אלטמן פרסם תמונה של סמוטריץ' עם אימוג'י של ליצן: "שחרר אותנו"

עומרי אלטמן
עומרי אלטמן | הפועל תל אביב

חבר הכנסת טען בפני השרה רגב כי "אין הצדקה לשחק כדורגל בשבת בלי קהל" וכוכב הפועל תל אביב מיהר להגיב: "נסיך העולם מחכה לך, זה יהיה רווח נקי לנו ולעולם". ארבל מש"ס: "התחשבו בשומרי השבת"

(גודל טקסט)

אוהדי הכדורגל בישראל כבר לא יכולים לחכות לשובה של ליגת העל כאשר העונה תחודש ביום שבת ה-30 במאי. לוח המשחקים המלא כבר פורסם ולפיו מרבית המפגשים ייערכו ביום שבת. על כן, ישנו ניסיון גדול מצד חברי כנסת לשנות את מועד המשחקים. חבר הכנסת משה ארבל ממפלגת ש"ס פנה בנדון ליו"ר מנהלת הליגות, ארז כלפון, וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' העביר מכתב בנושא למירי רגב.

ארבל פנה לחלפון: "משפחות דתיות שאוהבות את הכדורגל הישראלי מרגישות מודרות". בפתח המכתב נטען כי משבר הקורונה הביא לשינוי גדול בחיי האזרחים ואחד מהחיוביים שבהם הוא חיזוק התא המשפחתי. על כן נטען כי משפחות מסורתיות רבות מאוד החלו להתחזק בדת ולשמור שבת.

"לצערם הרב, המשפחות מרגישות מודרות בשל קביעת לוח המשחקים הן בליגת העל והן בליגה הלאומית המקיים משחקי כדורגל בשבת", פנה ארבל, והתייחס גם לקושי של שחקני הכדורגל לשמור שבת. ארבל המשיך: "לנוכח פניות רבות שקיבלתי בנושא ובשל הצורך האמיתי לאפשר לכל משפחה בישראל, בפרט בעת הזו, ליהנות מאירועים אלו, דבר שאף יגביר ויגדיל את כמות הצופים ומתוך היכרותי רבת השנים איתך ועם הכבוד הרב שיש לך לשבת קודש ולמסורת וישראל – אבקש בכל לשון כי תפעיל את סמכותך בקביעת מועדים חדשים למשחקים, מועד שלא יפגע באוהדים ובשחקנים שומרי השבת אף אם אינם חובשי כיפה, כי רבים הם".


ניקיטה רוקאביצה נגד מכבי תל אביב. לא ביום שבת? (מאור אלקסלסי)

כך עשה גם סמוטריץ', שזכור בשל התבטאותו האומללה לגבי חידוש הליגה ("באירופה באמת יש כדורגל"), פנה לשרה רגב בבקשה שתתערב באופן דחוף ואמר: "מנהלת הליגה מזלזלת לא רק ביום שבת אלא גם בשורה האחראית עליו. המטרה של קיום משחקים בשבת היא לאפשר לאוהדים רבים וביניהם חיילים המגיעים לסופי שבוע – להיות נוכחים. נוכחות של קהל לא תהיה לפי הנחיות משרד הבריאות ולכן אין שום טענה ולו הקטנה שבהן לאפשר את הפגיעה המתמשכת ביום שבת, בשחקנים ובאוהדי הכדורגל שוברי המסורת".

"אבקשך להיכנס במהירות, עוד טרם השבעת ממשלה החדשה, לעובי הקורה ולדאוג לכך שמנהלת הליגה תדחה את המשחקים המתוכננים משבת לאמצע השבוע". הוא מוסיף כי על אף השיקול הכספי "לא ייתכן כי הם יביאו לחילול שבת". בינתיים, אביגדור ליברמן, חבר הכנסת של מפלגת ישראל ביתינו, מיהר לענות בציוץ בטוויטר ופנה לסמוטריץ': "שיחקו כדורגל בשבת לפניך וישחקו גם אחרייך".

מי שמיהר להגיב לדבריו של סמוטריץ' הוא עומרי אלטמן מהפועל תל אביב, שפרסם בעמוד האינסטגרם שלו תמונה של חבר הכנסת, הוסיף אימוג'י של ליצן וכתב: "סמוטריץ' נסיך שחרר אותנו, העולם מחכה לך. רווח נקי לנו ולעולם".

עמוד האינסטגרם של עומרי אלטמן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי