הסבלנות פוקעת: ירדן שועה שוב עלה לכותרות. זה ייגמר בפרידה?

ירדן שועה
ירדן שועה | מאור אלקסלסי

החלוץ הסתבך פעם נוספת אחרי הפרת הבידוד והאיחור לאימון וגם גדולי האופטימיים בכרמל כבר משנים את דעתם. עתידו לא ברור בלי קשר לזהות המאמן, ההחלטה בידי יענקל'ה

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

למכבי חיפה יש הרבה צרות מקצועיות. הקבוצה טרם ניצחה בפלייאוף העליון ומציגה יכולת חלשה מאז החזרה מ"פגרת הקורונה", והדבר משפיע כמובן על מעמדו של המאמן מרקו בלבול, שהיה קרוב לחתימה על חוזה לעונה הבאה לפני הפגרה – וכעת נראה כי סיכוייו להמשיך נמוכים. בין השאר דובר כי אחת מהסיבות לשינוי אפשרי בעמדת המאמן טמונה בכך שבלבול לא הצליח למצוא פתרון בכדי לאפשר לירדן שועה לבוא לידי ביטוי.

החלוץ הוא אחד משחקני הרכש המשמעותיים שהגיעו לכרמל בשנים האחרונות, אך השבועיים האחרונים שמים סימן שאלה גדול בכל הקשור להתנהלות שלו במדים הירוקים, התנהלות שעוד עשויה להביא לפרידה בסיום העונה.

במהלך כל תקופת החזרה מהקורונה, במועדון סיפרו על התנהלות שונה של שועה, שזכה למחמאות רבות על יכולתו במגרש ומחוצה לו. אבל אז, הגיעה עבירת משמעת נוספת כשהפר בידוד ונתפס לעיני המצלמות במסיבת בריכה בקיסריה. הדבר אמנם לא הפתיע את אנשי הקבוצה, אבל הפעם הוחלט במועדון לא לעבוד על הדבר לסדר היום.


מרקו בלבול עם ירדן שועה (דני מרון)

ראשי הקבוצה אמנם הסכימו לדחות את ועדת המשמעת של השחקן בשל יום הולדתו ה-21, אך יממה לאחר מכן הענישו אותו בשלושה סעיפים ובקנס כבד של 27 אלף שקלים. שועה עצמו התנצל ונדהם מהקנס הכבד, ובחיפה חששו מהתגובה שלו. באימון שלמחרת הוא התאמן בצידי המגרש לצד ניקיטה רוקאביצה וסינטיהו סלליך. למה? תלוי את מי שואלים. בקבוצה ציינו כי השחקן עצמו ביקש להתאמן בצידי המגרש, ואילו בסביבתו של החלוץ טוענים שזו ההוראה שקיבל מהצוות המקצועי.

בקרבתו של שועה טוענים לחוסר צדק בנוגע לגובה הקנס ואף ציינו כי שוקלים לערער, אך העובדה שגם נציגי ארגון השחקנים (אשר ליוו את השחקן בתהליך) טוענים כי מדובר בקנס מוצדק מפחיתה את הסיכויים שהדבר יקרה. כמו כן, הערעור, אם וכאשר יוגש, עלול להכעיס בעיקר את נשיא המועדון, יענקל'ה שחר.

ואם לא די בכך, אתמול (שישי) השחקן איחר לאימון המסכם לקראת המשחק מול הפועל באר שבע הערב (20:15, שידור ישיר בספורט4). עם זאת, גם כאן הדעות חלוקות. שועה טוען כי כבר במהלך הנסיעה הודיע למנהל הקבוצה, רפי אוסמו, על פקק כבד בשל תאונת דרכים. בכל מקרה, הוא הספיק להגיע עוד לפני אסיפת הקבוצה שבטרם האימון עצמו, אך זה לא מנע מבלבול להורות לו להתאמן בצד ומאוחר יותר אף להדיח אותו מהסגל למשחק הערב.


יענקל'ה שחר (מאור אלקסלסי)

"שחקנים אחרים גם איחרו לאימונים ולא הודחו מהסגל או לא הורשו להתאמן, אז למה רק ירדן?", אמרו גורמים בסביבתו של שועה והוסיפו: "הכי קל להוציא את כל האש עליו בתקופה הזאת. שלא יתבלבלו, שועה הוא לא הבעיה באי ההצלחה של מכבי חיפה בשבועיים האחרונים".

כאמור, האירועים האחרונים גורמים לאי שקט לגבי עתידו של החלוץ. בכל מקרה אם היה נראה שבלבול ימשיך הוא ככל הנראה היה מבקש לעזוב מיידית, אך ביממה האחרונה עולים קולות שהפרידה עשויה לקרות גם ללא קשר לזהות המאמן: "ירדן הוא לא בן אדם רע, אבל אין שחקן בעולם שעבר כל כך הרבה עבירות משמעת בעונה אחת וגם האנשים הכי אופטימיים לגביו כבר מאבדים סבלנות", אמרו בקבוצה.

במועדון הבהירו כי ההחלטה הסופית על עתידו תהיה של יענקל'ה שחר, שכמובן היה מעורב בכל הפרטים בשבועות האחרונים. גם אם הנשיא יחליט לתת הזדמנות נוספת לחלוץ אצל מאמן אחר, אז כל מקרה של עבירת משמעת נוספת עשויה להיות האחרונה. אגב, גם אמו של השחקן, לאה שועה, ציינה אתמול שהיא לא בטוחה לגבי עתידו של השחקן כאשר התכתבה עם חלק מהאוהדים ברשתות החברתיות.


ירדן שועה (מאור אלקסלסי)

ברק בכר, מרקו בלבול, מאמן זר או כל מאמן אחר – מי שיעמוד כל הקווים של מכבי חיפה בעונה הבאה יבין שהמשימה שלו במועדון הירוק היא לא רק המאבק מול מכבי תל אביב על האליפות, אלא מאבק על היכולת להוציא את המיטב מאחד הכישרונות הגדולים של הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות.


ברק בכר. אם יגיע לכרמל, יידע להוציא משועה את המיטב? (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי