יואב כץ בראיון: "להמשיך בהפועל חיפה? זה תלוי בשחקנים"

יואב כץ
יואב כץ | דני מרון

לאחר שהודיע על מינוי נאמן שינהל את המועדון, הבעלים שלח רמז עבה: "ב-NBA וב-MLS לא מקבלים שכר בכלל". וגם: האפשרות לחזור לשגרה ולמה ההסכם לא נחתם בסוף?

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

עוד בטרם כבתה השריפה בהפועל ב"ש, והכדורגל הישראלי כבר נחשף לדליקה חדשה. הפעם היא מגיעה מכוון הפועל חיפה, ששחקניה לא יישרו קו כלכלי עם הבעלים יואב כץ. הפועל היוצא לאי ההסכמה: מינוי רואה חשבון שישמש נאמן של הקבוצה. מה זה אומר אופרטיבית, שאלנו אתמול את יואב כץ בשיחה טלפונית לביתו בוושינגטון. "זה אומר שמרגע זה רו"ח אלעד מאירי מנהל את הפועל חיפה. הוא ינסה להתגבר על הבעיה ונראה מה יהיה הלאה", השיב כץ.

אתה כבר לא הבעלים?
"את זה נראה בהמשך. אולי אעביר לו את כל הזכויות, ואולי לא. נראה איך נתקדם. זה תלוי בשחקנים, וגם בקורונה".

אתמול בשעות הצהריים פרסם דובר הקבוצה נועם רגב הודעה בדף הפייסבוק של הפועל חיפה לפיה כץ "הודיע כי בשל התפשטות נגיף הקורונה והמשבר הכלכלי בארה"ב והזמן הרב אותו הוא נאלץ להקדיש בטיפול בעסקיו, בכוונתו להעביר את הניהול השוטף של הקבוצה לידיו של נאמן, רו"ח מאירי, שינהל את הקבוצה בשיתוף פעולה עם מנכ"ל המועדון אורן שטרלינג".


יואב כץ. "האם אמשיך? זה תלוי בשחקנים וגם בקורונה" (מאור אלקסלסי)

מאירי הוא אחיו של עו"ד מורן מאירי, חבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל וחבר הוועדה המקצועית, ובנו של מאמן הכדורגל בדימוס משה מאירי המשמש היום הפרשן המוביל של הכדורגל הגרמני בחבילת הערוצים של ספורט1. בעבר הוזכר שמו של רו"ח מאירי כמועמד להיות נציג הבעלים של כץ, אך הדבר לא יצא אל הפועל.
אתמול כבר אמר הנאמן החדש: "עם כל הביקורות על כץ, אין הרבה אנשים ששמים כסף כמוהו. אני מוכן לסייע לו".

כץ עצמו נשמע מאוכזב מאוד מהתנהגות שחקניו ונידב מידע פנימי: "עבדנו על הסכם בדיוק כמו שעבדו בכל הקבוצות. הייתי בטוח שהצלחתי ושעכשיו רק נחכה לימים טובים. אחר כך התברר לי שאין הסכמות, ועשיתי ניסיון שני, וגם הוא לא הצליח. ברור שיש חיסרון בכך שאני מנהל את העניינים מארה"ב. גם בפעם השנייה חשבתי שסגרתי הכל, אבל אז הבנתי שכשיש יותר מדי אנשים שמתערבים, זה לא מצליח. זה הרושם שקיבלתי".

הבנת שסגרת, אז איך פתאום לא סגרת?
"סיכמנו שהם יעלו את הדברים על הכתב, ואז הם הוציאו לי מכתב מעו"ד. מילא מכתב מעו"ד, אבל כל מה שהיה כתוב בו לא היה הסיכום שלנו. מעכשיו שינהלו את כל העניינים עם מאירי. אם יגיעו להסכמות – בסדר. אם לא יגיעו להסכמות – גם בסדר".


שחקני הפועל חיפה. במכתב מהעו"ד נכתבו דברים אחרים (מאור אלקסלסי)

רו"ח מאירי יצטרך לנהל מו"מ למתווה הקיצוצים שהציע כץ בעקבות "פגרת הקורונה", שתמנע את מימוש התקציב שנקבע מראש בתחילת העונה. בינתיים מאוחדים שחקני הקבוצה בסירובם לחתום על המתווה, וחלק מהשחקנים אפילו לא חיכה לסיום המו"מ וכבר נרשם במוסד לביטוח לאומי כדי לא לאבד זכאות למחצית השנייה של חודש מרץ. גם הכספים העתידיים שאמורים השחקנים לקבל מותנים על פי המתווה מכספים שיגיעו, או לא יגיעו, ממנהלת הליגה ומגופים נוספים.

"כמי שגר בארה"ב, אני יכול להגיד לך ששחקני ה-NBA לא מקבלים אפילו פרוטה אחת בזמן הזה. אני יכול לספר לך שגם שחקני הכדורגל ב-MLS לא מקבלים שכר בכלל. הכל בטל ומבוטל", אמר אתמול (רביעי) כץ.

הבעיה של כץ אינה רק השחקנים, אלא עם כל עובדי המועדון. הרעיון להוציא את כולם לחל"ת נראה הדבר הפשוט ביותר, אבל כץ מקווה שלא יצטרך להגיע לכך. המו"מ אמנם תקוע, אבל מדברי הבוס ניתן להבין שהוא מקווה שיימצא שביל זהב גם לטובת עובדי המועדון ששכרם, כמובן נמוך בהרבה משכר השחקנים. ובסיטואציה הזו שבה יושב כץ על הגדר, אי אפשר היה שלא לשמוע את דעתו לגבי הזעזוע בהפועל ב"ש. "אני מבין את הצעד של אלונה ברקת. מבין אותה טוב מאוד", אמר.

אלונה ברקת. "מבין אותה טוב מאוד" (לירון מולדובן)

תסריט כזה יכול לקרות גם בהפועל חיפה?
"אני מקווה שמאירי יצליח במשימה. אחר מכן נראה מה יהיה. נשקול את הדברים. הקורונה מונעת ממני להגיע לארץ ולא היה מנוס ממינוי נאמן. זמני או קבוע? יקבל את כל הזכויות, או שנחזור לשגרה? אין לי תשובה לזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי