יוסי מזרחי: "אנשים חושבים שזאת פחיתות כבוד לאמן נוער. להפך"

יוסי מזרחי
יוסי מזרחי | עדי אבישי

"מקווה שלא אשמש דוגמא לילדים, אלא למאמנים – עשו כמוני", "לא באתי לאמן את קבוצת הבוגרים בעתיד, אני רחוק מזה". המאמן הוותיק סוגר מעגל בקבוצה בה הוא כה מזוהה ומסביר מהן המטרות הבאות שלו

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

יוסי מזרחי סיכם לפני כשבוע כמאמן קבוצת הנוער והמחוננים במחלקה הצעירה של בית"ר ירושלים. אתמול הגיעה החתימה הרשמית ומזרחי, שחגג 67 בחודש שעבר, מרגיש שהוא סוגר מעגל. בראיון לספורט 1 הוא מספר על ההחלטה שקיבל ודרכה הוא שולח מסר למאמנים האחרים: עשו כמוני.

מזרחי זכה באליפות אחת עם בית"ר ירושלים כשחקן ואחת כמאמן, אבל ברזומה שלו שלל תארים אחרים. ארבע זכיות עם בית"ר בגביע המדינה, גביע הטוטו עם מכבי פתח תקוה, שהיה התואר האחרון לפני האליפות הנהדרת עם בית"ר ב-2006/07. "אין ספק שהתפקיד הזה מאתגר", מודה מזרחי

זאת סגירת מעגל עבורך.
"זאת סגירת מעגל אמיתית. התחלתי את הקריירה שלי כשחקן נוער, כשאז לקחנו את האליפות הראשונה שלנו, אליפות היסטורית. אחרי זה אתה עולה כשחקן, לוקח עוד אליפות וגביעים. בהמשך כמאמן בוגרים אתה  זוכה באליפות, ועכשיו אתה חוזר לקבוצה הנוער שבה התחלת. אחרי 20 ומשהו שנים של אימון בוגרים, זה לא צחוק. אני נהנה מזה".

מזרחי עם אוחנה. סגירת מעגל (דוברות בית"ר ירושלים)

מה התפקיד המרכזי שלך, אימון או פרוייקט מחוננים?
"התפקיד המרכזי שלי הוא לעבוד עם פרוייקט המחוננים. אקח את כל השחקנים המחוננים מכל הגילאים, החל מגיל 12, נעבוד יחד פעמיים בשבוע. נחלק אותם לקבוצת גיל. במ.ס אשדוד הייתי מנהל מקצועי של כל המחלקה, שחלק מזה היה פרוייקט המחוננים. אאמן את קבוצת הנוער במקביל".

מצפים ממך להצמיח שחקנים טובים בשנים הקרובות. רואים לאן עולם הכדורגל הולך.
"המטרה הבאה היא מחלקת הנוער, להוציא שחקנים צעירים עם סט כלים שיהיה להם לקראת הקבוצה הבוגרת – טכנית, פיזיולוגית. זו עבודה ארוכת טווח ולא ביום אחד. זה ייקח שנים. יש הרבה מודלים לזה. אימנתי וגידלתי לא מעט שחקנים כמאמן בוגרים, גם את גבי קינדה, שעושה עכשיו חיל בארצות הברית".

מיכאל אוחנה הוא אחד מהם. כשרון גדול שלא שיחק העונה.
"לא רק אוחנה, אימנתי גם את אלירן עטר, את שי קונסטנטין, את אור זהבי בהפועל ירושלים. אבל לא יהיה לי קשר לבוגרים. אני עובד במחלקת הנוער. אתרכז בזה ולא בבוגרים. אנשים חושבים שזאת פחיתות כבוד לאמן נוער, אני רואה בזה את ההפך המוחלט. זאת ממש לא פחיתות כבוד, אני גאה בתפקיד הזה".


"לא יהיה לי קשר לבוגרים" (עדי אבישי)

תשמש דוגמא לשחקנים הצעירים.
"אני מקווה מאוד שלא אשמש דוגמא לילדים, אלא אשמש דוגמא למאמנים אחרים שיעשו את הדבר הזה, שיעשו כמוני. לא באתי בשביל לאמן את הבוגרים בעתיד, אני רחוק מזה. מאוד רחוק. אני רק רוצה להצמיח לבית"ר שחקנים טובים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי