הכדורגל הישראלי חוזר: ליגת העל תחזור לפעילות ב-30 למאי

ליגת העל
ליגת העל | ספורט1

עכשיו זה רשמי: לאחר אישור משרד הבריאות, ליגת העל והלאומית יחזרו למגרשים בסוף החודש. שרת הספורט חגגה: "הבטחתי וקיימתי". במנהלת הליגה בירכו, הפרטים המלאים הפנים

(גודל טקסט)

זה רשמי. הכדורגל הישראלי יחזור לפעילות כבר בסוף החודש. ראשי מנהלת הליגה, משרד הספורט ומשרד הבריאות ערכו היום בצהריים שיחה באמצעות אפליקציית "זום". לאחר השיחה נפגש כלפון עם בכירי המשרדים בירושלים ובמהלך הפגישה הצטמצמו הפערים בנוגע לשתי הסאגות העיקריות שעל הפרק – אופן הבידוד והמודל הגרמני. על פי המתווה, הליגה תשוב לפעילות ב-30 במאי והלאומית ב-1 ביוני.

שחקני הקבוצות ואנשי הצוות יחויבו לשהות בבידוד ביתי מלא לכל תקופת האימונים והמשחקים למעט הנסיעות לטובת האימונים והמשחקים, במהלכם יחוייבו בבדיקת חום ותסמינים בכל יום. כל שחקני ליגת העל יורשו לצאת במהלך הליגה לאימונים ולמשחקים בלבד. הקבוצות יחזרו לאימונים ביום ראשון הקרוב ויתאמנו במשך שלושה שבועות. לפני האימונים יעברו השחקנים, שיגיעו ברכבים הפרטיים שלהם בלבד לאימון, בדיקות חום והם יחויבו, כאמור, להגיע ישירות לביתם מבלי לעצור בדרך. השחקנים יתבקשו לבוא כמה שפחות במגע עד תחילת האימון ולאחריו. שחקן שיימצא עם תסמיני חום, יעבור בדיקת קורונה ואם יתגלה שהוא אכן נושא את הנגיף הקבוצה שלו תיכנס לבידוד.

במנהלת הסכימו גם למתווה הזה כיוון שהם מעוניינים להחזיר את הליגה למגרשים. הליגה תיערך כמובן בלי קשר ועם מספר מצומצם, ככל האפשר, של אנשים באיצטדיון. כאמור, במנהלת הליגה, בתמיכת משרד הספורט, הציעו למשרד הבריאות לאמץ את המודל הגרמני כתנאי לחזרה למגרשים. במשרד הבריאות קיבלו את המודל, ולאחר האישור של משרד הבריאות וראש הממשלה, ההחלטה התקבלה.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו אמר לספורט1 לאחר ההחלטה: "אפשר להכריז, הכדורגל הישראלי חוזר. אני שמח שהצלחנו למצוא מתווה שיאפשר לליגה לחזור תוך איזון ושמירה על בריאות הציבור"

שרת התרבות והספורט, מירי רגב לאחר ההכרזה: "בשורה גדולה לאוהדי הספורט ולחובבי הכדורגל ליגת העל חוזרת לפעילות לאחר שראש הממשלה נענה לבקשתי ואישר את המתווה שגובש לחידוש הליגה. על פי המתווה שסוכם בין משרד התרבות והספורט, מנהלת הליגה בכדורגל ומשרד הבריאות, הקבוצות ישובו לאימונים בעשרה במאי והליגה תחודש ב-30 במאי".

עוד אמרה רגב: "הבטחתי וקיימתי!! שמחה שהצלחנו להתגבר על כל המכשולים והיו רבים כאלה. זו בשורה גדולה לאוהדים, לשחקנים ולחובבי הספורט הישראלי בכלל. כפי שאמרתי נכריע את העונה על המגרש. אני רוצה להודות למנכ"ל משרדי, יוסי שרעבי, למנכל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ולמשנה, איתמר גרוטו, ליו"ר המנהלת ארז כלפון וכמובן להודות לראש הממשלה, בנימין נתניהו שהבין את הצורך ואישר את המתווה".


מירי רגב: "הבטחתי וקיימתי" (אודי צטיאט)

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות אמר לאחר ההחלטה: "אני מודה לכל מי שסייע עזר והצליח להביא את הבשורה הכל כך חשובה לציבור אוהדי הכדורגל. מחר אביא את המתווה לאישור דירקטוריון מנהלת הליגות.  ענף הכדורגל שכל כך אהוב על כולנו מהווה מקום מפלט למאות אלפי האוהדים שכעת יוכלו לשוב ולצפות בקבוצותיהן האהובות מול מסך הטלוויזיה. כפי שאמרתי לאורך כל הדרך, את ההכרעות הספורטיביות חייבות להתקבל על המגרש, תוך שמירה על בריאות השחקנים והצוותים המקצועיים.  אני מחכה בקוצר רוח למשחקי ליגת הבורסה לניירות ערך שיתחדשו ב 30.05 ולמשחקי הליגה הלאומית שתתחדשנה ב-01.06".

בכדורגל הישראלי בירכו את ההחלטה המרגשת, ולוח הזמנים המחודש לפלייאוף ולמשחקי הליגה הלאומית נחשף באתר ספורט1.


ארז כלפון: "מחכה בקוצר רוח למשחקי ליגת הבורסה לניירות ערך" (אבשלום ששוני)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי