תורג'מן: "חושב איך אני מצליח להישאר בליגה עם השחקנים האלה"

עמיר תורג'מן
עמיר תורג'מן | ספורט1

הפועל כפר סבא ערכה מסיבת עיתונאים ובמהלכה הוצג רשמית המאמן: "הרגשתי שזה אתגר טוב ואמרי לעצמי 'חזרתי לעניינים'". בנו של הבעלים, עידן שום: "לא היה שום נתק עם אופיר חיים, אבא לא התערב מקצועית"

קבוצות: הפועל כפר סבא
(גודל טקסט)

לאחר שמונה שלשום (שלישי) למאמנה הטרי של הפועל כפר סבא על חשבון אופיר חיים, עמיר תורג'מן הוצג הבוקר (חמישי) באופן רשמי במסיבת עיתונאים בנוכחותו של נציג הבעלים, עידן שום.

"בכדורגל כמו בכדורגל, הדברים משתנים" התייחס תורג'מן למעבר המהיר מנס ציונה לכפ"ס. "לפני שבועיים-שלושה הייתי בצד השני של הכביש, בנס ציונה. נלחמתי מול כפ"ס. דברים לא הסתדרו שם ועכשיו אני כאן ואתן את הכל. הגעתי למועדון טוב, שמרגישים בו את המסורת. המטרה שלנו להישאר בליגה".

על הרצון להוכיח: "אני חושב שסך הכל גם בנס ציונה עברנו כברת דרך והוחלט מה שהוחלט. אני מכבד כל החלטה. ברגע שהדברים לא הסתדרו שם וכפ"ס פנו אליי, ראיתי שזו הזדמנות טובה לחזור ולהמשיך את מה שרציתי ואני רוצה – לאמן כדורגל ולעשות את העבודה שלי על הצד הטוב ביותר. גם בתור שחקן עברתי לא מעט, והדבר הכי חשוב הוא לעשות סוויץ' בראש. הדבר הכי חשוב הוא להביא תוצאות ולהישאר בליגה".


חיים ותורג'מן (צילומים: דני מרון, אודי ציטיאט)

מה לא עבד בנס ציונה: "זה לא המקום שלי להגיד. צריך לשאול את האנשים בנס ציונה. למה זה הסתדר עם כפ"ס? זו עונת כדורגל ארוכה ויש מעברים רבים בדרך. לפעמים השינוי הוא טוב ולפעמים לא, את זה נדע בסוף העונה. ברגע שהתקשרו אליי עניין אותי רק דבר אחד: איך אני מצליח להישאר בליגה עם השחקנים האלה. ראש בראש מול נס ציונה במחזור האחרון? אני חושב שאנחנו צריכים להישאר בליגה הרבה לפני. לכפ"ס יש שחקנים טובים שיכולים לעשות הרבה דברים טובים".

על המפגש מול רעננה: "אחרי שבועיים של שקט הגעתי לקלחת, אבל אני אוהב את האתגרים האלה והעניין הזה. אתמול, בסוף האימון, אמרתי לעצמי: 'חזרתי לעניינים'. נכון שזו התמודדות לא פשוטה ויש לחץ כי נפגוש קבוצה טובה, אבל גם אנחנו. יהיה משחק קשה ואנחנו נבוא מוכנים".

התחושות בחדר ההלבשה: "הרגשתי שהשחקנים היו מחוברים מאוד לאופיר וזה היה קצת הלם מבחינתם. הדבר הכי חשוב שאמרתי להם הוא שכל אחד צריך לדאוג לעצמו, כי כל אחד הוא מקצוען וזו הפרנסה שלו. הם חיים במועדון ורוצים לקבל חוזים לשנה הבאה. בשביל זה כל אחד צריך להראות את עצמו בצורה הטובה ביותר באופן אישי וכקבוצה. זה היה מעבר מהיר והלם, אבל אנשים התאוששו ובאימונים אנחנו מרגישים את האנרגיות".


תורג'מן. "מרגישים את האנרגיות" (מאור אלקסלסי)

לאחר מכן דיבר לראשונה גם עידן שום, בנו של בעלי המועדון יצחק שום ומי שמשמש באופן רשמי בתפקיד נציג הבעלים: "אנחנו רוצים להודות לאופיר חיים. קיבלנו החלטה לא פשוטה, כי זה מאמן שעלה איתנו ליגה ועבר איתנו דרך יד ביד, אך בכדורגל כמו בכדורגל חשבנו שצריך ריענון, שינוי. אני רוצה לברך את עמיר ולאחל לו בהצלחה. אני מאמין שהוא ישלים את המשימה להישאר בליגה ונסתכל קדימה לעונה הבאה".

העזיבה של חיים: "גם השחקנים וגם אנחנו לקחנו את זה קשה. הייתה התלבטות מאוד קשה, כי החיבור עם אופיר היה טוב. הוא העלה אותנו ליגה ובנה את הקבוצה יחד איתנו. לכל בן אדם יש לב ונשמה ויש משפחה. להזיז אנשים הצידה? אנחנו לא קמים בבוקר כדי להחליף מאמנים. בתפקיד שלנו אנחנו צריכים לקבל החלטות קשות. הרגשנו שהקבוצה צריכה שינוי, דברים מסוימים שאנחנו מאמינים שעמיר יביא ועם אופיר זה לא הצליח. צבירת הנקודות שלנו לא מספיק טובה ואנחנו מצפים לעשות שניים-שלושה ניצחונות כדי לא להגיע למחזורים האחרונים עם לב חלש. התעייפנו מהדקות האחרונות".

הביקורות על המהלך: "לא היה נתק עם אופיר, היחסים עם אופיר טובים עד עכשיו. תמיד בעלים יכול לבוא ולהביע דעה. מן הסתם אנחנו לא מרוצים, אנחנו חמש נקודות מהמקום שמוביל לירידת ליגה ואנחנו שם לא כי צברנו הרבה נקודות. בסופו של דבר, אבא שלי מעולם לא נכנס לקבוע הרכב או סגנון כזה או אחר. יש לו את הדעות שלו, אבל המאמן הוא זה שמחליט. כשהגענו למסקנה שאנחנו צריכים לשנות, היה שינוי".


חיים ושום. "לא היה שום נתק" (הפועל כפר סבא, אתר רשמי)

על הציפיות בתחילת העונה: "בתחילת השנה אולי הייתי אומר שהמיקום שלנו בסדר, אבל אפילו כשהגענו לפיק מול חיפה ובית"ר, הייתה ירידה של שלושה הפסדים. ראינו שבמהלך כל השנה אין לנו את הבונוס הזה שאנחנו מחפשים במגרש. אנחנו בטוחים ששינוי יהיה טוב".


המטרות עד סוף העונ
ה: "כמובן שכרגע הדבר הכי חשוב הוא להישאר בליגה. אנחנו בונים קבוצה ומבחינתנו אנחנו לא פחות טובים לא מחדרה, לא מבני יהודה ולא מהפועל חיפה. אנחנו בליגה של עשר קבוצות וכמובן שנרצה להיות בין המקומות הגבוהים (לא כולל ארבע הראשונות, ת.ח). לשם אנחנו שואפים, אבל כרגע אנחנו לא שם. כל קבוצה שתיבנה פה נרצה שתגיע הכי רחוק. בשביל זה נצטרך יציבות ואין את זה פה בשנים האחרונות. בגלל זה חשוב שנישאר, כדי שנוכל לגרום ליציבות הזאת".

עתידו של עמיר תורג'מן בכפ"ס: "לעמיר יש אופציה לעונה הבאה. מן הסתם שנשמח שתהיה המשכיות, כי הוא לא בא לפה כדי להעביר כמה משחקים. אנחנו בטוחים שהוא יעשה את העבודה ואנחנו בטוחים שהקבוצה הזאת תמשיך להציג כדורגל טוב כמו בפרקים שהצגנו. הכי חשוב שנישאר בליגה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי