כץ והשחקנים יקיימו פגישה נוספת: "החלטנו לשים סוף לסאגה"

שחקני הפועל חיפה
שחקני הפועל חיפה | מאור אלקסלסי

בשל ההנחיות החדשות של משרד הבריאות המאפשרות חזרה לאימונים, שחקני הפועל חיפה מעוניינים להגיע להסכם בהקדם האפשרי. מארגון השחקנים נמסר: "השחקנים הודיעו שישמחו לחזור למגרשים, בהתאם להסכמות אליהן הגענו"

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

הסאגה הארוכה בהפועל חיפה עשויה להסתיים דווקא בשל ההנחיה החדשה של משרד הבריאות המאפשרת לחזור למגרשים. כזכור בחודש האחרון מנהלים השחקנים, באמצעות ארגון השחקנים, שיחות מול הבעלים יואב כץ והמנכ"ל אורן שטרלינג, אך טרם הגיעו לסיכום מתווה הקיצוץ.  לאחרונה הוסיפו שחקני הפועל חיפה למתווה דרישה חדשה, לפיה דרשו לקבל את מענקי העלייה לפלייאוף העליון, בעוד הבעלים פוצץ את המשא ומתן מכיוון שעוד קודם לכן הוחלט כי העברת תשלום תתבצע רק בעונה הבאה.

בעקבות כך יצאה הודעה היום (רביעי) מטעם ארגון השחקנים בה הודיעו על הפסקת המו"מ מול הבעלים יואב כץ: "לאורך כל התקופה, ניהלנו מו"מ ארוך, שבו הנהלת הקבוצה חזרה בה שוב ושוב מסיכומים, תוך מעבר בין נציגים שונים שמונו בידי כץ. שחקני הקבוצה הלכו כברת דרך לקראת ההנהלה כשהסכימו להפחית משכרם 50% מהנטו, למעט משתכרי שכר נמוך, עליהם ניסו השחקנים הבכירים להגן כשהסכימו להפחית מחצית משכרם. זאת, בכפוף לכך ששאר זכויותיהם ותנאיהם המגיעים להם לפי החוזה, לא ייפגעו. בנסיבות הקיימות, ובשל ההתנהלות חסרת תום הלב, החליטו השחקנים על השעיית המו"מ, תוך שמירה על כל הזכויות המגיעות להם על פי החוזים המקוריים, החוק והדין".

מנכ"ל ארגון השחקנים מושיקו מישאלוף: "הנהלת הפועל חיפה משדרת לשחקנים שהיא מזלזלת בהם. לאחר שהייתה הראשונה להוציא שחקנים לחל"ת כפוי, במשך שבועות היא מנהלת מו"מ ועם הגעה לסיכומים, חוזרת בה. החלטנו לשים סוף לסאגה הזאת של משיכת השיחות וחזרה מההסכמות, כחלק מטקטיקה של הנהלת הקבוצה במו"מ.


יקיים פגישה נוספת עם השחקנים. יואב כץ (מאור אלקסלסי)

מיד לאחר ההודעה של ארגון השחקנים, הפועל חיפה הוציאה הודעה מטעמה וסתרה את הפרטים: מהפועל התאמה חיפה נמסר בתגובה: "בניגוד לטענות שמעלה ארגון השחקנים המציאות היא הפוכה. בכל פעם שאנחנו מגיעים להסכמות עם ארגון השחקנים ועורכי הדין לקראת חתימה, כפי שקרה אתמול צצות להפתעתנו דרישות חדשות. המועדון והעומד בראשו עושים מאמצים להגיע להסדר הוגן מול השחקנים לתיקון שכרם על אף שאיננו מחויב בדין לעשות זאת, אך כאמור אלה שמים מכשולים חדשים דוגמת העלאת נושא תשלום מענקי הפליאוף, נושא שלא הועלה לו פעם אחת בשבועות בהם מתנהל המו"מ, עד הימים האחרונים".

"גם בשיחה אתמול בה היו שותפים, הבעלים יואב כץ, נציג ארגון השחקנים משה מישאלוף ועורכי הדין של הצדדים ובסיוע המאמן חיים סילבס שנרתם לבקשת יואב כץ, כבר הגענו לנוסח סופי לחתימה, אבל שוב עלה נושא מענקי הפליאוף, מענק שבלאו הכי אמור להיות משולם על פי החוזים מתקציב העונה הבאה, ולכן אין זה הזמן לדון בו. השחקנים צריכים לזכור שלא רק הם העפילו לפליאוף העליון, אלא גם מועדון כדורגל הפועל חיפה שהיה צפוי".


"ראוי לעסקן כמו מישאלוף לנהל את המו"מ בדרך ארץ ובכבוד ולא להשמיץ" (מנהלת הליגה)

"להינות מהכנסות כתוצאה ממכירת כרטיסים, זכויות שידור, מענקי מיקום וספונסרים, הכנסות שנאמדות במליוני שקלים רבים, מקורות הכנסה שנעלמו בן רגע, וכלל לא ברור אם יתקיימו משחקי הפליאוף, (וגם אם יתקיימו יהיו ללא קהל). השחקנים בהתעקשותם לדון בנושא זה כעת עלולים להביא להרס הפועל חיפה ועתיד המועדון אשר מפרנס אותם ביד רחבה. ובאשר למשה מישאלוף, ראוי לעסקן כמוהו שעובד באיגוד השחקנים לנהל את המו"מ בדרך ארץ ובכבוד ולא להשמיץ את מי שמעביר מדי שנה מליוני שקלים רבים מכיסו הפרטי לתפעול המועדון".

כאמור הפתרון עשוי להגיע היום, בשל ההקלה מצד משרד הבריאות, שמאפשר חזרה לאימונים בקבוצות של עשרה אנשים. בקרב השחקנים הבהירו בימים האחרונים כי ללא סיכום וחתימה על מתווה הקיצוץ הם יחרימו את האימונים ולכן בשעות הקרובות צפויה להעירך שיחה בין נציגי השחקנים, הצוות המקצועי וכץ עצמו במטרה להודיע על חזרה לאימונים כדי להמשיך את ההכנה למשחקי הפלייאוף העליון שעשויים להתחיל כבר בסוף החודש הבא.  "הסיכום על המתווה היה בתקופה בה לא התאמנו, ואם אנחנו חוזרים לשגרת אימונים אז גם המתווה עשוי להשתנות", אמר אחד השחקנים בהפועל חיפה. 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי