פניית פרסה? עו"ד יונגר מגיב למכתב: "אשקול לבטל את החל"ת, אם יקצצו בחודש יוני"

אלונה ברקת
אלונה ברקת | דני מרון

אחרי חשיפת המכתב של השחקנים בספורט1, בו דרשו את שכרם והודיעו שפצועים לא ייצאו לחל"ת, הנאמן בראיון: "זרים וחיילים אפשר להוציא. נתנו דוגמה של חוזה עד מאי. תרגיל? אולי"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)
אחרי חשיפת המכתב ששלחו אתמול שחקני הפועל באר שבע לנאמן, עו"ד יצחק יונגר, בו הם מאשימים אותו בהתנהלות לא תקינה, מודיעים כי הם דורשים את משכורת חודש מרץ וכי מספר שחקנים פצועים ולא יכולים לצאת לחל"ת, מגיעה התשובה. בראיון לספורט1, עו"ד יונגר משיב על טענות השחקנים באותו מכתב וטוען כי ייתכן ויוציא את הזרים לחל"ת, אך מבהיר באותה נשימה כי יחזור בו מהודעת החל"ת אם הצדדים יגיעו לפשרה.

אתמול פרסמנו חלק מהמכתב ששלחו לך השחקנים ובו הם טוענים: אתה לא יכול להוציא זרים, חיילים ופצועים לחל"ת. טוענים שהתנהלותך, לכאורה, לא תקינה.

"אני לא חושב שהם צודקים. חל"ת הוא לא משהו מהחוק, הוא מצב שבו למעביד אין אפשרות לספק עבודה והעובד לא יכול לעבוד ואז מוציאים אותו לחופשה. יש שאלה אחרת – האם הוא יכול לקבל מהביטוח הלאומי או לא, אבל זה לא קשור לשאלה אם הם יכולים לצאת. זרים וחיילים אפשר להוציא לחל"ת. השאלה היא מי ישלם להם".

יכול להיות שעוד תחזור בך מההחלטה להוציא אותם לחל"ת?
"כן, זה לא סופי. החלטתי שאם יחליטו לחזור בהם ולהגיע לאותו מתווה, אשקול לבטל את החל"ת. מספיק שיקצצו את חודש יוני. אני בטוח שחשוב להם לעשות את זה. מי אמר שיחזרו לשחק כדורגל ביוני? ככה מובטח להם שיש להם קיצוץ של 50 אחוז, ולא כמעט כלום. הבטחתי שמי שמרוויח משכורת של השכר הממוצע במשק, לא נקצץ לו".

נאור סבג מרוויח מעט מהשכר הממוצע. לא הוגן לקצץ לו. למה השחקנים צריכים להשתתף בקיצוץ שלו?

"החלטתי שלא נוריד לו מתחת לשכר הממוצע במשק. אצלו זה יהיה פחות מחמישים אחוז".


נאור סבג מימין. "אצלו זה יהיה פחות מחמישים אחוז" (לירון מולדובן)

הם טוענים שלא באת מוכן לפגישה.

"אוקיי, נגיד שזה נכון… אני צריך ללמוד הכל בזמן מאוד מהיר. מה זה לא באתי מוכן? לא ידעתי בדיוק שיש שחקנים שמקבלים שכר ביוני ואולי גם ביולי. אבל בסוף יש עיקרון אחד, וממנו הם לא יכולים להתחמק – לא מדברים על העונה הבאה אבל לגבי העונה הנוכחית מקצצים 50 אחוז. לכן מי שמקבל מעבר למאי, צריך לקצץ. מה הם עשו? באו לפגישה ונתנו לי דוגמה של חוזה של שחקן שמרוויח שכר עד מאי. תרגיל? אולי, בסדר. רובם האמת מרוויחים שכר עד מאי".

אסי רחמים קיצץ?

"הסכמנו".

הבנתי שהקיצוץ שלו נע סביב 25-30 אחוז, ולא 50.

"הוא קיצץ מספיק, אל תשכח שהוא צריך לעבוד עדיין. יש שם את ההנהלה המצומצמת, גם איש הכספים והיועץ המשפטי צריכים להמשיך".

ברדה ואבוקסיס יחתמו? כרגע טרם הושגה איתם הסכמה על קיצוץ.
"ניהלתי שיחה עם אבוקסיס, הוא לא מסכים לחמישים אחוז קיצוץ, אבל הוא צריך לחזור אליי עם תשובה כמה הוא מוכן לקצץ. אני רוצה לשמוע ואחליט. סגרתי הכל עם כל המאמנים, אבל עם אבוקסיס וברדה לא. לא סגרתי איתם רק מפני שאני רוצה לסגור קודם עם השחקנים".


אסי רחמים. "אל תשכח שהוא צריך לעבוד עדיין" (לירון מולדובן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי