בהתאחדות לכדורגל סימנו את ברק בכר כיורשו של הרצוג

ברק בכר
ברק בכר | צילום: דני מרון

המאמן, שסיים את דרכו בהפועל ב"ש לפני כחודשיים, נחשב למועמד מוביל להחליף בקיץ את מרקו בלבול במכבי חיפה. עם זאת, בהתאחדות היו רוצים לראותו על הקווים במידה שהרצוג ייכשל בניסיון לעלות ליורו

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)
אחת השאלות המסקרנות ביותר שנשארו פתוחות בכדורגל הישראלי היא מה תהיה התחנה הבאה בקריירה של ברק בכר. כזכור, לפני כחודשיים סיים המאמן את תפקידו בהפועל באר שבע לאחר ארבע וחצי עונות, במהלכן הוביל את הקבוצה לזכייה בשלוש אליפויות רצופות. התארים הללו הפכו אותו לאחד המאמנים המצליחים בתולדות הכדורגל הישראלי, עוד לפני גיל 40.  

בכר מוזכר לא פעם כמועמד המוביל להחליף בקיץ את מרקו בלבול במכבי חיפה, זאת במידה שהירוקים לא יצליחו לזכות העונה באליפות. יש הסבורים כי אותו תהליך שהתחולל לפני מספרים בהפועל ב"ש, עשוי להתרחש גם בכרמל. כזכור, אלישע לוי, שקדם לבכר בתפקידו בבירת הנגב, הפך אותה לקבוצת צמרת לכל דבר ובנה את התשתית עליה התבססה הקבוצה שבכר הוביל לרצף האליפויות המרשים.

על פי התיאוריה הזו, בכר הוא האיש המתאים לקחת את הקבוצה שבלבול בנה בחיפה ולעשות איתה את הצעד הבא בדרך לכתר האליפות, תואר בו לא זכתה הקבוצה מאז עונת 2010/11. אגב, המאמן נולד במושב צרופה בצפון וגדל כאוהד מכבי חיפה, כך שיש לו זיקה למועדון, זאת למרות שמעולם לא שיחק בה.


מרקו בלבול עם ברק בכר (מאור אלקסלסי)

 
 
בזמן שרבים מעריכים כי מינויו של בכר למועדון של יעקב שחר הוא רק עניין של זמן, לספורט1 נודע כי בהתאחדות לכדורגל סימנו אותו כמועמד המוביל להחליף את מאמן הנבחרת הנוכחי, אנדי הרצוג, במידה שהאוסטרי ייכשל במשחקי פלייאוף העלייה ליורו 2020 בסוף החודש הבא.

כבר לאחר שסיים את דרכו בב"ש גורמים בהתאחדות גיששו עם מקורביו של בכר כדי לבחון את נכונותו לקחת על עצמו את הג'וב. המאמן היה חתום בב"ש עד לסוף עונת 2022, ועל פי הסיכום שלו עם הנהלת המועדון בעקבות ההחלטה להפריד כוחות, עד אשר יחתום במקום חדש – הקבוצה תמשיך לשלם לו משכורת חודשית שמוערכת בכ-115 אלף שקלים בחודש. 

 
 
לצד ההישגים שרשם בזירה המקומית, בכר הוביל גם את עירוני קריית שמונה וב"ש לקמפיינים מוצלחים בזירה האירופית, כולל שני ניצחונות מרשימים במיוחד על אינטר האיטלקית בשלב הבתים של הליגה האירופית עם הקבוצה הדרומית. הצלחה זו הייתה בין השאר גם אחת הסיבות שבחודש אוקטובר האחרון האתר הבריטי HITC, שדירג את שבעת המאמנים הטובים בעולם עד גיל 40, מיקם את בכר במקום השני אחרי יוליאן נגלסמן, מאמנה של לייפציג הגרמנית.


אנדי הרצוג (אודי ציטיאט)

 
 
ב-2008 קיבל בכר זימון יוקרתי לנבחרת ישראל כשחקן, אך הזימון בוטל לאחר שהתברר שלא השלים את שירותו הצבאי. בשנת 2017 בכר גויס לשירות מילואים במסגרת פרויקט חינוכי בשילוב ספורטאים מצטיינים, וזאת כדי להשלים את חובתו לצה"ל ולהסיר את המכשול שעמד בפניו לאימון עתידי של נבחרת ישראל.
 
 
בעבר, כשנשאל בנוגע לאפשרות, ציין בכר שלאמן את נבחרת ישראל יהיה סוג של הגשמת חלום מבחינתו. עם זאת, בשלב זה הוא שומר את הקלפים קרוב לחזה, לוקח את הזמן ולא ממהר לקבל החלטה. כל האופציות מבחינתו נמצאות על השולחן, כולל האפשרות לאמן קבוצה באירופה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי