הפועל ת"א ביקשה לאפשר הכנסת אוהדים לדרבי, חשודים בקטטה הורחקו ל-60 יום מהמגרשים

אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב | אריאל שלום

האדומים העבירו מכתב לכלפון יו"ר המנהלת, שהתבסס על חזרתם של אירועי התרבות. "אם ניתן לקיים אירועים במקומות סגורים הרי שאפשר לאפשר כניסת קהל למגרש פתוח". תשעה שהיו מעורבים בתקרית אלימה ערב הדרבי נעצרו

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

לפני קצת פחות משלושה שבועות ליגת העל חזרה לפעולה אך עדיין כמובן ללא קהל. ואוהדי הכדורגל רעבים למגרשים. הפועל תל אביב הרימה את הכפפה בפעם השנייה כאשר הבוקר (חמישי) שלחה מכתב לארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות, במטרה שיפנה באופן בהול לגורמים הרלוונטים כדי שתתאפשר כניסת קהל של עד 500 אוהדים לדרבי הקרוב ביום שבת.

האדומים, שהעבירו בקשה דומה גם לגבי חצי גמר גביע המדינה אך נתקלה בסירוב, מתבססים על כך שהחל מהיום אושר על ידי קבינט הקורונה קיום אירועי תרבות עד 250 צופים, ו באישור מיוחד של מנכ"ל משרד התרבות, ניתן לאפשר כניסה של עד כ-500 צופים.

בפנייה נאמר בין היתר: "אנו מבקשים לפנות באופן בהול לגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות ומשרד התרבות, בכדי לאפשר כניסה של עד כ-500 צופים למשחק הדרבי שייערך ביום שבת (20.6.20) באצטדיון בלומפילד".

אוהדי הפועל תל אביב (דני מרון)

בהפועל נימקו: "מיותר לציין כי מדובר באירוע תרבות לכל דבר – ואם לפי החלטת הממשלה ניתן לקיים אירועי תרבות באולמות סגורים – לבטח ניתן לאפשר כניסה של קהל לאצטדיון כדורגל פתוח, זאת כמובן בהתאם להנחיות והמגבלות שיקבל משרד הבריאות".

האדומים סיימו את המכתב בכך שאם לא יתקבל האישור המיוחל הם דורשים הסבר מנומק להנחיה "המנוגדת להחלטת קבינט הקורונה". כזכור, אוהדי הפועל התגודדו מחוץ לאצטדיון בלומפילד וחגגו יחד עם השחקנים (כשגדר מפרידה בין הצדדים) את הניצחון הגדול 0:3 על בית"ר ירושלים, מה שהכעיס מאוד את המשנה למנכ"ל הבריאות פרופסור משה גרוטו.

 

"החגיגות האסורות" (דני מרון)

בתוך כך, משטרת ישראל הודיעה כי עצרה לחקירה תשעה אוהדים החשודים למעורבות בקטטה המונית בתחנת דלק. האירוע התרחש ב-24 בפברואר בדרבי התל אביבי בתחנת הדלק בשדרות בן צבי. במהלכה הקטטה בה לקחו חלק מספר רב של מעורבים, הושלכו חפצים ונגרם נזק.

חקירת המשטרה הביאה לזיהוי המעורבים בקטטה ובשל מגבלות הקורונה הובאו המעורבים אתמול והיום (ה') לחקירה בתחנת המשטרה. כלל המעורבים, בגילאי 20 עד 30 ממרכז הארץ, נחקרו בתחנת המשטרה בסיומה שוחררו לביתם בתנאים מגבילים בכפוף לעמידה בערבויות והורחקו ממגרשי הכדורגל למשך 60 ימים. "המשטרה תאפשר לכל אוהד ספורט באשר הוא ליהנות מחווית כדורגל ולאהוד את קבוצתו בכל מקום אך לא תאפשר כל גילויי התנהגות אלימה שתהווה סיכון לחיי אדם ולציבור כולו", נאמר.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי