אבוקסיס: "לא רציתי לסכן שחקנים", קלינגר: "עליתי עם הרכב חזק"

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | דני מרון

מאמני הפועל ב"ש והפועל ת"א שמחו מחלוקת הנקודות והכוחות לפני חצאי חצי גמר הגביע. דגני: "לא פשוט לשחק בכזו עייפות", צדק: "שחקן רוטציה? לא מתלונן על כלום". צפו בתקציר

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב תפגוש ביום שלישי את מכבי פתח תקווה בחצי גמר גביע המדינה, למחרת הפועל באר שבע תשחק נגד בני יהודה ובהחלט ניתן היה לראות שמפגשי אמצע השבוע בראש מעייניהם של המאמנים. חילופים רבים, הרכבים צעירים ומעט מאוד מצבים ב-0:0 בין השתיים ב"טוטו טרנר".

לאחר המשחק אמר המאמן האורח, ניר קלינגר: "הראש היה פה, אבל היו אילוצים. כואב לי הראש מכל החישובים לקראת הגביע. ישבנו לקראת סוף השבוע ונתנו את הדעת על דקות משחק ועומסים ולמרות זאת חלק מהשחקנים נאלצו לשחק 90 דקות. זה לא היה אחראי לשחק בהרכב שני בפלייאוף עליון, אנחנו מכבדים את הליגה. הגביע יגיע, היה חשוב לנו לשמור על הרצף של קבוצה חזקה שקשה לשחק מולה, קבוצה עם שחקני נוער, לא נבהלת ועם קצת יותר ניסיון של אושר דוידה היינו מנצחים את המשחק. גם הראש של הפועל ב"ש וגם הראש שלנו יכול להיות קצת בגביע ולכן המשחק לא היה טוב".

עם האוכל בא התיאבון: "מצד אחד כן ומצד שני אנחנו מודעים למגבלות הסגל שלנו ולכן אנחנו באמת עושים מאמצים אדירים למצוא את הקומבינציות ולא להעמיס על השחקנים יותר מדי. לשאר הקבוצות יש מנוחה אבל לנו ולבאר שבע לא. זה לא פשוט, השחקנים הם בני אדם וקשה להם. לא חווינו דבר כזה ולמרות זאת שאפו גדול לשחקני שתי הקבוצות שנתנו מאמץ. המשחק לא התעלה לרמה גבוהה בגלל העייפות, ממשיכים קדימה".


 דוידה הצעיר נבלם (דני מרון)

עוד אמר קלינגר בנושא: "עליתי עם ההרכב הכי חזק שלי, אבל אם שחקן בא אליי ואומר לי אני עייף או מרגיש קצת את השריר אז אני צריך לחשוב על כך שלא ייעדר בגביע או בהמשך הפלייאוף ולכן אוראל דגני ועומרי אלטמן, לדוגמה, יצאו. ועדיין לא הפסדנו".

התרגשות לקראת חצי גמר הגביע: "אני מניח שבמועדון כן אבל יש לנו שחקנים מנוסים מספיק, היו לנו שני משחקי מאני טיים העונה, הגביע ומשחק העלייה לפלייאוף והשחקנים הוכיחו את עצמם, עברנו את המשחקים האלה בשלום. עכשיו זה הזמן שלהם ליהנות מההישגים שלהם ועם הניסיון והשחקנים הצעירים נגיע מוכנים. ברור שזה משחק סופר-קשה ובגביע אין פייבוריטיות ושאף אחד לא יספר סיפורים, כך נתכונן למשחק".

הקפטן אוראל דגני הוסיף: "אני חושב שבמחצית הראשונה שיחקנו כדורגל טוב, אבל אין מה לעשות, יש עייפות וזה לא פשוט". 

כשנשאל על היותו המבוגר האחראי: "אני מרגיש אחריות על הכתפיים כבר כמה שנים ולא רק היום כשיש צעירים, אני שמח שעלו שחקנים צעירים מהנוער והם מוכיחים את עצמם".

דגני. מנווט את הצעירים (דני מרון)

התחושות לקראת חצי גמר הגביע: "משחק לא פשוט, ראינו שמכבי פ"ת הדיחו את בית"ר ירושלים, זו קבוצה טובה שמוליכה את הליגה הלאומית. מקווה שנעשה משחק טוב, אנחנו מאמינים בעצמינו".

יוסי אבוקסיס על התסכול לאורך המשחק: "אני לא מתוסכל אלא מאוכזב מקבלת ההחלטות של השחקנים, מהיכולת במחצית הראשונה, לא היינו חכמים. במחצית השנייה זה היה נראה אחרת אחרי החילופים אבל בסך הכל התאכזבתי. הייתה לנו קבלת החלטות נוראית בשליש האחרון ופתאום שחקנים בעטו מרחוק.

האם לא מצא את הנוסחה: "שינינו המון את המשחק שלנו, לא אשקר, חשבנו על יום רביעי משום שאנחנו שלושה משחקים בשבוע אחרי חודשים ארוכים שלא שיחקנו כדורגל, זו סכנת נפשות. כל מי שלא שיחק היה על סף פציעה ולא רציתי לקחת סיכון לקראת חצי הגמר. במחצית הראשונה רצינו מאוד, במחצית השנייה השתפרנו אבל חסר לנו קצת יכולות בחלק הקדמי. אני מקווה שנביא את זה ביום רביעי.

האם זה היה הרכב אחראי מצדו: "יש שתי אפשרויות – או לסכן שחקנים לקראת הגביע ואם היו נפצעים אז היו אומרים שזה חוסר אחריות. אנחנו לוקחים בחשבון עכשיו שקבוצות הפלייאוף התחתון שיחקו רק שני משחקים ולא שלושה. אחרי המשחק נגד הפועל חיפה הרבה שחקנים הרגישו אחרי פציעה. אנחנו בדקנו ודיברנו עם שחקנים, זו לא אמצע הליגה שיש כושר משחק. לואי טאהא חזר אחרי פציעה ארוכה וזה היה סיכון לשחק אותו. כל מי ששיחק בחצי הראשון ראוי להיות במועדון כמובן, אבל כשיש יותר מדי שינויים במשחק אחד זה פוגע בקבוצה. מבחינת הרצון אף אחד לא אכזב אותי".


אבוקסיס. לא לקח סיכון (דני מרון)

הפלייאוף הלא מוצלח: "בטדי עשינו משחק מצוין, אחד הטובים ביותר שלנו השנה ולא ניצחנו ושני המשחקים האחרים לא היו טובים. אולי הראש חושב קצת על יום רביעי, אין ברירה, שינינו הרבה. כל המאני-טיים שלנו מתרכז ביום רביעי ונקווה לנצח".

האתגר האישי לשמור על הגביע: "כמובן שכל מאמן רוצה להגיע לגמר וזה לא משנה אם הייתי בגמר בשנה שעברה וזכיתי בגביע או מאמן אחר. בחצי הגמר אתה מרגיש כבר בסוף, כל קבוצה שהגיעה למעמד היא קבוצה חזקה, הפועל ת"א הפכה לקבוצה חדשה, בני יהודה היא קבוצת גביע טיפוסית. מכבי פ"ת מאוד איכותית למרות שהיא בליגה השנייה וכבר הדיחה את בית"ר ירושלים. אנחנו מרגישים שאנחנו כבר שם ונצטרך להיות במיטבנו ולא כמו היום".

מאמן גביע טיפוסי: "זה לא מה שרלוונטי. נצטרך להיות טובים, להביא רצון ואיכויות, את כל הדברים שבחלק מהמשחקים השנה הבאנו. שאר הדברים זה טוב עבור התקשורת.

שיר צדק: "היה משחק שונה, במחצית הראשונה לא היינו טובים ולאחר מכן היינו יותר מאורגנים והגענו למצבים, אפשר לחלק את המשחק לחלקים. אנחנו עם הפנים למשחק הכי חשוב העונה, חצי גמר, רוצים לעשות הכי טוב".


לא מתלונן על היותו שחקן רוטציה. צדק (דני מרון)

על היותו שחקן רוטציה: "הרבה זמן לא שיחקתי באופן רצוף ולא אתלונן על כלום, אני פה בשביל המועדון לעוד שנתיים, קודם כל בשביל עצמי, ההרגשה הטובה, רוצה לחזור ליהנות לכדורגל וגם לתת לאבוקסיס חומר למחשבה".

מי יותר לחוצה לקראת חצי הגמר: "אני חושב שבגביע אין פייבוריטית ובטח לא בשלבים האלה. נצטרך להיות מוכנים קודם כל פיזית ואז מנטאלית ומקצועית, אני סומך על החבר'ה שלנו שנוכל לעשות משחק טוב ולנצח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי