נתניהו: "נסיר את ההגבלות ב-14 ביוני ונחזיר את הספורט בהדרגה"

עומרי אלטמן, פרדי פלומיין
עומרי אלטמן, פרדי פלומיין | דני מרון

לאחר ישיבת הממשלה הסוערת, ראש הממשלה בישר על רשימת ההקלות לקראת השבועות הקרובים. השרה מירי רגב: "עוד הלילה נקיים דיונים כדי שעד סוף החודש נחזיר את ליגת העל"

(גודל טקסט)

לאחר ישיבת הממשלה הסוערת בנוגע לחזרת הכדורגל והכדורסל לפעילת, ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שני) הצהרה מיוחדת במהלכה התייחס להקלות החדשות שאושרו בממשלה.

נתניהו פתח את דבריו: "אנחנו עדיין מגבילים את ההתקהלות ללא יותר מעשרים איש ורק במרחב הפתוח, אבל אם הכל ילך כשורה בעוד שבועיים נגדיל ל-50. בגלל שבל"ג בעומר יש הרבה חתונות נאפשר חתונות של עד 50 איש. ב-31 במאי נאשר 100 איש וב-14 ביוני נבטל את ההגבלות כליל, אז נחזיר את הספורט והפנאי לפעילות בהדרגה. כמובן בהנחה שלא תידלק נורה אדומה", אמר ראש הממשלה.

נתניהו סיכם: "מה שהצגתי כאן נותן הרבה תקווה. האופק נראה בהיר יותר, אבל הערכת המצב השוטפת נעשית על פי המצב ולא על פי משאלות הלב. אף אחד בעולם לא יכול לומר בוודאות מה יקרה. זה לא צריך לרפות את ידינו, אבל ייתכן שהנגיף יתפרץ מחדש בגל שני. אנחנו חייבים להיות מוכנים לזה". ככל הידוע, הסרת ההגבלות לא כוללת אירועי ספורט, כיוון שבמנהלת הליגה ובמשרד הבריאות כבר סיכמו שאם העונה תחזור, זה יקרה ללא קהל.

שרת הספורט מירי רגב הוסיפה: "בתחום הספורט, אחרי שהחזרנו את איגודי הספורט שכוללים למעלה מ-150 אלף ספורטאים, יוצאים עם בשורות נוספות: אפשר לחזור לריצה, הליכה, רכיבה ועוד בכל מקום וללא הגבלת ריחוק. ההגבלה היחידה היא פעילות בזוגות ואני מקווה שהיא תשתנה. חזרת חדרי כושר לפעילות וחדרי סטודיו במהלך השבוע הקרוב. חזרה של טניס ואתלטיקה, אבל לא כולל פעילות חוגית. חזרה של ספורט ימי ללא שהייה בחוף. מה קורה עם הליגות? לגבי הכדורגל, עוד הלילה נקיים דיונים כדי שעד סוף החודש נחזיר את הליגה".

הדבר יובא להכרעה של משרדי הבריאות, הספורט והאוצר בישיבה מיוחדת שתיערך מחר ובה יהיה נוכח רק נציג אחד של מנהלת הליגה, יושב הראש ארז כלפון.


מירי רגב (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי