איביץ': "זה הדבר הכי גרוע שקרה לנו בשנה וחצי מאז שאני פה"

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | דני מרון

מאמן מכבי ת"א ניסה להסביר את ההדחה המפתיעה מהגביע: "אם מישהו צריך לקחת אחריות זה אני. הרוטציה? הייתי עושה אותו דבר". ניר ברקוביץ' חגג בטירוף: "סתמתי פיות". לוחם מג"ב פונה לבית החולים עם חשד לשבר בידו

(גודל טקסט)

לזה אף אחד לא ציפה: הפועל אום אל פאחם הגיעה כאנדרדוג מוחלט למשחק נגד מכבי תל אביב בסיבוב ח' של הגביע, ואחרי חצי שעה גם היתה בפיגור כפול, אבל מחצית שנייה מדהימה נתנה לה 2:3 ואת הכרטיס לשלב הבא על חשבון האלופה הבלתי מנוצחת בליגה.

אם לא די בהדחה, מהומה פרצה ביציע אוהדי מכבי תל אביב בסיום המשחק ושניים מהמתפרעים נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים והפרת סדר, כאשר אחד מלוחמי מג"ב נפצע ופונה לקבלת טיפול רפואי עם חשש לשבר בידו.

המאמן המנצח ניר ברקוביץ' היה בטירוף: "היסטוריה בעפולה. זאת ההפתעה הכי גדולה ב-10 השנים האחרונות, לא היה כזה דבר. אני עדיין בהלם, אני לא מעכל. כל הכבוד לשחקנים, לקהל, שאפו גדול".

"זה לא אני עשיתי, זה השחקנים, הם רצו והתלהבו", הוסיף ברקוביץ', "לא צריך אותי בשביל להחדיר בהם התלהבות כזאת. לחזור מ-2:0 נגד מכבי ת"א, שעוד לא הפסידו העונה וספגו רק גול אחד, זה ממש נדיר".

ניר ברקוביץ'.
ניר ברקוביץ'. "ההפתעה הכי גדולה בעשור האחרון" (דני מרון)

האמין שאפשר לעשות את זה: "אני תמיד מאמין בכדורגל, אם אני לא אאמין אז אני לא אהיה במקצוע הזה. אמרתי לשחקנים במחצית שזה עדיין 11 נגד 11, יש להם שתי רגליים, שתי ידיים וראש אחד, עשינו החלטות טובות וזה הצליח".

פתח להתקדמות בקריירה שלו: "אני יכול להגיד שסתמתי היום הרבה פיות. לא מספיקים ללכלך עליי, אבל מפה אני לא מסתכל, אני רוצה להתקדם, אני עוד צעיר ואגיע לליגת העל. לא יודע אם הניצחון יעזור לי להגיע לליגת העל, אבל ביקשתי מבעל הבית שיכין את החוזה למחר בבוקר".

ריף מסיקה, שכבש את שער הניצחון, סיפר: "אני לא יכול להסביר עכשיו כלום. אין לי מילים להסביר מה קורה פה, אני חושב שהילדה הקטנה שלי תעיר אותי מהחלום עוד מעט. אני לא מעכל, חושב שזה ההפסד הראשון של מכבי העונה. הפכנו מ-2:0, מטורף. אין לי מילים, עשינו משהו מדהים".

ריף מסיקה חוגג עם חבריו.
ריף מסיקה חוגג עם חבריו. "הרגע הגדול בקריירה שלי" (דני מרון)

בקבוצה האמינו שזה אפשרי: "האמנו, אמרנו לעצמנו שזה משחק אחד, רק 90 דקות, מה כבר יכול להיות. אם נפסיד מה כבר יגידו".

שער הניצחון: "מהרגע שהכדור יצא לי מהרגל עד שהוא פגע ברשת עברו אצלי משהו כמו 40 שניות. זה הרגע הכי גדול בקריירה שלי. אני חושב ש-40 כבשים יישחטו הלילה באום אל פאחם".

מאמן הצהובים ולדימיר איביץ' ניסה להסביר מה קרה: "את המחצית השנייה התחלנו עם טעות אחת גדולה, נתנו ליריבים שלנו להשוות. אחרי שלחצנו, הם כבשו את השער השלישי ממרחק והם ממשיכים לשלב הבא. כולנו מאוכזבים, אם מישהו צריך לקחת אחריות זה אני. אנחנו יכולים להתנצל בפני האוהדים. זה הדבר הכי גרוע שקרה בשנה וחצי האחרונות מאז שאני פה".

יאניוטיס.
יאניוטיס. "לא הרוטציה היתה הבעיה" (דני מרון)

הרוטציה: "זה מה שקורה כשאתה משחק הרבה משחקים, אתה עושה הרבה שינויים. היום היתה הזדמנות לכמה מאלה שלא שיחקו הרבה לשחק, חשבתי שזה כדאי נגד קבוצה מהליגה השנייה, אבל כמה מהם לא נתנו 100%. זה הכדורגל. אנחנו צריכים לחשוב על המשחק הבא בעוד כמה ימים והוא יהיה קשה עבורנו".

"אני לא חושב שהרוטציה היא הבעיה", הוסיף איביץ', "הבעיה היא שאיבדנו את הביטחון ב-2:2. אחרי שלחצנו הם לחצו בחזרה, ואנחנו לא הבקענו".

על יאניוטיס: "הבאנו אותו לשחק, זה שחקן שהגיע לכאן ממועדון גדול. יש לו הרבה משחקים תחת לחץ, הוא עבד איתנו וזה מה שקורה. זה לא באשמת שחקן אחד, בלתי אפשרי ששחקן אחד יהיה אחראי על תוצאה כזאת. הוא לא שיחק הרבה זמן, אבל ברגע הנדרש הוא יכול לשחק. אם אנחנו נחזיר שעתיים אחורה אני אעשה את אותו דבר. יש לנו הרבה שחקנים וחלקם היו צריכים לשחק, אז נתתי להם לשחק נגד קבוצה מהלאומית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי