אוהדי מכבי והפועל ת"א השליכו חפצים, הקבוצות יועמדו לדין

אוהדי מכבי תל אביב חוגגים
אוהדי מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

על אף שהדרבי עבר ללא אירועים חריגים, המועדונים ייענשו בעקבות מצתים, כוסות משקה וכדורי נייר שנזרקו לכר הדשא לעבר השחקנים. במנהלת ובהתאחדות פנו לקבוצות: הפסיקו את ההתקפות מילוליות כלפי השופטים

(גודל טקסט)

הדרבי אמנם עבר בשלום ביחס לאירועי ה-0:3 של מכבי תל אביב על הפועל תל אביב בסיבוב הראשון של העונה, אבל גם אתמול, בדרבי ששוב הסתיים ב-0:3 צהוב, נרשמו התפרעויות ביציע ובגינן שתי הקבוצות יגיעו מחר (רביעי) לבין הדין של ההתאחדות לכדורגל.

תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, החליט להעמיד את מכבי תל אביב והפועל תל אביב לדין משמעתי בגין התפרעות אוהדים שנובעת מהשלכת חפצים לכר הדשא לכל אורך המשחק. על פי דו"ח השופט, משער 5 של אוהדי הפועל הושלכו לאחר מצתים על שחקני מכבי ת"א לאחר שערו של עומר אצילי. עם פתיחת המחצית השנייה הושלכו כוסות לעבר שוער הצהובים דניאל טננבאום וגם בדקה ה-55 נזרקו חפצים משער האוהדים האדומים, מה שהוביל לכך שכרוז המשחק התבקש על ידי המשקיף להורות לאוהדי שתי הקבוצות להפסיק.

גם אוהדי מכבי תל אביב התנהגו בצורה דומה ובדו"ח צוין כי בדקה ה-48 הם השליכו כוסות משקה וכדורי נייר לעבר השוער יואב ג'ראפי, דבר שגרם להפסקת המשחק לזמן קצר. למרות כל האמור לעיל, נזכיר כי לפני המשחק תועדו אוהדי הקבוצות מתעמתים מחוץ לאצטדיון, אירוע עליו כבר לא יעמדו המועדונים לדין.

בנוסף, לנוכח ההתקפות המילוליות החוזרות ונשנות מצד בעלי תפקידים כלפי צוותי השיפוט, ובעקבות שיחה שקיימו בנושא עם תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, ניסחו יו"ר מנהל הליגות, ארז כלפון, ויו"ר ההתאחדות, אורן חסון, פנייה משותפת למועדונים המקצועניים בארץ ובו נרשם: "ככל אדם – גם צוותי השיפוט אינם חפים מטעויות וכמובן שהם או איגוד השופטים (העושה מאמצים ניכרים לשיפור רמת השיפוט) אינם חסינים מפני ביקורת. יחד עם זאת, אנו מצפים ודורשים כי הביקורת תועבר בצורה עניינת, בונה ומכבדת. אנא זכרו את האחריות המוטלת על כלל העוסקים בענף".


שער 11 בדרבי. השליכו חפצים על ג'ראפי (דני מרון)
 

 
מצתים וכוסות לעבר שחקני מכבי. אוהדי הפועל ת"א (דני מרון)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי