במנהלת לוחצים על גרוטו: הודעה בעניין חידוש הליגה עד יום שני

אלירן עטר, ניר לקס, יגאל פריד
אלירן עטר, ניר לקס, יגאל פריד | דני מרון

הסיבה: החשש שאם ההחלטה תתעכב, לא יוכלו לחדש את הליגה עד תחילת חודש יוני. בינתיים, במנהלת החליטו: הישיבה המכרעת ביום שלישי תתקיים בזום בשל הגבלת מקום

(גודל טקסט)

הישיבה המכרעת של המנהלת ביום שלישי, שתעסוק בין היתר בשאלת המשך דרכה של ליגת העל, תתקיים בשיחת זום ולא במשרדי ההנהלה – כך הוחלט בתום סבב שיחות שנערך אתמול בין 19 החברים שאמורים להשתתף בה.

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שעל פי הנחיות משרד הבריאות, שמונה חברים בלבד יכולים לשבת בחדר אחד. מכיוון שבמנהלת לא רצו לפצל את הישיבה, הוחלט כי עתידו של הכדורגל הישראלי יוכרע ב"הצבעה מרחוק". ראוי לציין כי כל החלטה שתתקבל בישיבה, צריכה לקבל את אישור ההתאחדות לכדורגל.

כבר עתה ברור כי ההכרעה בעניין תתקבל בהתאם להמלצה של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו. במנהלת ובהתאחדות לוחצים עליו כדי לקבל תשובה עד יום ראשון, כדי להיערך בהתאם. בסביבתו של פרופ' גרוטו כבר הבהירו אתמול כי "זה לא עניין של מה בכך. פרופ' גרוטו לוקח החלטת כבדת משקל על אלפי אנשים".

האפשרות הראשונה, הפסימית יותר שמתאימה לדברי גרוטו בוועדת הקורונה בשבוע שעבר, היא להודיע כי הליגה לא תוכל לחזור העונה ואז ההתאחדות תצטרך לקבל החלטה האם היא מודיעה, בהתאם להמלצה, על סיום העונה. בנוסף, היא תצטרך לקבל החלטה לגבי עניין זהות האלופה והיורדות. אפשרות נוספת היא להחזיר את הליגה ללא קהל. בכירים במשרד הבריאות הבהירו אתמול כי "גם אם הליגה תחזור, לא יהיה קהל במגרשים. יש חשש מאוד גדול מגל שני".

במצב כזה, הליגה תחזור ב-29 במאי או לכל המאוחר ב-6 ביוני, משום שעל הקבוצות להתאמן כשלושה שבועות באופן מלא לפני חזרה למגרשים. כיום, הקבוצות מורשות להתאמן בקבוצות של עשרה בלבד. אבל יש גם אפשרות נוספת, והיא שפרופ' גרוטו לא ישיב עד יום שני, אלא ייתן ארכה של מספר ימים לבחינה נוספת של הדברים.


יונתן כהן (מכבי תל אביב)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי