לחמן: "נצטרך לנצח חמישה מתוך שבעה משחקים כדי לשרוד"

אייל לחמן
אייל לחמן | דני מרון

הבעיה הכי גדולה של רעננה ("ההגנה החלשה בליגה"), סיום דרכו של גל כהן ("אולי קו השבר היה משחק האימון מול קטמון") והעונה הבאה ("לא ביקשתי חוזה"). המאמן החדש בראיון ב-103FM

קבוצות: הפועל רעננה
(גודל טקסט)

אחרי שנים ארוכות בהן לא אימן בליגת העל (מאז עונת 2011/12, אז עבד בראשון לציון), אייל לחמן מונה היום (ראשון) למאמן הפועל רעננה על חשבונו של גל כהן, שסיים את תפקידו במועדון אחרי שני משחקים בלבד וסירב להישאר כעוזר.

בראיון לתכנית הספורט של 103FM, לחמן התייחס למצבה של הפועל רעננה, שרחוקה לא פחות משש נקודות מחוף מבטחים כשנותרו עוד שבעה מחזורים. "נצטרך לנצח לפחות חמישה משחקים כדי לשרוד בליגת העל", הבהיר המאמן החדש בפתיחת דבריו. "זה אפשרי לקבוצה שיש בה שחקני חלק קדמי טובים. אם היה ברעננה כוח גדול שנתן תקווה ובגללו כולם במועדון היו בטוחים שהם הולכים לעונה הגדולה בתולדותיו, זה כי יש  בקבוצה שחקני התקפה מוכשרים מאוד. הבעיה הגדולה היא בהגנה, שהיא החלשה בליגה".

על גל כהן, שסירב להישאר כעוזרו והתפטר: "מה היה ואיך? זו שאלה קשה מאוד בשבילי, הלוואי והייתי יודע את התשובה. זה לא התפקיד שלי לדבר מקולם ומגרונם של הבעלים. אני לא יודע מה הוביל להחלטה, אולי קו השבר היה משחק האימון מול קטמון בו הפסידה הקבוצה 4:1. פעם גיא לוזון אמר לי 'אל תעשה משחקי אימון במכבי פ"ת, כי כל משחק כאן חורץ גורלות'. לא הייתי מרבה לעשות משחקי אימון. יכול להיות שההפסד לקטמון ואולי גם דברים אחרים הובילו להחלטה, אבל אני באמת לא יודע.

"גל לא הסכים להישאר כעוזר? אני שומע את זה לראשונה. אני לא ביקשתי מרעננה עוזר. אני לא בטוח שהציעו לו, אבל אני לא יודע ולא רוצה להיכנס לזה. לפני 14 שנה בהפועל פ"ת מאוד רציתי את גל, הוא זה שבחר לא להישאר כי הייתה לו הצעה טובה יותר. עשיתי הרבה שיחות לאביו הנחמד מהמושב. כל פעם שלא תפסתי אותו, היו אומרים לי שהוא בצרכניה". 

גל כהן (אודי ציטיאט)

על העונה הבאה: "אין לי חוזה וגם לא ביקשתי. אם הקבוצה תשרוד בליגה, אני מאמין שבעלי הבית ישמחו להישאר ברעננה. להיות במקום האחרון ובלחץ כזה במשך כל כך הרבה זמן, זה מוציא לך את הרוח מהמפרשים. אם רוחו של בעל הבית המנוסה נפלה, אפשר להבין למה רוחם של השחקנים הצעירים נפלה. יכול להיות שזה התפקיד הכי חשוב שלי, הרי לרוח בכדורגל יש משמעות גדולה".

איזה שינויים הוא מתכנן: "הכי קשה לשנות את משחק ההתקפה, שהוא נתון לכישרון של שחקנים. דווקא יותר נוח לארגן את משחק ההגנה ואני מקווה שיהיו לי רעיונות נכונים לסדר את השורות. ניסו פה העונה כבר כמה צורות. יש בחוליית ההגנה שני בלמים זרים, אני לא מכיר הרבה קבוצות בישראל עם שני זרים בחוליית הגנה. זה אמור להיות יתרון ובינתיים זה לא קורה. כשסופגים 44 שערים, מתוכם שני שליש במחצית השנייה, זה אומר שאולי כל הקבוצה לא הייתה מחויבת כל כך. המאמנים שעבדו פה העונה היו טובים וניסו לעשות את הטוב ביותר, מקווה שיהיה לי את המזל והמעוף לעשות זאת טוב יותר". 

על משחק פתיחת הפלייאוף העליון מול מועדון ספורט אשדוד: "אומרים שהפועל רעננה נמצאת בלחץ, אבל גם הקבוצות שמעל הקו האדום נמצאות בלחץ גדול כי יש להן רק מה להפסיד. זה תלוי מאיזה זווית בוחרים להסתכל על זה. זה המשחק הכי חשוב שלנו העונה, כי מבין קבוצות הפלייאוף התחתון אשדוד היא המוכשרת ביותר".

 
 
 
 ישאיר את רעננה בליגה? אייל לחמן (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי