המשחק בין מכבי חיפה להפועל ב"ש נדחה, קיום משחקי ליגת העל בספק

אצטדיון סמי עופר
אצטדיון סמי עופר | מאור אלקסלסי

משרד הבריאות אסר על התקהלות מעל 5,000 אנשים, משחק הגביע לא ייערך ודירקטוריון מנהלת הליגות יתכנס לישיבה דחופה. המשחק בין הפועל ת"א לרעננה יתקיים תחת המגבלות

(גודל טקסט)
אחרי שמוקדם יותר הבוקר (רביעי) התגלה כי חולה קורונה נכח בדרבי התל אביבי באצטדיון בלומפילד ועשרות אוהדים הורו להיכנס לבידוד, שר הבריאות יעקב ליצמן וראש הממשלה בנימין נתניהו הבהירו כי קיים חשש מהתפשטות הנגיף בישראל. לכן, משרד הבריאות הורה על איסור התקהלות של מעל 5,000 איש. המשמעות: משחק גביע המדינה בין מכבי חיפה להפועל באר שבע נדחה, משחק היורוליג בין מכבי תל לאנדולו אפס צפוי להיערך ללא קהל, גם הפועל ירושלים תארח הערב בדלתיים סגורות בליגת האלופות בכדורסל ומשחקי הליגות שיימשכו בסוף השבוע עשויים גם כן להתבטל או להיערך ללא נוכחות צופים.

בהודעה ההתאחדות לכדורגל נמסר: "בעקבות ההנחיות שהתקבלו בדקות האחרונות על ידי משרד הבריאות על איסור התקהלות מעל 5,000 אנשים ולאחר שיחה שנערכה בנושא עם מנכ"ל משרד הבריאות מר משה בר סימן טוב, אנו נאלצים להודיע על דחית משחק רבע גמר גביע המדינה בין קבוצות מכבי חיפה להפועל ב"ש שתוכנן להיערך הערב בשעה 20:15 וזאת בשל חוסר היכולת להיערך בשלב זה ובסמיכות למשחק לקליטת הקהל באופן זה. הודעה על מועד המשחק החלופי תימסר בנפרד".

עם זאת, המשחק בין קבוצות הפועל ת"א להפועל רעננה במסגרת רבע גמר גביע המדינה יתקיים כמתוכנן תחת מגבלת הקהל וזאת לאחר תיאום עם ראשי הקבוצה תוך התייחסות לצפי הקהל – נכון לכתיבת שורות אלה לא נמכרו מעל 3,000 כרטיסים ועל כן אין מניעה לערוך את המפגש.


דדיה נצמד לשרי. לא ייפגשו שוב הערב (מאור אלקסלסי)

אם לא די בכך, גם עתיד משחקי ליגת העל, שבדיוק הגיעה לשלב הפלייאוף, נמצא בסכנה. "על רקע ההתפתחויות האחרונות בכל הנוגע לנגיף הקורונה, לאור הנחיות משרד הבריאות ולאחר שיחה שנערכה בין יו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון, למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוחלט לכנס מחר בבוקר ישיבת דירקטוריון על מנת לדון בסוגיית קיום משחקי ליגת הבורסה לניירות ערך. מיד בתום הישיבה תצא הודעה מסודרת לאוהדי כל הקבוצות בנוגע לאופן קיום המשחקים בליגת הבורסה לניירות ערך", נמסר ממנהלת הליגות.

עוד קודם לכן אמר שר הבריאות ליצמן אמר: "נמנע התכנסויות של מעל 5000 איש; מתברר שחלק גדול מהאנשים שהיו באיטליה לא דיווחו איפה היו. לא נהסס מכלום, גם אם זה לא פופולרי, גם להחמיר במה שצריך. זה עולמי, יש מדינות שעובדים ועושים כל מני צעדים, יש מדינות שעדיין לא הפנימו עד כמה חמור המצב".


אצטדיון סמי עופר (מאור אלקסלסי)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוסיף: "“אנחנו בעיצומה של מגיפה עולמית. ישראל, יחד עם עוד 2-3 מדינות במערב, נמצאת במצב הטוב ביותר. הנחיתי מדיניות של היערכות יתר ולא חסר, נקטנו צעדים נוקשים. יש לחדול מלחיצות ידיים, אין לנו ברירה. תמצאו את הדרך להימנע מלחיצות יד".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: "אנחנו יודעים לגבי כל אחד מה-15 ממי נדבק ומתי, מבחינה זאת המצב טוב. החשוב כרגע הוא להיות מהירים. אנחנו עושים פה פי ארבעה יותר בדיקות מארה"ב, כדי לצמצם פוטנציאל הדבקה של אותם אנשים, הבידודים במספרים הולכים וגדלים וזה נראה נטל אבל האלטרנטיבה תהיה גרועה יותר".
 
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי