צפו בתקציר: ב"ש גברה 1:3 על כפ"ס ורשמה ניצחון שלישי ברציפות

בן שהר, רמזי ספורי
בן שהר, רמזי ספורי | דני מרון

הדרומיים לא הציגו כדורגל גדול במשחק הרדיוס שהתקיים בנתניה, אבל שוב עמדו במשימה. אפריאט הימם (11), אך קבהא (37), שהר (43, פנדל) וספורי (79) הפכו. חיים החליף את רייכרט בדקה ה-42

(גודל טקסט)
זה לא היה הכי יפה שיש, אבל מה זה חשוב? הפועל באר שבע סופרת כבר שלושה ניצחונות רצופים בליגה ושמונה משחקים ברציפות ללא הפסד בכל המסגרות אחרי שגברה הערב (ראשון) 1:3 על הפועל כפר סבא במסגרת המחזור ה-25 של ליגת העל. את ההתמודדות אירחה הקבוצה של יוסי אבוקסיס באצטדיון נתניה בעקבות עונש הרדיוס שספגה זכה לתקרית הגזענית מול עירוני קריית שמונה במחזור ה-20, אך רק כ-2,697 צופים נכחו במגרש.
 
 
ב"ש הנוכחית לא זוהרת, אך קבוצה מנצחת. היא נותרה במקום הרביעי כמובן וצימקה את הפער מבית"ר ירושלים השלישית לשתי נקודות. מנגד, כפ"ס מהמקום ה-11 רשמה הפסד שלישי ברציפות. לא מזמן הירוקים השיגו שני ניצחונות רצופים ומרשימים נגד מכבי חיפה ובית"ר והתרחקו מהקו האדום, אך דווקא אחריהם הגיע הרצף השלילי הנוכחי, וכעת הם רחוקים חמש נקודות מסקציה נס ציונה שנמצאת במקום ה-13.
 
 
זה היה ניצחון השמיני ברציפות של הדרומיים על הקבוצה מהשרון בכל המסגרות. אבוקסיס העניק הופעת בכורה בהרכב לדויד סימאו הפורטוגלי (90 דקות), החזיר לסגל את לואי טאהא אחרי היעדרות של חודשיים ונאלץ להסתדר ללא ז'וסואה המוצהב. מנגד, אופיר חיים החזיר להרכב את בן רייכרט ששב מהרחקה ובצעד קיצוני החליט להחליף אותו בדקה ה-42 מתוך חשש שיספוג כרטיס צהוב שני.


דויד סימאו (דני מרון)

 
 
המחצית הראשונה נפתחה בגישושים מצד שני הצדדים, ובדקה ה-11 הפועל כפ"ס עלתה ליתרון בניסיון הראשון שלה, והיא עשתה את זה עם שער נהדר. דן עזריה במסירת אומן מצא את יהב אפריאט, שכבש שגלגל לרשת אחרי שחלף על פני מיגל ויטור ואוהד לויטה, אשר יצא הרחק משערו בצורה לא טובה. 
 
 
ב"ש התקשתה לאיים על כפ"ס, שהייתה מאוד מסודרת בהגנה. המצב הטוב ביותר שלה הגיע ממצב נייח, כשדויד סימאו הגביה כדור חופשי לרחבה ובן שהר נגח למשקוף. בדקה ה-37 היא גם הצליחה להשוות בזכות מצב נייח נוסף, כששוב סימאו הגביה, הכדור ניתז למרואן קבהא שבעט בסיבוב מקצה הרחבה לרשת, תוך כדי שהוא נעזר באחד משחקני ההגנה של האורחים וכבש ביום הולדתו ה-29.
 
 
שש דקות חלפו והדרומיים הפכו את התוצאה עוד לפני המחצית, כאשר זכו בפנדל אחרי נגיעת יד של אביב סולומון ברחבה. בן שהר בעט וכבש את שערו ה-12 העונה בליגה, שהוריד את הקבוצה למחצית ביתרון למרות יכולת סבירה בלבד. המחצית השנייה נפתחה בשליטה מוחלטת של ב"ש כשהקבוצה של אופיר חיים פשוט לא הייתה במשחק ובקושי עברה את קו מחצית המגרש. עם זאת, האדומים לא הצליחו לתרגם את הדומיננטיות לאיומים. 


אור דדיה וניב זריהן חוגגים בסיום (דני מרון)

 
 
בדקה ה-79 הגיע השער השלישי, כשרמזי ספורי בעט מתוך הרחבה ונהנה מתגובה לא טובה של שוער כפ"ס, איתמר ישראלי. עם השער שכבש, הקשר קטע רצף של ארבעה שערים רצופים של האדומים שנכבשו ממצבים נייחים. התוצאה נותרה בעינה עד לשריקת הסיום, ששלחה את השחקנים לחגוג בחדרי ההלבשה, בעוד הירוקים יצטרכו לעשות חושבים לקראת ההמשך וכיצד לא להסתבך במאבקי התחתית.
 
 
ביום ראשון הפועל ב"ש תגיע שוב לאצטדיון נתניה למשחק רדיוס נוסף, רק שהפעם מי שתארח אותו תהיה מכבי חיפה. שתי הקבוצות ייפגשו לקרב ענקיות, כאשר שלושה ימים בלבד אחרי ההתמודדות הן ייפגשו שוב במסגרת רבע גמר גביע המדינה, הפעם באצטדיון סמי עופר. הפועל כפ"ס, מנגד, תארח באצטדיון המושבה את הפועל רעננה לקרב תחתית קריטי, בו הפסד עלול לסבך אותה מאוד.


שחקני הפועל ב"ש חוגגים (דני מרון)


אמדו סוקונה מאוכזב (דני מרון)


יוסי אבוקסיס (דני מרון)


אופיר חיים (דני מרון)

הרכבים
הפועל ב"ש:
אוהד לויטה, אור דדיה, מיגל ויטור, שיר צדק, אורן ביטון, מרואן קבהא (תומר יוספי, 80), דוד סימאו, רמזי ספורי, ניב זריהן (נאור סבג, 59), אלטון אקולטסה, בן שהר (קייס גאנם, 72).


הפועל כפ"ס:
 איתמר ישראלי, טום שלח, ג'ניה ברקמן, טל מכלוף, אביב סולומון, גרשון קופי (בובקר טראורה, 60), דן עזריה, בן רייכרט (אדריאן רוצ'ט, 42), עומר פדידה, יהב אפריאט (שגיא דרור, 77), אמדו סוקונה.


טום שלח ובן רייכרט מתחממים (דני מרון)


לואי טאהא בחימום (דני מרון)


שיר צדק מתחמם (דני מרון)


בן שהר מתחמם (דני מרון)


אוהדי הפועל ב"ש (דני מרון)

מהלך המשחק
הניסיון הראשון הגיע בדקה השביעית, כאשר רמזי ספורי בעט כדור חופשי מ-25 מטרים, איתמר ישראלי קלט בקלות. שתי דקות לאחר מכן מרואן קבהא מצא את בן שהר בתוך הרחבה עם כדור עומק יפה, החלוץ בעט בנגיעה אך לא הצליח לייצר עוצה ושוב ישראלי קלט.


עומר פדידה שומר על מרואן קבהא (דני מרון)

ואז, בניסיון הראשון של כפ"ס, הוא עלתה ל-0:1. דן עזריה מצא בכדור עומק אדיר את יהב אפריאט, שחתך מהאגף הימני למרכז, חלף פני מיגל ויטור ואוהד לויטה (שסיפק יציאה מוזרה) וגלגל לרשת שער נהדר.


יהב אפריאט חוגג (דני מרון)


יהב אפריאט חוגג עם עומר פדידה (דני מרון)


יהב אפריאט חוגג עם טום שלח (דני מרון)


שחקני הפועל כפ"ס חוגגים (דני מרון)

בדקה ה-23 רמזי ספורי חתך מהאגף הימני לכיוון המרכז ולקח בבעיטה ממרחק ברגל שמאל לעבר השער. איתמר ישראלי השמיט, אך הצליח להשתלט במהרה על הכדור לפני שבן שהר הצליח לגנוב אותו. שתי דקות חלפו, דויד סימאו הגביה כדור חופשי לרחבה ושהר עלה מצוין ונגח, אך הכדור שלו הלך למשקוף ויצא החוצה.


רמזי ספורי נאבק עם גרשון קופי (דני מרון)

בדקה ה-37 ב"ש השוותה ל-1:1. שוב הדרומיים הגיעו למצב טוב בזכות מצב נייח, כאשר דויד סימאו הכניס כדור חופשי מהאגף השמאלי לרחבה. הכדור פגע בג'ניה ברקמן והגיע למרואן קבהא, שבעט בסיבוב מ-16 מטרים וכבש ביום הולדתו. הקשר נעזר בגרשון קופי, בו פגע הכדור ועזר לו לחדור לרשת של איתמר ישראלי. בדקה ה-42 אופיר חיים בחר להחליף את בן רייכרט מתוך חשש שיקבל כרטיס צהוב שני, ומי שנכנס על חשבונו היה אדריאן רוצ'ט.


קבהא חוגג (דני מרון)


קבהא חוגג (דני מרון)


קבהא חוגג עם רמזי ספורי (דני מרון)

האדומים הצליחו להשלים מהפך עוד לפני המחצית ועלו ל-1:2 בדקה ה-43. אביב סולומון נגע בידו בתוך רחבת כפ"ס, השופט אוהד אסולין ניגש ל-VAR והחליט לשרוק לפנדל מוצדק. בן שהר ניגש לבעוט את כדור העונשין ועשה זאת עם בעיטה עוצמתית לפינה השמאלית ולרשת. עד לסיום המחצית ב"ש המשיכה במומנטום והגיעה לשני מצבים טובים נוספים של שיר צדק ואלטון אקולטסה.


אוהד אסולין מצביע על הנקודה הלבנה (דני מרון)


בן שהר חוגג עם רמזי ספורי (דני מרון)


בן שהר חוגג (דני מרון)

המחצית השנייה החלה עם שליטה של ב"ש, ובדקה ה-49 קבהא ניסה את כוחו בבעיטה מרחוק. ישראלי הדף עד לרגליו של אקולטסה, שבעט מזווית קשה וסחט הצלה נוספת משוער כפ"ס. האדומים המשיכו להחזיק בכדור, אך לא ייצרו יותר מדי מצבים מסוכנים.


אביב סולומון שומר על ניב זריהן (דני מרון)

בדקה ה-68 כפ"ס סוף סוף הגיע למצב הראשון שלה בחצי השני. עזריה הגביה כדור מהאגף הימני לרחבה ועומר פדידה בעט מהאוויר, אך הכדור שלו היה גבוה. בדקה ה-79 הגיע ה-1:3 של ב"ש: אקולטסה עשה מה שהוא רוצה באגף השמאלי מול ההגנה הרכה של האורחת, נכנס לאמצע ובעט לשער. ישראלי הדף לא מספיק טוב את הכדור, שהגיע לרמזי ספורי, שבעט לרשת ונהנה מתגובה לא טובה של שוער כפ"ס. התוצאה נותרה בעינה עד לסיום, ויוסי אבוקסיס בהחלט יכול להיות מרוצה מההתקדמות של קבוצתו.


רמזי ספורי חוגג (דני מרון)


רמזי ספורי חוגג (דני מרון)


ספורי חוגג (דני מרון)


ספורי חוגג (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי