כך זה יקרה: ההנחיות המלאות לסיום ליגת העל בצל הקורונה

יונתן כהן, טרנט סיינסבורי
יונתן כהן, טרנט סיינסבורי | מאור אלקסלסי

אין חגיגת שער, בלי הטקס המסורתי לפני המשחק, ובהחלט יש בדיקות חום בכניסה, חיטוי המגרש ו"ממונה קורונה" מצד כל קבוצה. האצטדיון יחולק לארבעה חלקים. המתווה בפנים

(גודל טקסט)

אוהדי הכדורגל וקבוצות ליגת העל נרגשות מאוד לקראת חזרת הליגה ביום שבת הבא, ה-30 במאי (שידורים ישיר בחבילת הערוצים של ספורט1). היום (חמישי) פרסמה מנהלת הליגה את הכללים המלאים לקיום משחקים ללא קהל, בהתאם להנחיות משרד הבריאות להמשך המלחמה בנגיף הקורונה. המנהלת העבירה לקבוצות הליגה המקצועיות את ההנחיות המלאות אותן אישר משרד הבריאות, תוך התחשבות בניהולו התקין של הכדורגל.

בהודעה הובהר כי מכורח הנסיבות לא יוכלו כל הגופים להיכנס לאצטדיון כפי שהורגלנו עד היום, השירות יהיה שונה וכן הסיקור בתקשורת שיותאם למציאות החדשה. "הגורמים השונים שייכנסו לאצטדיון יצטרכו לעבוד בהתאם לכללי בטיחות נוקשים". במנהלת הבטיחו לעשות מאמץ גדול כדי לאפשר לגורמים השונים לבצע את עבודתם.

ההנחיות
כל קבוצה תגדיר "ממונה קורונה" מטעמה שיהיה אחראי על יישום כל ההנחיות.

כל אדם הנכנס לתחומי האצטדיון יעבור בדיקת חום ומי שחום גופו יעלה על 38 מעלות – לא יהיה רשאי להיכנס לאצטדיון. כל הנכנסים לשערי האצטדיון יהיו מחויבים לשמור על הכללים וההנחיות של המשרד הבריאות כפי שיעודכנו מעת לעת: לרבות עטיית מסיכה ושמירה על כללי הריחוק החברתי (למעט שחקנים וצוות מקצועי שירשמו בטופס ושדרי המשחק בזמן השידור).

הכניסה לאצטדיון: כל הגורמים שיגיעו למשחקים יעשו זאת בתיאום מראש מול הקבוצה הביתית ,בהתאם למגבלת הכמויות, תתבצע בקרת כניסה בשערים. 

אצטדיון טדי (דני מרון)

איזורי האצטדיון: האצטדיון חולק לארבעה מעגלים הכוללים את האיזורים השונים ובין היתר, זירת המשחק, מתחם חדרי ההלבשה, האיזור הסובב את זירת המשחק, יציעים, משרדים, איזורי תפעול ומתחמים חיצוניים. כמוכן, הוגדרו האוכלוסיות השונות היכולות להיכנס לכל אחד מהאיזורים, כאשר כמות האנשים הוגבלה וצומצמה באופן שיאפשר את השתתפות בעלי התפקידים ההכרחיים לקיום וניהול משחק הכדורגל.
 

 
התנהלות גופי תקשורת: גופי התקשורת השונים המסקרים את המשחק (כתבים וצלמים) יוכלו להכנס לאצטדיון , בכפוף למגבלת כמויות והנחיות התנהלות מפורטות לרבות האיזורים אליהם תחנתן גישה, שיועברו למערכות השונות באמצעות דובר מנהלת הליגות.

ספסלי הקבוצות: יעברו התאמות על מנת לאפשר שמירת מרחק בין המחליפים לבין הצוות המקצועי. מבנה הספסלים ישתנה בהתאמה למגבלות האצטדיון, כאשר בחלק מהאצטדיונים השחקנים המחליפים וחלק מהצוות המקצועי ישבו ביציע ובסמוך לירידה לזירת המגרש.

 
 
בדיקות רפואיות – קבוצות ושופטים: שחקני הקבוצות, אנשי הצוות והשופטים יעברו לפני כל משחק בדיקות חום, סטורציה ובמידת הצורך בדיקת רופא. השחקנים יחתמו על טופס הצהרה רפואית. נבדקים אשר לא יעמדו בדרישות הבדיקה (חום בטמפרטורה של 38 מעלות צלזיוס ומעלה, סטורציה מתחת ל 95%, אי עמידה בתנאי הצהרת הבריאות) לא יוכלו להכנס/להשאר באצטדיון. הקבוצה הביתית תהיה אחראית לביצוע הבדיקות לשופטי המשחק.

תתרגלו: בדיקות חום לפני כל משחק (מכבי חיפה, רשמי)

 
 
שימוש במתחמי חדרי ההלבשה ובמלתחות: השימוש בחדרי ההלבשה ובמלתחות יתאפשר טרם המשחק ובהפסקת המחצית למטרת התארגנות ותדרוכים. לאחר סיום המשחק – יתאפשר שימוש במקלחות במתווה של 50% תפוסה, כאשר בין כל שתי מקלחות בשימוש תהיה מקלחת ריקה שאינה בשימוש.
 
 
חיטוי המתחם: תהיה הקפדה על סביבה היגיינית של מתקני האצטדיון, לרבות חיטוי ביום המשחק וטרם כניסת הגורמים השונים לאצטדיון של מתחם חדרי ההלבשה (לרבות חדרי הקבוצות, שופטים, טיפולים, מאמנים, בדיקת חומרים אסורים), מנהרת השחקנים, ספסלי השחקנים והצוות וכדורי המשחק.
 
 
לחיצות ידיים וטקסים: לא יהיו בשל הנחיות משרד הבריאות. טקס הפתיחה המסורתי ישונה בהתאם ופעילויות נוספות כמו עליית שחקנים עם ילדים ובני נוער וטקסי הוקרה שונים עם אורחים – לא יתקיימו.
 
 
חגיגות שחקנים ובעלי תפקידים: כבר אי אפשר לחגוג שער של הקבוצה. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, מנהלי הקבוצות התבקשו להנחות את השחקנים ואת הצוות המקצועי כי לא יתחבקו לאחר כיבוש שערים, לאחר סיום המשחק ו/או בכל שלב אחר.

מעתה יהיו חגיגות מאופקות אחרי שערים (מכבי תל אביב, רשמי)

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגה אמר: "עברנו ביחד עם משרד הבריאות מהרגע בו ניתן האישור להחזרת הספורט, וגיבשנו סט של כללים שייאפשרו את קיום המשחקים ללא קהל תחת מגבלות הקורונה. חשוב להבהיר למי שלא יודע – מאחורי הקלעים עמלנו מדי שבוע, לעתים מאות עובדים, על מנת להביא את החוויה לקהל הצופים במגרש ובבית. הצלחנו להגיע למתווה שיאפשר את הכדורגל תוך שמירה על הכללים הנוקשים".

 
 
עוד הוסיף: "כמו כל תושבי מדינת ישראל, אני שמח על נתוני הירידה בתחלואה, אולם חשוב לזכור כי המחלה לא שכחה ועלינו לנקוט בכל אמצעי הזהירות שהוגדרו על ידי משרד הבריאות, על מנת לצמצם את חשיפת השחקנים להדבקות במחלה וכמובן לשמור על בריאות כלל הגורמים שכאמור מעורבים בניהול המשחק. על כלל הגורמים שישהו באיזורי האצטדיון מונחת אחריות גדולה ואני קורא לכולם להקפיד היטב ולהישמע להנחיות משרד הבריאות".

לכלפון היו בשורות נוספות עבור האוהדים: "אנו ממשיכים במאמצים מול משרד הבריאות על מנת לאפשר מתווה של החזרת קהל למשחקי הכדורגל, תוך שמירה על בטיחות השחקנים הצוותים המקצועיים והאוהדים. כולנו מחכים ומתרגשים לקראת חידוש המשחקים בסוף השבוע הבא".

 

 
אוהדי הפועל תל אביב. מתי הקהל יחזור? (אריאל שלום)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי