ויקי כחלון: "רואה את נתניה לוקחת תואר בשנים הקרובות"

שחקני מכבי נתניה מאוכזבים
שחקני מכבי נתניה מאוכזבים | מאור אלקסלסי

למרות ההפסד הכואב, היהלומים משדרים אופטימיות. ברדה: "מבטיח לכם שלנתניה יהיו ימים יפים", מלמד: רגע קשה בקריירה", הויבך: "נצטרך יום או יומיים לעכל". המאמנים ניסו לעודד: "תהיו גאים במה שעשינו עד עכשיו"

(גודל טקסט)

41 שנה חיכו במכבי נתניה כדי לזכות בגביע המדינה, לראשונה מאז עונת 1977-1978. אתמול (רביעי) הם היו רחוקים מרחק פנדל משיחזור ההיסטוריה, אך בסופו של דבר סיימו את הערב באכזבה עצומה.

הקבוצה של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה ראתה את עצמה כבר מחזירה 13,000 אוהדים מאושרים לחגיגות בעיר נתניה, אך החמצה של גבי קניקובסקי בבעיטה המכרעת ועוד השמטה אומללה של השוער דני עמוס גרמו לפרץ של רגשות מצד היהלומים. קשה היה לראות עיניים יבשות אמש בסמי עופר: הקפטן דודי תירם מירר בבכי כשגם מוחמד זבידאת, מוטי ברשצקי ואפילו עופר בסון, מאמן השוערים הוותיק, התקשו להסתיר את הדמעות.

מספיק היה לראות את הטירוף של המנכ"ל ניב גולדשטיין, שרץ מצד לצד ליד הספסל כמות קילומטרים שלא מביישת השחקנים עצמם ואת ויקי כחלון, שלא שיחק אך היה מעורה כאילו הוא על המגרש, כדי להבין כמה מאכזב היה הערב עבור היהלומים.

דראפיץ'.
דראפיץ'. "צריכים להרים את הראש" (מאור אלקסלסי)

הפרצופים ביציאה מחדר ההלבשה אמרו הכל: הבעלים אייל סגל מיהר לעזוב את האצטדיון ונראה שרצה יותר מכולם להיות הבעלים שחתום על ההישג ההיסטורי, כשגם גבי קניקובסקי, אולי הדמות הטראגית של המשחק, נראה שבור מנטלית.

הערב שלהם דווקא התחיל טוב. כבר בדקה הרביעית גיא מלמד כבש את שער היתרון לעיני אדגראס יאנקאוסקאס, מאמן נבחרת ליטא שבא לצפות בו והתרשם לטובה, אך מאז היהלומים פשוט נעלמו, כששער שיוויון מאוחר של דור ג'אן סחב את המשחק להארכה. מלמד, שהוחלף במהלך המחצית השנייה וייעדר מול הזהובים ביום ראשון, סובל ממתיחה בשריר התאומים, אך צפוי להיות כשיר למחזור הסיום מול מכבי חיפה.

לפני המשחק עוד ניסו המאמנים להטריף את השחקנים עם סרטונים מהרגעים היפים שלהם העונה ושערים של מכבי נתניה במפעל גביע המדינה בשנים הקודמות, אך בסופו של דבר היהלומים שוב יצאו מאוכזבים.

אוהדי נתניה. קיוו לחזור עם גביע (מאור אלקסלסי)
אוהדי נתניה. קיוו לחזור עם גביע (מאור אלקסלסי)

"אתם צריכים להרים את הראש ולהיות גאים במה שעשינו עד עכשיו. איך שהגענו לגמר ביחס לאיך שהתחלנו את העונה", ניסו בסיום דראפיץ' וברדה לעודד את שחקניהם.

החלוץ פאטוס בצ'יראיי ביקש בסיום לא לבעוט בדו קרב הפנדלים, כשבנתניה לא באו אליו בטענות, גם למרות העובדה שהציג משחק חלש יותר: "אי אפשר לשפוט אותו. זה אומץ גם להגיד שהוא לא רוצה לבעוט. אף אחד לא ייקח לו את העונה שהוא עשה", אמרו בנתניה.

בצ'יראיי יערוך ביום ראשון את משחקו האחרון העונה, לאחר שספג אמש את הכרטיס הצהוב ה-12 שלו, שימנע ממנו לשחק נגד מכבי חיפה. גם סתיו פיניש ייעדר במחזור הסיום בשל סיבה דומה.

בצ'יראיי. ייעדר נגד מכבי חיפה (מאור אלקסלסי)
בצ'יראיי. ייעדר נגד מכבי חיפה (מאור אלקסלסי)

"זה מאכזב כי רצינו להחזיר עשרות אלפים הביתה מחייכים. זה הכדורגל", אמר בסיום שי ברדה. "לפעמים אתה נמצא פנדל אחד בין שמחה לעצב. כואב לנו הלב אבל מכבי נתניה הוא מועדון חזק שייצא מהכל. המועדון הזה בעונה מצוינת, ואם נגיע בסוף לאירופה, הוא יהיה בעונה מצוינת. נחבק את השחקנים. אם אנחנו רוצים לבנות משהו, צריך לדעת שבכדורגל יש גם רגעים כאלה. זה המקצוע שבחרנו בו. אני מבטיח לכם שמכבי נתניה הולכת למקומות טובים ויהיו לה ימים יפים מאוד. חלק מהרגעים האלה קשים, אבל לא סתם אנחנו נלחמים כדי להישאר פה ולבנות. בעוד שני משחקים נוכל להשיג את המקום השני ונעשה את זה".

גיא מלמד, כובש השער הראשון, לא יכול היה להסתיר את התסכול: "אני מניח שהמילה הכי שכיחה היא אכזבה. זה עוד יותר כואב שאתה מוביל עד הדקה ה-82 והמקצוע והזה אכזרי. מצד שני, אני חייב הרבה למקצוע הזה ואני אוהב אותו לטוב ולרע. כל הכבוד לבני יהודה. אני לא חושב שיש יותר כואב מזה. הרגשנו את התואר והוא היה בידיים שלנו. זה יותר כואב מלהיות בפיגור מההתחלה".

איך מרימים את השחקנים: "הרווחנו את הזכות בלהיות בהרבה אתגרים ומבחנים העונה. בוא נראה אם ננצח בראשון: אם ננצח, מגיע לנו להיות באירופה ואם לא אז לא מגיע לנו".

גיא מלמד.
גיא מלמד. "לא חושב שיש כואב יותר מזה" (מאור אלקסלסי)

המעקב של מאמן נבחרת ליטא: "אני יודע שהמאמן הגיע למשחק. אני מקווה שהוא התרשם ממני אבל כרגע התחושות קשות וזה רגע מאוד קשה בקריירה שלי. אני גאה במועדון הזה ובשחקנים ועשינו משהו מאוד יפה השנה".

אחד האנשים המאוכזבים ביותר היה הקפטן השני, ויקי כחלון, שרצה מאוד להניף גביע: "כואב לי שלא שיחקתי ולא הצלחתי לתרום. אני גאה בחברים שלי שנתנו את הכל במשך 120 דקות. עשינו הכל ובפנדלים זה עניין של מזל. אנחנו מאוד מאוכזבים אבל יש לנו עכשיו שני משחקים מאוד חשובים שיכולים לקבוע את העונה שלנו. נמשיך להיות מרוכזים ולהשיג את הכרטיס לאירופה דרך הליגה".

קניקובסקי.
קניקובסקי. "חיבק אותי אחרי האדום בשבת" (מאור אלקסלסי)

ההתאוששות מהאכזבה: "זה קשה, אבל אנחנו יודעים שיש לנו עוד מטרה ואין מה לעשות. אנחנו חייבים להתרכז ולהתאפס ולהשאיר את הגביע בצד. מה שהיה היה וננסה לעשות את מה שאנחנו יודעים הכי טוב-לנצח. אנחנו קבוצה מספיק מגובשת וחזקה שהיא כמו משפחה ואין לי ספק שנרים את הראש ונגיד לעוד גמרים כאלה. כדורגל זה עניין של מומנטום, בטח בגביע שיש לחץ מצד האוהדים וההנהלה. השחקנים עשו את כל מה שהמאמנים אמרו ופנדלים זה עניין של מזל".

על גבי קניקובסקי המאוכזב: "הוא ניחם אותי וחיבק אותי אחרי האדום שקיבלתי בשבת ואמר שהכל לטובה. אמרתי לו, שזה תקף גם אליו. אנחנו מאמינים באמונה שלמה שהקדוש ברוך הוא עושה הכל לטובה וכנראה זה מה שהיה צריך לקרות".

אם ייקחו תואר: "אני רואה את מכבי נתניה לוקחת תואר בשנים הקרובות. עם הדרך וההתקדמות של אייל סגל רואים שמתחיל להיבנות פה משהו. בשנה שעברה עשינו פלייאוף עליון, השנה כרטיס לאירופה. כל שנה הציפיות עולות ואם נמשיך ככה נראה פה תואר".

הויבך רודף אחרי סילבסטר.
הויבך רודף אחרי סילבסטר. "במקרים כאלה הניסיון לא עוזר" (מאור אלקסלסי)

על התסכול של אייל סגל: "אני מבין אותו כי זה תואר שהלך לו בין הידיים וזה קשה. אני מאמין שהיום הוא ידבר איתנו. יש לנו עוד מטרה לקחת את הכרטיס לאירופה ובלי הכרטיס זו תהיה אכזבה".

הבלם טים הויבך, שרשם משחק מצויין, מחכה להצעה רשמית מהקבוצה וייתן עדיפות לנתניה, אך בסביבתו ציינו כי הגרמני מעוניין לדעת את מצבו כבר בקרוב. למרות זאת, בנתניה מדברים כבר על המשך ההתקשרות עם הבלם ואף בחוזה לשנתיים. "יש לי ניסיון, אבל במקרים מהסוג הזה, הניסיון לא עוזר להתמודד עם סיטואציה שכזאת", אמר הויבך בסיום. "היינו כל כך קרובים והפסדנו בפנדלים. קשה לי להסביר את התחושות שלי. זה כל כך כואב. נצטרך יום או יומיים כדי לעכל את מה שקרה פה. זה מצב לא קל עבורנו. אתה מרגיש ריקנות בגוף, אבל זה הכדורגל: לפעמים אתה בצד המנצח ולפעמים בצד המפסיד. פנדלים זה עניין של מזל ולנו לא היה אותו".

עתידו: "אני עוד לא יודע מה יקרה וזה פחות מעניין אותי. מעניין אותי רק שהפסדנו. יש לנו עוד שני משחקים חשובים ואני לא חושב על העתיד שלי כרגע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי