פרופסור איתמר גרוטו: "חשבנו על חציצה, אבל לך תפריד בין האולטראס של בית"ר"

אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים | אריאל שלום

בהלת הקורונה ("אנו ערוכים לאפשרות שכל אחד יכול להסתבך במחלה קשה"), ההתנהלות של אופ"א ("צריכה לקבל החלטה אחראית") ויורו 2020 ("סיכוי לא קטן שהטורניר יבוטל"). המשנה למנכ"ל משרד הבריאות עושה סדר

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

עוד לפני שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע שאירועי הספורט בישראל ייערכו ללא קהל עד להודעה חדשה, פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, דיבר הערב (רביעי) בתכנית הספורט של 103FM והכריז: "בסופו של יום, אם אתם שואלים אותי, נראה לי שהמחזור הקרוב בליגת העל יתקיים ללא קהל".

אירועי הספורט השונים בישראל: "אנחנו מתאימים את ההנחיות למצב ההתפשטות. ככל שאנחנו רואים החמרה בהתפשטות, אנחנו מחמירים את ההנחיות. כרגע יש דיון בנושא עם ראש הממשלה ותהיה הודעה בסופו. בכל אופן, בסופו של יום, ההחלטה של בית"ר ירושלים לשחק לא קהל היא נכונה גם מבחינה לוגיסטית כי קשה מאוד לנהל את זה, הרי איך בוחרים את אותם 2,000 אוהדים שצריכים להיכנס לאצטדיון".

האם הבהלה בקרב הציבור מוצדקת: "לא נכון להיות בהיסטריה. התחלואה תהיה בהיקפים גדולים בסופו של דבר, אבל הסיכוי לחלות בצורה קשה הוא נמוך אך קיים. 85% מהאנשים בקושי מרגישים שהם חולים בקורונה, אבל 15% אחוז עלולים לחלות בצורה קשה. אנחנו לא יכולים לדעת מראש מי זה, לרוב מדובר בקשישים, אבל זה סוג של הימור ואנחנו נערכים לאפשרות שכל אחד יכול להסתבך במחלה קשה".


(אריאל שלום)

על כך שמשחקים באירופה נדחים ונערכים בדלתיים סגורות: "ההתנהלות האירופית קצת מוזרה בעיניי. דיברתי היום עם ההתאחדות לכדורגל בישראל, אחרי שראיתי שחטאפה לא רוצה לנסוע למשחק נגד אינטר וכל מיני דברים כאלה. אופ"א צריכה להתעשת על עצמה ולהוציא הנחיות ברורות. אופ"א צריכה לשבת, להתייעץ עם מומחים ולקבל החלטה. אופ"א כנראה חוששת מאובדן של תקציבים גדולים, ובאמת יהיו הפסדים, אבל הם צריכים לקבל החלטה אחראית".

למה ההנחיה היא 2,000 איש ולא כמות נמוכה או גבוהה יותר: "אנחנו לא יכולים לעשות דין אחר לכדורגל, ההחלטות צריכות להיות אחידות. אנחנו לא יכולים להקים ועדת חריגים לכל אירוע. בסופו של יום, אם אתם שואלים אותי, נראה לי שהמחזור הקרוב בליגת העל בכדורגל יתקיים ללא קהל, אבל אני עוד מחכה לאישורים. אם זה לא ישתנה וזה יישאר על 2,000, זאת תהיה החלטה של הקבוצות – כבר ראיתם מה בית"ר ירושלים החליטה".

מדוע לא לאפשר כמות קהל גדולה יותר עם חציצות בתוך האצטדיונים: "חשבנו על זה, אבל זה בלתי נשלט. לך תפריד בין האולטראס של בית"ר. המשטרה לא הסכימה להיכנס לעניין הזה ולכן זו באמת בעיה".

האם קיום יורו 2020 נמצא בסכנה: "אישית, אני מאוד מקווה שלא. יש לי כרטיסים לגמר כבר, אבל אני חושש  סיכוי לא קטן שייאלצו לבטל את זה. גם האולימפיאדה בסכנת ביטול. ביפן המצב בינתיים קצת נרגע, אבל אני לא בטוח שאפשר יהיה לעשות את זה. ליורו אני בהחלט חושש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי