כמו אולימפיאדה: התוכנית להחזרת הכדורגל הישראלי נחשפת

אורן חסון , מירי רגב , יעקב ליצמן , ארז כלפון
אורן חסון , מירי רגב , יעקב ליצמן , ארז כלפון | ספורט1

ספורט1 חושף לראשונה את פרטי התוכנית להשבת הכדורגל: חזרה לאימונים עד תחילת חודש מאי, בידוד מוחלט לכל הקבוצות וקיצור הפלייאוף במטרה להכריע את עונת 2019/20 על הדשא

(גודל טקסט)

משרד התרבות והספורט אישר הבוקר (שלישי) כי בכוונתו להציג בתוך כמה ימים יוזמה להחזרת שחקני ליגת העל למגרשים כבר בחודש הבא, לאחר ההחלטה הדרמטית של ההתאחדות אתמול לבטל את כל ליגות הכדורגל בישראל, פרט לליגה הלאומית ולליגת העל.

בימים האחרונים, גורמים בכירים בכדורגל הישראלי, ממנהלת הליגה ומההתאחדות, דנו באפשרויות השונות כיצד ניתן יהיה להחזיר את הליגות הבכירות בכדורגל הישראלי לפעילות לאחר הפגרה הכפויה שנוצרה. כידוע, ההתפשטות העולמית של נגיף הקורונה גרמה להשבתה מוחלטת של ענפי ספורט רבים מסביב לעולם ולנזק כלכלי אדיר, שכן אירועי ספורט ענקיים שהיו אמורים להיערך רק בקיץ הקרוב, כמו היורו והמשחקים האולימפיים בטוקיו, כבר נדחו בשנה.

המצב המעודד יחסית של ישראל מבחינת התפשטות הנגיף והדיונים הממשלתיים על 'אסטרטגיית היציאה' הובילו להבנה שהחזרת הכדורגל היא בהחלטת אפשרות ריאלית, אך תוכנית כזו, שתעניק זריקת עידוד משמעותית למורל הלאומי ולספורט הישראלי ואפילו תגרום לאוהדי הכדורגל מסביב לעולם לצפות בליגת העל (בדומה לבלארוסית, היחידה באירופה שמשוחקת בימים אלה) אינה תהיה קלה לביצוע, בעקבות הנחיות משרד הבריאות. 

גורמים בכדורגל בחנו תוכניות שונות שהוצגו בעולם להחזרת הספורט, ביניהן של ה-MLB (ליגת הבייסבול האמריקאית), הליגה הספרדית בכדורסל וליגות כדורגל שונות, ופרטי התוכנית השאפתנית, שתצטרך לקבל אישור ומימון ממשרד הבריאות, משרד התרבות והספורט, ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגה, נחשפים כאן לראשונה. 

על פי מסגרת התוכנית, כבר לקראת סוף חודש אפריל או תחילת חודש מאי, כל הקבוצות בליגת העל וגורמים חיוניים אחרים, יתכנסו למשך חודש וחצי בשטח סטרילי, כשעל פי ההערכות של ההתאחדות בכל קבוצה בליגה מעורבים כ-50 אנשים. ההחלטה לגבי המיקום טרם התקבלה, אך מכון וינגייט מסומן כמקום המוביל לאירוח, כשגם מלון 'דן קיסריה' עלה על הפרק. בשבועיים הראשונים כל קבוצה תיכנס לבידוד וכך תוכל לחזור לשגרת אימונים, שכן הבידוד יהיה משותף לקבוצות. 

לאחר שבועיים בבידוד, בהם הקבוצות יקפידו לשמור על ההנחיות שיתקבלו ממשרד הבריאות, המעורבים בכל הקבוצות יערכו בדיקות קורונה, ואם התוצאות יהיו תקינות, יהיה ניתן באופן רשמי לחזור לשחק כבר בין התאריכים ה-15 ל-20 במאי

מרגע שיוכלו לשוב לשחק ובמהלך חודש יוני, ייערכו משחקי הפלייאוף העליון (במתכונת של סיבוב אחד) והפלייאוף התחתון. המשמעות היא שכל קבוצה תצא למשחק פעם בשלושה ימים, תוך שמירה על סטריליות מוחלטת מהעולם החיצון, על מנת להכריע את זהות העולות מהליגה הלאומית, היורדות מליגת העל וכמובן אלופת המדינה בזמן ולחזור לציר הזמן השפוי של עונת כדורגל.


גורם בהתאחדות אמר אמש בפגישה שנערכה
: "מודלים דומים נבחנים בימים אלה בתחרויות ספורט רבות מסביב לעולם. כמובן שעל מנת שזה יצא לפועל נצטרך סיוע והירתמות של כל המערכת והגורמים הרלוונטיים, אך אין ספק שהרעיון בר ביצוע ויהיה הישג גדול לספורט בישראל והמורל הלאומי". 

גם ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד), שהתראיין בספורט1 מוקדם יותר השבוע וקרא למשרד הספורט לפעול במהרה להחזרת הספורט, אישר את הפרטים ומסר: "אני שמח שמשרד הספורט נענה לפנייתי וגיבש תוכנית להחזרת ליגות הכדורגל, אך זה ממש לא מספיק. אני מצפה ממשרד הספורט לגבש תוכנית רצינית להחזרה גורפת של כל ענפי הספורט האישי והתחרותי, לרבות הגדלת טווח היציאה מהבית למטרות פעילות גופנית. פונים אלי אנשים מכל רחבי הארץ ומכל ענפי הספורט, כולם צמאים לחזור לפעילות. אם מותר לאנשים לצאת לסופר ולהצטייד במזון לא בריא, שגורם להשמנת יתר בזמן הסגר ומסכן את הבריאות, זה חוסר אחריות לא לאפשר לציבור לצאת גם להליכה ולפעילויות גופניות"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי