שחקני ליגת העל חוששים ממתווה החזרה: "פתאום אנחנו צריכים לשחק בחינם"

צ'יקו אופואדו, לואיי טאהא
צ'יקו אופואדו, לואיי טאהא | דני מרון

בהפועל באר שבע ייפגשו עם הזרים, בהפועל תל אביב ובמכבי נתניה כבר סיכמו על קיצוץ, אבל לא מעט שחקנים מוטרדים מהמתווה החדש. וכמה הפסידו קבוצות הליגה מעידן הקורונה?

(גודל טקסט)

הקבוצות יחלו היום (ראשון) באימונים מלאים לקראת חזרה למשחקים ב-30 במאי והסאגה הארוכה בנוגע לשכר של כדורגלני ליגת העל בחודש יוני נמשכת. אחרי שמספר שחקנים איימו כי לא יופיעו למחזור השני של העונה המתחדשת במידה ולא יקבלו חוזה לחודש יוני, בחלק מהקבוצות חוששים כי הזרים יברחו ובכך יפגעו בקבוצה וימנעו ממנה להתחרות על כרטיס לאירופה או בסיכויה להישאר בליגה.

כך למשל, בהפועל באר שבע הוחלט להיפגש עם הזרים ולנסות להאריך את ההסכם שלהם במספר שבועות, עד סיום העונה. בבית"ר ירושלים, רוב השחקנים חתומים על חוזה שבו הם מקבלים שכר במשך עשרה חודשים. גם שחקנים שחתומים לעונה הבאה ייאלצו לשחק ללא תמורה. במכבי נתניה ובהפועל תל אביב סיכמו עם השחקנים כי הם יקבלו שכר מקוצץ בגובה 50 אחוז מהברוטו.

"צריך להבין באיזה מצב נמצא שחקן שאין לו חוזה – הוא סיים חוזה בחודש מאי, קיבל שכר מקוצץ של עד 50 אחוז בחודשיים האחרונים ופתאום הוא צריך לשחק בחודש יוני בחינם", הסביר אחד השחקנים. "יש כאן אבסורד שהקבוצות יצטרכו לתקן. לא יכול להיות שהשחקנים ייפגעו בצורה הזאת". מנגד, בקבוצות טוענים כי שחקנים שלא ייקחו חלק במשחקים בחודש יוני יפגעו בסיכוי שלהם למצוא קבוצה בעונה הבאה.

במנהלת הליגה מעריכים שהקבוצות איבדו 150 מיליון שקל בתקופת הקורונה. סכום של עשרות מיליונים נובע מההפסד הגלום במכירת כרטיסים. רק קבוצות הפלייאוף העליון, על פי ההערכות, איבדו יותר מ-30 מיליון שקל ממכירת כרטיסים. ההערכה היא שפתיחת הליגה בעונה הבאה ללא קהל תוביל לקריסה של חלק מהקבוצות.


(מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי