חילי טרופר: "התקהלות האוהדים עלולה לסכן את חייהם של רבים"

אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב | דני מרון

שר הספורט לא נותר אדיש להתקהלות של אוהדי מכבי ת"א: "מקרים אלו פוגעים בסיכוי שמהלך החזרה למגרשים יצליח". גם ישראל קטורזה תקף: "אם זה היה מצולם בחברה החרדית, כולם היו כועסים"

(גודל טקסט)

ביומיים האחרונים החלו לא מעט ביקורות על חזרת הכדורגל הישראלי למגרשים, בעיקר בגלל שני אירועים באצטדיון בלומפילד, אחרי שהקהלים של מכבי תל אביב והפועל תל אביב חגגו עם השחקנים את הניצחונות על מכבי חיפה במשחק העונה ובית"ר ירושלים בהתאמה, חרף האיסור על כניסת קהל למגרשים.

אחד הסטנדאפיסטים המוכרים בישראל ישראל קטורזה, לא נותר אדיש ותקף את ההתנהלות של הכדורגל הישראלי בדף הפייסבוק שלו: "לנו אסור להופיע עד ה-14.6 ויש מגבלה ל-500 איש, וצריך לשמור מרחק, וצריך מסיכות. אבל לכדורגל הכל מותר. מותר להתקהל, מותר להיות בלי מסיכות, מותר להתחבק".

"בדרך כלל חיים משבת לשבת בכדורגל אבל בקרוב בגלל הכדורגל אנשים ימותו. מסתבר שלכדורגל חוקים משלו ואם זה היה מצולם בחברה החרדית אז כולם היו כועסים. חייבים לטפל בתופעה הזו של חוסר כיבוד החוק כי החוק שווה לכולם".

"אז בואו קחו החלטה שמותר להיכנס למגרש ולשמור שם על מרחק כי זה עדיף… שמותר מסיבות כי זה עדיף מלראות מסיבות בלי אכיפה, ומותר כבר להתחיל להופיע. כי כשאין אכיפה המשמעת מתרופפת את זה לימדו אותי בצבא".


"אם זה היה מצולם בחברה החרדית, כולם היו כועסים". אוהדי מכבי תל אביב (דני מרון)

בהמשך גם שר התרבות והספורט חילי טרופר הגיב לסוגיה והעביר מסר דומה: "התקהלות האוהדים מחוץ למגרשי הכדורגל היא הפרה חמורה של ההנחיות ועלולה לסכן את חייהם של רבים. אנחנו פועלים עם משרד הבריאות כדי לבחון אפשרות להשבת הקהל בהמשך, בצורה מסודרת ובהתאם להנחיות".

"מקרים אלה של התקהלות מחוץ למגרשים פוגעים בסיכוי שמהלך החזרה למגרשים יצליח. אני יודע עד כמה האוהדים רוצים לחזור למגרשים ומבין לליבם, אבל ידעו אותם אוהדים כי במעשיהם הם מסכנים חיים ומקטינים את הסיכוי כי הקהל ישוב למגרשים".


"אני יודע עד כמה האוהדים רוצים לחזור למגרשים ומבין לליבם". חילי טרופר (מנהלת הליגות)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי