הפועל ת"א יצאה בתחושת קיפוח: השער הראשון לא היה חוקי

שחקני הפועל תל אביב
שחקני הפועל תל אביב | דני מרון

קלינגר מחא במהלך ה-3:0 למכבי ת"א בפני השופט על כך שבניגוד לחוק החדש, שחקן צהוב ניצב בצמוד לחומה שהציבו חניכיו. אכזבה מהיכולת: "לא צריך להיעלם גם ב-10 שחקנים"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)
הפועל תל אביב באמת האמינה אתמול (שני) שהיא יכולה להוות יריב שקול למכבי תל אביב ומסגלת לנצח, או לפחות לסיים בתיקו בדרבי. ההתפתחויות במשחק הובילו להפסד 3:0 כואב, שהביא לכך שההכרעה בנוגע לכרטיס לפלייאוף, העליון תעבור ליום שבת, בו הקבוצה תארח למשחק העונה מבחינתה את הפועל חדרה.

האדומים זקוקים לשלוש נקודות, כשתיקו עשוי שלא להספיק לניר קלינגר ושחקניו במידה שבני יהודה תנצח במשחק המקביל את הפועל חיפה. במועדון יעשו הכל בשביל לסיים בשישייה הראשונה ולפגוש שוב בקרוב את הצהובים ויתר קבוצות הצמרת כמו מכבי חיפה, הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים ולא את רוב החברות בפלייאוף התחתון, חסרות העניין והקהל.

כבר בחדר ההלבשה אחרי ה-3:0 שוחח לקלינגר עם חניכיו ועל המשימה הצפויה להיות בסוף השבוע הקרוב. המאמן אמור בסיום ההתמודדות: "כולם מודעים לחשיבות של המשחק מול חדרה ורוצים מאוד להיות בפלייאוף העליון. התחלנו ממקום נמוך בטבלה והגענו לגובה יפה. אם נהיה בפלייאוף העליון נדע לתת את התפוקה. ימים אחרים מול מכבי ת"א עוד יגיעו. כרגע זה הזמן שלהם, וגם הזמן של הפועל ת"א יגיע. אנחנו מכירים את סיפורי ההצלחות של עשורים שונים בשני המועדונים".


ניר קלינגר (דני מרון)

השחקן האומלל ביותר בהפועל ת"א אמש היה הקשר הצעיר שי אייזן, שאחרי התערבות ה-VAR הורחק על ידי לירן ליאני בכרטיס אדום בעקבות גלישה ברוטלית לעבר איתי שכטר. הקפטן אוראל דגני היה הראשון ששוחח עם השחקן בן ה-19, עודד אותו והבהיר לו את גודל הטעות.

"קבוצות שמחשיבות את עצמן לקבוצות גדולות לא צריכות להתפרק ולהיעלם גם כשהן משחקות בעשרה שחקנים", אמר גורם בסביבת המועדון. "נכון שזה קשה נגד מכבי ת"א וכשאתה מפגר גם בתוצאה. שי אייזן עשה טעות בגלל המוטיבציה והשאפתנות הגדולה שלו להצליח בדרבי הראשון שלו. זו הרחקה שצריכים ללמוד ממנה ושלא תקרה פעם נוספת".

בהפסקת המשחק נכנס המאמן ניר קלינגר לחדר השופטים ומחא בפני השופט הראשי לירן ליאני על אישור השער הראשון של הקבוצה של ולדימיר איביץ', אותו כבש עומר אצילי בבעיטה חופשית. לטענתו, אחד משחקני מכבי ת"א ניצב צמוד לחומת ההגנה שהציבו שחקניו, בניגוד לחוק החדש.


שי אייזן (דני מרון)

ליאני הסביר כי השער חוקי בשל הנוכחות הקרובה של עומר דמארי לשחקן הצהוב. התשובה הזו לא סיפקה את קלינגר ואנשי הפועל ת"א, שעזבו את בלומפילד עם תחושת קיפוח שיפוטית, ואחרי ששמעו פרשנויות שיפוט נוספות על המקרה, נראה כי אכן השער לא היה צריך להיות מאושר והיה חייב להיפסל.

מי שנותר פעם נוספת על הספסל בפנים קפואות ומאוכזבות הוא מאור בוזגלו, שמגלה יכולת טובה באימונים. לצדו שוב לא נספר הקשר האורוגוואי שהגיע בינואר, פליפה רודריגס, ולא שיחק מאז ההפסד 5:0 למכבי חיפה. אחד מבין רז כהן ועמנואל בואטנג צפוי להחליף מול חדרה את אייזן המורחק

מי שזכה למחמאות מניר קלינגר היה עומר דמארי, עליו אמר המאמן: "עומר לא שיחק עד המשחק מול קריית שמונה כי לא היה בקו הבריאות ואחר כך היו דברים מקצועיים. דמארי חלוץ טוב ונמשיך להשתמש בו, כי אני מרוצה ממנו. בנוגע למי שנותר על הספסל, כל קבוצה עושה את הבחירות שלה, פננסיות ומקצועית יש מי שמביא תוצאות ומספרים. מתעסקים בהרכב רק בהפסדים ולא כשאנחנו מנצחים".


עומר דמארי נאבק עם ז'איר אמאדור, אמש (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי