התנאי של מנהלת הליגה לחזרה: אימוץ המודל הגרמני

ליוואי גרסיה, יונתן כהן
ליוואי גרסיה, יונתן כהן | אריאל שלום

הישיבה בעניין חידוש הליגה נדחתה להמשך היום ובשלב זה טרם הושגו הסכמות. במנהלת דורשים: אם שחקן יידבק, שאר הקבוצה לא תבודד מיידית. "יום גורלי", אמרו בהתאחדות

(גודל טקסט)

הפגישה שהייתה אמורה להיערך היום בין ראשי משרד הבריאות, הספורט, האוצר ונציג מנהלת הליגה – היו"ר ארז כלפון – בנוגע לחידוש עונת 2019/20 – נדחתה לאחר הצהריים, כשייתכן שתידחה אף לשעות הערב או למועד אחר אם הצדדים לא יגיעו עד אז להסכמות.

נכון להבוקר (שלישי), לאחר שיחה בין ראשי מנהלת הליגה לבין ראשי מערכת הבריאות ושיחה נוספת שהתקיימה בין ראשי משרד הבריאות לבין משרד הספורט, עולה כי קיים פער מרכזי אחד שעליו הצדדים לא מצליחים, לפחות בשלב זה, להתגבר.

במנהלת הליגה הודיעו לראשי משרד הספורט והבריאות כי במסגרת המתווה עליו מדובר, שבו השחקנים ייאלצו לשהות בבידוד וישחקו תחת פיקוד קפדני הם דורשים לאמץ את המודל של הבונדסליגה. על פי המודל הזה, כך נקבע, במקרה שבו אחד השחקנים יהיה חשוף לקורונה, הוא יבודד משאר השחקנים אולם שאר הקבוצה לא תיכנס לבידוד אלא תעבור בדיקה ותהיה תחת מעקב כך שהליגה תוכל להתקיים. בשלב זה עדיין אין הסכמות בנוגע לסעיף הזה.

רוקאביצה נגד אלמוג כהן (דני מרון)

יחד עם זאת, ראשי מנהלת הליגה הציגו בפני משרד הבריאות והספורט מחקר מדנמרק שהראה כי במהלך משחק כדורגל שחקן שוהה ליד שחקן ספציפי אחר דקה וחצי בממוצע, כך שהסיכוי להידבק מנגיף הקורונה מינימלי – מכיוון שסכנת ההדבקה, לפי מחקרים קודמים, נמצאת בשיאה אם אתה שוהה כרבע שעה ליד אדם שנושא את הנגיף. יחד עם זאת, במנהלת הדגישו בפני המשרדים השונים כי אם המתווה ייצא לפועל "רק מי שיהיה חייב להיות בתחום המגרש – יהיה בו". המשמעות: מלבד כניסת קהל שכמובן לא תתאפשר – תוגבל גם כניסתם של עובדי מערכת נוספים שאינם חיוניים וזאת כדי לצמצם את הסיכוי להדבקה.

כאמור, במהלך הבוקר הזה מתקיימות כל העת שיחות בין היו"ר כלפון לבין ראשי משרד הספורט והבריאות, זאת בתקווה שהצדדים יוכלו לגשר על הפערים. בעניין הבידוד, הרי שכל הצדדים מסכימים על כך שהשחקנים יצטרכו לשהות בו, אך כזכור במנהלת הליגה לא מוכנים שהשחקנים ישהו בבידוד של שבועיים כפי שהוצע תחילה, אלא ב"בבידוד יומי", כלומר: השחקנים ישהו בבתיהם, יצאו להתאמן ויחזרו מייד לבתיהם. כל שחקן יחתום על התחייבות למלא אחר דרישה זו, אחרת יהיה חשוף לסנקציות.

במנהלת הליגה מקווים שהפגישה תתקיים אחר הצהריים כפי שסוכם, אך יחד עם זאת ההערכה היא כי אם הפגישה הזו תידחה, אחרי שכבר הציבו דד ליין (הודעה על חזרה מיידית לאימונים מלאים עוד היום) – הסיכויים להסכם יפחתו משמעותית. "זה היום הגורלי", אמרו הבוקר במנהלת ובהתאחדות.

תחזירו לנו את הכדורגל (ספורט1)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי