אביחי ידין נגד רן קדוש: "גיבור? אתה צריך להתבייש"

רן קדוש , אביחי ידין
רן קדוש , אביחי ידין | דני מרון

הסערה בעיצומה: אחרי ששוער הפועל חיפה קרא לשחקני ליגת העל לצאת לחל"ת, קשר הפועל רעננה תקף בעמוד האינסטגרם שלו: "לא יודע למה התקשורת עושה אותך גיבור". כץ יצא להגנתו: "בחור מצפוני עם ערכים"

(גודל טקסט)

יומיים לאחר שרן קדוש קרא לשחקני ליגת העל להביע סולידריות עם האוהדים ולצאת לחופשה ללא תשלוםהרוחות בכדורגל הישראלי עדיין סוערות. אביחי ידין, קשר הפועל רעננה, תקף היום (ראשון) באופן פומבי את שוער הפועל חיפה. "לא יודע למה התקשורת עושה אותך גיבור – אתה צריך להתבייש", כך כתב השחקן הוותיק בעמוד האינסטגרם שלו לצד תמונה של קדוש.

בהמשך השחקן הבהיר בפוסט נוסף: "אני וחברי למקצוע מבינים את צו השעה. גם אני קיצצתי ב-30 אחוז. אבל הקיצוץ חייב להיות קבוצתי. כל קבוצה לפי מה שסוכם וברגע שאחד מנסה לפעול לבד ופוגע בחבריו לחדר ההלבשה שם המהלך לא תקין בעיני. קבוצת כדורגל כשמה היא קבוצה וזה לא משחק טניס. כמו שדורשים מאיתנו להיות מאוחרים בחדר ההלבשה ובמגרש כך עלינו לפעול בהחלטות כאלה כגוף אחד. בריאות לכולם והלוואי שנחזור מהר להתעסק בכדורגל עצמו. חג שמח לעם ישראל".

מאוחר יותר, בעלי הפועל חיפה יואב כץ הגן על השוער שחשוף למתקפה של שחקני ליגת העל: "קדוש בחור מצפוני, עם ערכים, מלח הארץ. הוא דואג לא רק לעצמו ולמשפחה שלו ומבקש ששחקנים לא יסתכלו על עצמם אלא על הציבור הרחב. מה שקורה זה דבר שפגע בכולם. אין הרבה אנשים כמוהו, הוא יהלום. אני לא יודע מה אעשה איתו, הוא יעשה מה שהוא חושב לנכון. מבחינת ההצהרה שלו, אני חושב שאין לזה אח ורע בכדורגל שבא שחקן בכיר ואומר: בואו נהיה חלק מציבור, אל תסתכלו על עצמכם. זה מאוד ערכי ומצפוני. זה 'היי קלאס'. קשה לשחקנים להתמודד עם הערכיות שלו ומי שתוקף אותו שיסתכל קצת על עצמו. הפעולה שבה הוציאו אותו מהקבוצה היא לא פעולה של אנשים אומנים, אלא של אנשים מסוג אחר".



(מתוך עמוד האינסטגרם של אביחי ידין)

בהודעה המדוברת של קדוש נכתב: "הסגר והבידוד שנכפה עלינו עם מגיפת הקורונה העולמית נתנו לי המון זמן לחשוב, להיזכר בעצם כמה אנחנו בני מזל במקצוע בו בחרנו לעסוק, שהוא גם מקור הכנסה נהדר ללא מעט אנשים אך מעבר לכך, נותן השראה להרבה הרבה יותר. דווקא בימים כאלה, בהם המשק נכנס לטלטלה כל כך גדולה ומאות אלפי משפחות לא יודעות מאיפה להביא כסף לחג הפסח ועוד יותר מזה, לא יודעות אם בכלל תהיה להן הכנסה כשנחזור לשגרה, המאבק שלנו שחקני הכדורגל להבטחת השכר הגיוני ולגיטימי, אך אנו לא במצב רגיל והמעט שאנחנו יכולים לעשות זה להראות סולידריות כלפי מאות אלפי האוהדים שיושבים בבתים, לצאת לחל"ת כמו כולם כאקט של ערבות הדדית ולתת לבעלים הקבוצות אפשרות להישאר עם הראש מעל המים, בתקווה שנגיע לימים טובים יותר".



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי