במשרד הבריאות מתקשים לקבל החלטה: "אחריות כבדת משקל"

ניקיטה רוקאביצה, דריס וויטנס
ניקיטה רוקאביצה, דריס וויטנס | מאור אלקסלסי

למרות ישיבת המנהלת ביום שלישי, אין הבטחה שהמשנה למנכ"ל פרופ' גרוטו יכריע לגבי חזרת הליגה. במנהלת ממתינים ובהתאחדות מבהירים: גם אם יצביעו על עצירת הליגה, אנחנו נחליט

(גודל טקסט)

במנהלת הליגה ממתינים להכרעה של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, בעניין חזרת הכדורגל למגרשים. ביום שלישי תתקיים ישיבה דירקטוריון של מנהלת הליגות, וגרוטו אמור להעריך עד יום שני האם ישנה אפשרות שהליגה תחזור. גרוטו כבר הדגיש בשיחה עם ספורט1 כי דבריו בוועדת הקורונה של ח"כ עופר שלח נאמרו מתוך הערכה למצב נתון וכי ההערכה הסופית תתקבל בתחילת מאי.

יו"ר ההתאחדות אורן חסון הבהיר כי גם אם יוחלט בישיבה לסיים את העונה, רק ההתאחדות לכדורגל תאשר זאת משום שלהודעה כזאת תהיינה השלכות מבחינת פיפ"א. האפשרות הראשונה היא שפרופ' גרוטו יודיע כי הליגה לא תוכל לחזור העונה ואז ההתאחדות תצטרך לקבל החלטה האם היא מודיעה, בהתאם להמלצה, על סיום העונה. בנוסף, היא תצטרך לקבל החלטה לגבי עניין זהות האלופה והיורדות.

אפשרות נוספת היא הודעה על אפשרות להחזיר את הליגה ללא קהל. בכירים במשרד הבריאות הבהירו הבוקר כי "גם אם הליגה תחזור, לא יהיה קהל במגרשים. יש חשש מאוד גדול מגל שני". במצב כזה, הליגה תחזור ב-29 במאי או לכל המאוחר ב-6 ביוני, משום שעל הקבוצות להתאמן כשלושה שבועות באופן מלא לפני חזרה למגרשים. כיום, הקבוצות מורשות להתאמן בקבוצות של עשרה בלבד.

למרות כל האמור לעיל, ש גם את האפשרות שפרופ' גרוטו לא ישיב עד יום שני, אלא ייתן ארכה של מספר ימים לבחינה נוספת של הדברים. "זה לא עניין של מה בכך, גרוטו לוקח בהחלטה אחריות כבדת משקל על אלפי אנשים", הסבירו במשרד הבריאות.


גרוטו. ממתינים להחלטתו (אבשלום ששוני) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי