלהשאיר בליגה קבוצה שעלתה אחרי 51 שנה"

(גודל טקסט)

סקציה נס ציונה יוצאת לדרך חדשה. אחרי שקטעה רצף שישה הפסדים עם ניצחון 0:3 נהדר על הפועל רעננה ביום ראשון, ניצחון שהוציא אותה מהמקום האחרון, היא הציגה הבוקר (חמישי) במסיבת עיתונאים את מאמנה החדש – ליאור זדה.

בקבוצה מעידים על אימונים טובים מאוד שהעביר זדה ועל אווירה חיובית במיוחד. ביום שבת מחכה לו הקרב הראשון שלו אי פעם כמאמן בליגת העל, כשייצא יחד עם חניכיו למשחק חוץ קשה באצטדיון סמי עופר מול הפועל חיפה, שנלחמת על המקום בפלייאוף העליון.

זדה אמר בתחילת מסיבת העיתונאים: "קיבלו אותי באמת בצורה יפה וחמה. אני מכיר את רוב האנשים במועדון, התמודדתי איתם לא מעט פעמים במהלך הקריירה. יש כאן אנשים טובים, התחושות מאוד טובות להגיע לליגת העל, זה משהו שרציתי. לא היה לי הרבה זמן לעכל את זה, אני מתרכז במשחק בשבת וזה דווקא עושה לי טוב להיכנס מהר לעניינים".

סיכויי ההישרדות: "אי אפשר להסתתר. לא נותנים לנו סיכויים גבוהים, אנחנו יודעים את הסיטואציה שלנו ומה הציפיות. זו הזדמנות גם בשבילי וגם בשביל השחקנים. קיבלתי את הקבוצה אחרי ניצחון גדול, התחושות והאווירה הייתה מאוד חיוביות השבוע באימונים. כולם מפוקסים למשימה שלנו. יש לנו תשעה משחקים עד לסיום העונה, כל משחק הוא כמו גמר גביע, למרות שזו קלישאה. רוב השחקנים כאן צמחו מלמטה, כמוני, והם יודעים שההזדמנות להישאר בליגת על היא הזדמנות גדולה. אנחנו נחושים לעשות את זה".

כידוע, סקציה תהיה קבוצתו השלישית של זדה רק העונה – בתחילת דצמבר הוא מונה למאמן אחי נצרת ואחרי מחזור אחד עבר לבית"ר נורדיה, ממנה הגיע כעת לליגת העל: "עברתי בשלוש ליגות בחודשיים האחרונים, אני מודע לכל הביקורות. היו לי הזדמנויות להגיע לליגת העל ולא ניצלתי אותן. זה הכדורגל. בסופו של דבר, למרות שזו ההזדמנות הראשונה שלי בליגת העל, אני בכל זאת מאמן כדורגל הרבה שנים ואבחן כמו כולם במבחן התוצאה. אני מקבל את הביקורות בהבנה, אבל לא מתנצל על ההזדמנות שקיבלתי. הגעתי כי יש לי מטרה ואין השראה יותר גדולה מאשר להשאיר בליגת העל קבוצה שעלתה אליה אחרי 51 שנה".


זדה. שלוש ליגות שונות בעונה אחת (דני מרון)

חשש מירידה כחותם ראשוני בקריירה בליגת העל: "לא חושש מזה, לקחתי על עצמי משימה ופעלתי מהרגש ולא מהשכל, כזה אני. כשפנו אליי ידעתי שאני רוצה את זה ורוצה ללכת על זה. הדינמיקה כמאמן כדורגל לא תמיד בשליטתך, אני אוהב לקחת את הסיכונים האלה ויודע שקריירה של מאמנים היא קיצונית לכאן או לכאן. אני יכול לקחת את זה לכיוונים טובים. אעשה הכל כדי לנצל את ההזדמנות הזו".

לקראת הפועל חיפה: "זה לא יהיה פשוט, בטח לא בליגה הזו ובסיטואציה הזו – שהמשחק חשוב מאוד לשתי הקבוצות. נעשה את העבודה הכי טובה שאנחנו יכולים".


מצב הקבוצה בתחתית: 
"היו כאן שתי קולגות שלי לפניי (עמיר תורג'מן וארז בלפר, א.ב), שהם חברים ואנשי מקצוע שאני מאוד מעריך. במשחק האחרון ארז עשה ניצחון אדיר מול רעננה ומגיע לו כל הכבוד. ממה שהבנתי ולמדתי במהלך הקריירה – אין משמעות למה שהיה, אלא למה שיהיה. אנחנו לא חושבים על המשבר שהיה, אלא על המשחק הקרוב, אנחנו צריכים להיות ממוקדים. יש לי כאן פרק זמן של שלושה חודשים עד לסיום העונה ונצטרך להסתכל על כל משחק כעולם ומלואו".

האם הקבוצה תישאר בליגה: "יומרני ושחצני יהיה מבחינתי לצאת בכותרות ולהצהיר שלא נרד לפני שהעברתי משחק אחד בליגת העל. נעשה הכל כדי שזה יקרה. כמה נקודות נצטרך להשיג? אני עדיין לא שולט בסטטיסטיקה של ליגת על ופחות יודע כמה נקודות צריך כדי להישאר".


"אין השראה גדולה יותר מלהשאיר בליגה קבוצה שעלתה אחרי 51 שנה" (אלון בן דוד)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי