קדוש קרא לשחקנים לצאת לחל"ת: "זה המעט שאנו יכולים לעשות"

רן קדוש
רן קדוש | דני מרון

שוער הפועל חיפה העלה פוסט והדגיש את הצורך להפגין סולידריות כלפי האוהדים שיושבים בבית ללא הכנסה. בינתיים השחקנים הסכימו לקצץ ב-45 אחוזים משכרם

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

ההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה עוררו סערה בלא מעט מועדונים בליגת העל בעקבות המחלוקת בין המנהלים לשחקנים בנוגע לקיצוצים בשכר, אך מסתבר שלפחות שחקן אחד מבין את הסיטואציה. רן קדוש, שוער הפועל חיפה, העלה היום (שישי) פוסט לפייסבוק שבו קרא לשחקנים להפגין סולידריות כלפי אלה שיושבים בבית ללא הכנסה ולצאת לחופשה ללא תשלום.

"הסגר והבידוד שנכפה עלינו עם מגיפת הקורונה העולמית נתנו לי המון זמן לחשוב, להיזכר בעצם כמה אנחנו בני מזל במקצוע בו בחרנו לעסוק, שהוא גם מקור הכנסה נהדר ללא מעט אנשים אך מעבר לכך, נותן השראה להרבה הרבה יותר", כתב קדוש. "דווקא בימים כאלה, בהם המשק נכנס לטלטלה כל כך גדולה ומאות אלפי משפחות לא יודעות מאיפה להביא כסף לחג הפסח ועוד יותר מזה, לא יודעות אם בכלל תהיה להן הכנסה כשנחזור לשגרה, המאבק שלנו שחקני הכדורגל להבטחת השכר הגיוני ולגיטימי, אך אנו לא במצב רגיל והמעט שאנחנו יכולים לעשות זה להראות סולידריות כלפי מאות אלפי האוהדים שיושבים בבתים, לצאת לחל"ת כמו כולם כאקט של ערבות הדדית ולתת לבעלים הקבוצות אפשרות להישאר עם הראש מעל המים, בתקווה שנגיע לימים טובים יותר".

בתוך כך, בהפועל חיפה עלתה היום תחושת אופטימיות עלתה היום לקראת מתווה חדש של קיצוץ בשכר המסתמן בין השחקנים למועדון, לפיו הכדורגלנים יסכימו להפחית 45% משכרם בחודשי מרץ, אפריל ומאי במקרה שליגת העל לא תשוב לפעילות בתקופה זו, כאשר בתמורה, ההסכם לא יותנה בכספים שיקבל הבעלים יואב כץ מהביטוח הלאומי, מס הכנסה ומנהלת הליגות. סעיף נוסף שהשחקנים מעוניינים לכלול במתווה אמור לקבוע כי למרות שיעור הקיצוץ הגבוה בשכר, הם לא יוצאו לחופשה ללא תשלום.

בימים האחרונים, נציגי השחקנים ניהלו שיחות עם עו"ד אלעד מאירי, הנאמן שמינה יואב כץ, בהן נמצא פיתרון שנראה כי מקובל על שני הצדדים. כעת, מאירי אמור להעביר את המתווה לאישור הבעלים לפני שייחתם ההסכם. "אנחנו מקווים שהסאגה הזאת תסתיים כבר. הובטח לנו שנקבל תשובה בסוף השבוע ונקווה שהיא תהיה חיובית", אמר אחד השחקנים הבוקר.

כזכור, מאירי מונה על ידי כץ ביום שלישי האחרון לטובת ניהול המשבר מול השחקנים בצוותא עם המנכ"ל אורן שטרלינג, בזמן שהבעלים שוהה בארצות הברית ועסוק בטיפול בנזקים שנגרמו לעסקים בעקבות מגיפת הקורונה. בקרב השחקנים נרשמה אופטימיות גם לגבי הסיכוי שכץ ימשיך במועדון, למרות חילוקי הדעות בין הצדדים בתקופה האחרונה.


 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי